Gå til innhold

Utsagnet "frp er onde" - kjør debatt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Du får ingen saklige begrunnelser, kun fordommer og ukvemsord.

5850174[/snapback]

Var det jeg trodde. Ingen av de jeg hadde håpet på har postet her sålangt :p

5850181[/snapback]

Hvem gidder!?

Lenke til kommentar

De som kommer med dumme, bastante og ubegrunnete utsagn of FrP'ere burde gidde å poste grunnene sine, og her er det en fin arena for akkurat det. Mye tull og dumme påstander kan fort slå tilbake, og her har de muligheten for å vise at det ligger noe bak det de sier.

Lenke til kommentar
Bumper denne jeg, har sett mye "frp er onde" i det siste her på forumet, så jeg syns tiden er inne for debatt rundt disse utsagnene.

Hva er så ondt med FrP? Begrunn, vær så snill.

5841183[/snapback]

Enig. Jeg er ikke FRP'er en gang, men forsvarer de stadig da folk sier ting som rett og slett ikke stemmer om dem. Eller sier ting som bare er teit. (FRP ER ONDE!!111)

Kom igjen folkens! Nå er sjangsen inn. Begrunn påstandenen deres, argumenter!

For motivasjon så kan dere tenke at dere får flere som stemmer rødt hvis dere virkelig overbeviser oos.

Lenke til kommentar

FRP har ett stort problem slik jeg og de aller fleste ser det. At de vil senke statens inntekter drastisk og samtidig øke statens utgifter en del. Og antagelig kompensere med oljepenger. Samtidig vil de slippe fri politisk styring av renta. Som da kommer til å skyte i været? Dette har jeg aldri forstått, og jeg tror det har sammenheng med at FRP aldri har hatt politisk ansvar. De kan derfor love alt til alle.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Jeg støtter ikke Frp, da jeg synes de fleste løsningene deres er naive.

De vil fjerne avgifter på bilder og bruke penger fra oljefondet på utbygging av veier. Dette vil føre til at flere kan kjøre bil, altså vil det føre til mer forurensing, noe vi har nok av fra før.

Men forslaget hadde vært genialt om vi hadde hadde biler som ikke forurenser, f.eks.

Er ikke så veldig inne i Frp's politikk, men støtter dem på en sak: kontantstøtta. Fatter ikke hvorfor regjeringa vil fjerne den.

Vil ikke blandes inn i noen diskusjoner her, dette er bare det jeg ikke liker med Frp.

En annen ting er denne sarkastiske tonen de har når de kritiserer regjeringa. Usaklig og barnslig! Har sett mange andre politikere fra andre partier som prøver seg på det samme. Fy!

EDIT: Ser nå at Frp støtter Israel i midtøstenkonflikten. Der bryter de med meg, i hvert fall.

Og innvandringspolitikken deres. De har kommet med noen forslag om å senke norske muslimers rettigheter pga. terrorfrykt. Smårasistisk og veldig dumt for norske muslimer, da mange av dem faktisk har flyktet fra ekstremisme i hjemlandet. Nei til ekstremisme!

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

• Er imot homofil adopsjon
  • Har hengt seg på tåpelige uttalelser om at innvandrere om noen få tiår vil være i flertall (dog ikke offisiell FRP uttalelse). Generelt alt for innvandrerfiendtlig.
  • Vil tillate skoler som forkynner(les; hjernevasker) fremfor å spre kunnskap.
  • Ønsker at samtlige jenter må på obligatorisk underlivssjekk. Ved tvang om nødvendig (for å undersøke om omskjæring har funnet sted).

Et par ting jeg kommer på i farten. Hvor "ondskapsfult" det er får hver og en avgjøre. Jeg er uansett sterkt uenig i denne politikken. Dessverre ikke anledning til å diskutere det noe mer, reiser igjen i morgen. Hver enkelt sak har jeg vel argumentert om en god del ganger tidligere.

Lenke til kommentar

De vil fjerne avgifter på bilder og bruke penger fra oljefondet på utbygging av veier. Dette vil føre til at flere kan kjøre bil, altså vil det føre til mer forurensing, noe vi har nok av fra før.

Men forslaget hadde vært genialt om vi hadde hadde biler som ikke forurenser, f.eks.

5850689[/snapback]

De eneste som er naive er de som tror at Norge og nordmenn noensinne vil gjøre noe fra eller til når det kommer til forurensing og global oppvarming.

Jeg ser heller ikke argumentet ditt ang. veiutbygging -> flere biler, kan du utdype det litte granne?

Lenke til kommentar

5850689[/snapback]

De eneste som er naive er de som tror at Norge og nordmenn noensinne vil gjøre noe fra eller til når det kommer til forurensing og global oppvarming.

Jeg ser heller ikke argumentet ditt ang. veiutbygging -> flere biler, kan du utdype det litte granne?

5851639[/snapback]

Jo bedre veier, jo fler vil velge bilen framfor toget, dermed får vi fler biler på veien :).

Lenke til kommentar

Det kommer jo mange argumenter for hvorfor FRP sin politikk ikke duger her, men det er jo enda ingen som har svart på trådstarter sitt spørsmål. Han spør ikke "hva er galt med FRP sin politikk?" han spør faktisk om utsagnet "FRP er onde".

Er FRP onde fordi de vil fjerne avgifter på biler og bygge ut veier? Jeg ser ærlig talt ikke relevansen...

Lenke til kommentar

Man kan vel ikke ta et slikt utsagn seriøst, i likhet med de fleste andre utsagn fra hobbysosialistene her på forumet. All politikk har som formål å endre samfunnet til noe bedre. Så er det selvfølgelig forskjellige syn på hva bedre er, men og påstå at et politisk parti og dets medlemmer er "onde" blir jo bare latterlig. Kan ikke tro at noen mener det seriøst.

Lenke til kommentar
Jo bedre veier, jo fler vil velge bilen framfor toget, dermed får vi fler biler på veien :).

5851688[/snapback]

Når man bor på landet, slik en ikke ubetydelig del av Norges befolkning gjør, så er ikke kollektiv transport noe alternativ. Bussruter som går med én passasjer e.l. (ja, jeg tar dem innimellom) forurenser uhorvelig mye mer enn et par-tre biler ville ha gjort uansett. Og de som er avhengig av biler fremfor annen kollektiv transport er uansett avhengige av gode veier for sin egen sikkerhet og effektivitet.

Jeg ser ikke helt hvorfor man skal ødelegge for bilistene for å presse folk over til kollektivtrafikk, fremfor å heller bedre det kollektive tilbudet der hvor det er muligheter.

FRP fører en naiv politikk. De lover goder i bøtte og spann, men tar ikke hensyn til de konsekvensene deres løfter kan medføre. Eksempelvis deres økonomipolitikk som vil føre til renteøkning, deflasjon osv.

Kan du komme med noe konkret? Jeg ser ikke helt hvordan det vil føre til renteøkning at man investerer i vei & trafikk (selv om pengene kommer fra oljefondet fremfor andre avgifter), at man bygger ut skolevesenet, helsevesenet eller omsorgen. Jeg ser heller ikke hvordan det vil føre til renteøkninger å la en del offentlige institusjoner likestilles med private institusjoner.

For å sitere litt som kanskje viser at FrP i likhet med de fleste andre partier vil innføre politikk som fører til det motsatte av skrekkscenarioet som så ofte blir skissert (skyhøye renter osv):

•  
  •   lavere skatter og avgifter   

• økt produktivitet i offentlig og skjermet sektor   

• aktiv innovasjonspolitikk   

• et internasjonalt konkurransedyktig utdanningssystem   

• mer forskning for å stimulere ny verdiskapning   

• investering i infrastruktur   

• tilgang til tilstrekkelig og rimelig energi   

• et mer fleksibelt arbeidsmarked

...

Stabil og lav inflasjon er en forutsetning for et konkurransedyktig næringsliv og en sunn økonomisk utvikling. Derfor må finanspolitikken innrettes slik at den bidrar til lav pris- og kostnadsvekst.

...

Veksten i offentlig sektor må holdes lavere enn veksten i privat sektor. Handlingsregelen for bruk av oljepenger begrenser det finanspolitiske handlingsrommet, først og fremst fordi den ikke forholder seg til hvor, når eller hvordan oljeinntektene brukes. Man skiller heller ikke mellom penger brukt til forbruk og penger brukt til investeringer. Fremskrittspartiet vil erstatte handlingsregelen med retningslinjer for hvor mye statens utgifter kan vokse med fra år til år avhengig av økonomisk vekst og inflasjon.

...

En mer langsiktig budsjettering vil også gjøre det lettere å gjennomføre nødvendige og omfattende reformer, reformer som koster mye å gjennomføre i utgangspunktet, men som over tid vil gi store besparelser i de offentlige utgiftene.

...

Stabile rammevilkår er av vesentlig betydning for norsk næringsliv. Forutsigbarhet er nødvendig for å legge til rette for langsiktige investeringer i Norge.

...

Hovedmålet med pengepolitikken skal være å sikre lav og stabil inflasjon, da dette over tid også bidrar til stabil pengeverdi og kronekurs, noe som igjen er vesentlig for bedriftenes konkurranseevne.

...

Tradisjonell skattepolitikk er i ferd med å utspille sin rolle fordi globaliseringen av økonomien i seg selv fører til at effekten av virkemidlet reduseres. Konkurransen om kompetansen er global, og ressursene går dit vilkårene er best. Fremskrittspartiet vil derfor endre skattesystemet slik at system og nivå blir internasjonalt konkurransedyktig, slik at det ikke fortsetter å være en alvorlig hindring for ny verdiskapning.

...

Gjennom valg av utdanning, yrke, arbeidstid, overtid og ekstrajobber bør den enkelte kunne påvirke sin inntekt. Progressiv inntektsbeskatning reduserer den enkeltes lyst til å gjøre en ekstra innsats, for eksempel gjennom overtidsarbeid. Progressiv inntektsskatt hemmer folks interesse for å bedre fremtidig inntjeningsevne ved å skaffe seg utdanning, omskolere seg og flytte på seg. Høy inntektsskatt fremmer interesse for skatteunndragelser og disposisjoner som gir rett til skattefradrag.

...

Næringssubsidier bidrar dessverre også til å holde kunstig liv i bedrifter som ikke er lønnsomme, og som før eller senere vil gå konkurs. En gradvis avvikling av slike subsidier vil sammen med en bedring av generelle rammebetingelser bidra til lønnsomme og verdiskapende bedrifter som igjen er den beste garanti for sikre og stabile arbeidsplasser.

Dette er deler av FrP's program "markedøkonomi for fritt næringsliv og velstand" som jeg anså for å styrke deres grunnpillarer i debatten om de skaper en ustabil politikk eller ei. Slik jeg ser det, vil da dette føre til en stabil fremgang, samt en lav, men stabil inflasjon og rente? De har også momenter som gjør meg usikker, som at kommunene skal selv styre skattene, men alt i alt tror jeg at renten og inflasjonen holder seg på et fint nivå også med FrP i regjeringskontorene.

edit: fikset litt på utseendet av innlegget.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...