jojo123 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 jeg bestilte 205bw i går... Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Så at det var forskjell i kontrastforholdet, men tenkte ikke over panelet. Da er det vel tilbake til 215TW igjen da 6280683[/snapback] Med mindre du er hardcore gamer, da. Da vil nok TN-panelet være å foretrekke. Jeg ser bittelitt antydning til etterslep i ekstreme situasjoner. -HilRam Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Dere har sikkert sett denne testen....... http://www.dinside.no/php/art.php?id=306034 "6" er ikke verst. Meget bra skjerm denne 215TW fra Samsung Lenke til kommentar
atticus Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg henter min 215TW etter jobben idag! Lenke til kommentar
atticus Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Kobler til kablene på skjermen, som forøvrig er teit plassert i mine øyne, skjermen lysner opp og jaggu meg har jeg "tykk" turkis strek nedover hele skjermen på høyre side. Denne er der på alle signal-inputene, så det tyder på at det er noe feil med hele panelet. Skal teste den litt først og gjøre meg opp en mening om jeg virkelig vil ha denne eller 205BW. Endret 14. juni 2006 av atticus Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Åååh. I know the feeling. Du får prøve den litt, og så dele din ærlige mening om den skjermen med oss. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Kobler til kablene på skjermen, som forøvrig er teit plassert i mine øyne, skjermen lysner opp og jaggu meg har jeg "tykk" turkis strek nedover hele skjermen på høyre side. Denne er der på alle signal-inputene, så det tyder på at det er noe feil med hele panelet. Skal teste den litt først og gjøre meg opp en mening om jeg virkelig vil ha denne eller 205BW. 6307793[/snapback] Hva er status? Lenke til kommentar
atticus Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Det er ikke lett dette her. Skriver om litt av hvert nå, og bruker følgende til sammenligning: Samsung 172X og Apple 20" Cinema Display. NB! Jeg har turkis strek som går nedover hele skjermen på høyre side. Ca. 1-2mm. Dermed må mine synspunkter på skjermen tas med en klype salt, da det kan være noe feil med hele panelet for alt jeg vet. Skal sende den inn på service snart. Film Stor skjerm, store gleder. Jeg har testet ut diverse formater. DVD, stream fra Sony HDR-HC1E og noe 720p/1080i-materiale. Skjermen viser gode bilder, men den sliter litt med svartkontrasten. Det er litt blåskjær i bildet, akkurat som om man ser på skjermen litt fra siden. Dette gjelder forøvrig bare mørke scener. Panic Room, som er en veldig mørk film, var ikke noe god å se på. Det er vanskelig å forklare, men det er noe med bildet som irriterer meg. Magic Bright var satt til movie, og jeg har ingen direkte lyskilder mot skjermen. Opplevde også faktisk bedre bildekvalitet fra videokameraet med DV enn med HDV1080i. Her er det mulig det er noe jeg har gjort feil, eller at skjermen ikke liker 1080i input. Spill Har ikke spilt så veldig mye, kun HL2 og Heroes V. Dette er jo opplagt ikke en spillskjerm, men jeg syntes den klarte seg ganske bra. Det er dog veldig lett å se tearing i bildet. Når det gjelder ghosting så syntes jeg ikke det var så veldig ille. Justeringer Altså, hva er det denne skjermen ikke kan? Likte veldig godt dreiefoten, som passer meg veldig godt siden jeg ikke alltid sitter rett foran skjermen. Er litt engstelig for mekanismen for heving og senkning, da det virker som den kanskje kan bli litt "svak" etter mye bruk. Pivot-funksjonen er helt grei, men skjermen virker litt "løs" som sikkert kommer av alle måtene man kan justere den på. Tja, hva skal en si? Jeg kan ikke si jeg var overbevist om at den gir noe bedre bilde enn Apple 20", selv om kontrasten er en del høyere. Picture-in-Picture er også en kul funksjon, men jeg har ikke hatt spesielt nytte av den enda. Mulig den blir brukt litt mer når jeg kobler til Mac mini-en, men det får bli når jeg får den tilbake fra service. Jeg har fortsatt ikke helt bestemt meg ang. denne eller 205BW, men nå har jeg ikke testet 205BW heller. Gleder meg til det kommer litt flere omtaler av den og evt. en sammenligning mellom de to skjermene. Endret 15. juni 2006 av atticus Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg har fortsatt ikke helt bestemt meg ang. denne eller 205BW, men nå har jeg ikke testet 205BW heller. Gleder meg til det kommer litt flere omtaler av den og evt. en sammenligning mellom de to skjermene. har bestilt 205BW fra Amentio... men den kommer ikke på lager før 20. juni... tidligst... når jeg får den så skal jeg lage en liten minitest... Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Dere har sikkert sett denne testen....... http://www.dinside.no/php/art.php?id=306034 "6" er ikke verst. Meget bra skjerm denne 215TW fra Samsung 6284817[/snapback] Jeg er redd 6'erne på DinSide sitter vel løst, (har du noengang sett et produkt få terningkast 3, 2 eller 1 der?) så alt som kommer fra den kanten tar jeg med en kilo salt og en teskje pepper... Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg er fortsatt storfornøyd, 6'eren i testen passer bra.... Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg er fortsatt storfornøyd, 6'eren i testen passer bra.... 6365937[/snapback] Hehe, ja jeg er da også fornøyd med min! Men det er ikke noe betryggende med den 6'eren. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) TrustedReviews omtale om skjermen Siden den får rimelig bra omtale de fleste steder, så må det ha vært noe feil med hele panelet på min skjerm siden jeg ikke fikk helt "wow-følelsen". Endret 28. juni 2006 av atticus Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Den omtalen der var litt tvilsom etter min mening... "Design & Features 10/10" ...skjermen har jo ikke USB-hub Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Jeg hadde USB hub på min tidligere EIZO skjerm, den var ALDRI i bruk. Må si at jeg har tilstrekkelig USB utganger på PC'n, hva i alledager skal jeg med det på skjermen. Endret 2. juli 2006 av John Kr Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Den omtalen der var litt tvilsom etter min mening... "Design & Features 10/10" ...skjermen har jo ikke USB-hub 6406594[/snapback] Mm savner litt en USB hub. Måtte slenge inn ekstra USB2.0 kort i pcn for å få plass til alle USB enhetene mine etter jeg byttet skjerm, og det er ganske korte ledninger på de Lenke til kommentar
Bimmer Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg er fornøyd med denne skjermen. Noe jeg stusser over er at MagicRotation fungerer når jeg er logget på med adminrettigheter, men ikke som vanlig bruker. Vanligvis kjører jeg med færrest mulig rettigheter og bruker heller "run as" kommandoen når jeg vil installere/oppdatere noe. Noen andre som har merket dette? Lurer på om programmet forsøker å skrive til et register som det ikke har tilgang til når jeg er vanlig bruker. Jaja, no big deal ettersom det går greit å bruke hotkeys for å rotere. mvh Bimmer Lenke til kommentar
SpaceCat Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) hei hei folkens jeg fikk min 215tw i dag hadde på forhond lest om inputt laggen som denne skjermen synes å vere plaget av var svært spendt på om jeg ville merke d og d gjorde jeg. men "fixet" d i allfall i desktopp jeg satt opp markør axelerasjonen et hakk å nå merker jeg d ikke lenger den er sikkert der men den plager meg ikke hvertfall det er d viktigste skall prøve å spille litt fear etterpå og gji tilbake melding vhordan d funker der (edit) jepp fremdeles storfornød med skjermen etter eg spilla F.E.A.R i går ellers en topp skjerm ikke en ulempe så langt jeg kan se til nå backlight var d men d var enkelt å stille ned ikke no proff jeg men ser noen dead sub pixels men da måtte jeg ha hue inni skjermen å bruke forskellige farge bakgrunner for å se dem så denne skjermen blir her til den dør håper d blir lenge til :D Endret 6. august 2006 av SpaceCat Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Fekk denne skjermen i går og er storfornøygd med den... Glad eg bytta ut min gammle 19 tommer CRT skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå