gullf1sk Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Har dere lagt inn driverne til skjermen? Det har jeg gjort og jeg kan overhode ikke merke noe etterslep hverken med mus eller film/spill. 6010265[/snapback] Ja jeg installerte drivere, men det er noe funky her. Tror jeg skal oppdatere skjermkortdrivere for å se om det hjelper. Hmmm har allerede de nyeste driverene. Må være noen konfigurasjons instillinger. Endret 29. april 2006 av gullf1sk Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Har du lagt inn software'n" som fulgte med? Regner med at den må benyttes for å justere lysstyrken blant annet..... Endret 29. april 2006 av John Kr Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Skjermen er nok bare sånn, gullf1sk. Jeg har hørt om akkurat det samme med Samsung 244T. Selv om det ikke er synlig etterslep, merker noen at bildet kommer litt forsinket. Altså kan musa synes noe tregere enn vanlig. Også Dell 2405FPW er vist å ha bildeforsinkelse i samme grad. Noen tok opp video av den ved siden av en annen skjerm, og 2405FPW lå etter sigende hele tiden et bilde etter, eller ikke langt ifra. Så selv om disse Samsung-skjermene er tilsynelatende veldig raske på å skifte fra et bilde til et annet, virker det som det tar litt lang tid før pixelskiftingen skjer. Det er nok med dette som med etterslep, det varierer om eller hvor mye folk legger merke til det. Endret 29. april 2006 av EasyRaider Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Skjermen er nok bare sånn, gullf1sk. Jeg har hørt om akkurat det samme med Samsung 244T. Selv om det ikke er synlig etterslep, merker noen at bildet kommer litt forsinket. Altså kan musa synes noe tregere enn vanlig. Også Dell 2405FPW er vist å ha bildeforsinkelse i samme grad. Noen tok opp video av den ved siden av en annen skjerm, og 2405FPW lå etter sigende hele tiden et bilde etter, eller ikke langt ifra. Så selv om disse Samsung-skjermene er tilsynelatende veldig raske på å skifte fra et bilde til et annet, virker det som det tar litt lang tid før pixelskiftingen skjer. Det er nok med dette som med etterslep, det varierer om eller hvor mye folk legger merke til det. 6010851[/snapback] Uff det var det jeg var redd for Spørs om jeg klarer å venne meg til det, hvis ikke så sender jeg hele haugen tilbake igjen. Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Har noen spørsmål: Noen som har kalibrert skjermen? Om det er noen som har det, er det vanskelig? Er det med program for det, eller kan det lett gjøres via menyen på skjermen? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Hei Kalibert har jeg ikke, jeg har lagt inn softwaren som fulgte med. Samme justeringene finner jeg også i controllpanelet til ATI driverne. Eneste jeg har gjort er å stille ned lysstyrken til 50% og stilt inn riktig oppløsning (1680x1050). Ellers så synes jeg skjermen er svært bra, kan heller ikke se de forsinkelsene som antydes over. Her trur jeg må få en instruksjon hvordan dere får provosert frem denne forsinkelsen. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Prøv å rør musa ca 3 - 4 cm til hver side, du kan tilogmed se at hånda di rører seg før musa på skjermen reagerer. Denne skjermen er ubrukelig i fps spill Lenke til kommentar
Juke Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Æsj, den forsinkelsen kan være grunn nok til at jeg ikke bestiller denne skjermen. Litt synd, for denne skjermen høres veldig bra ut ellers. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Prøv å rør musa ca 3 - 4 cm til hver side, du kan tilogmed se at hånda di rører seg før musa på skjermen reagerer. Denne skjermen er ubrukelig i fps spill 6014622[/snapback] Slik er ikke min, den følger nøyaktig bevegelsene til hånda med ingen forsinkelse. Har ikke dette noe med hvilke mus du har og på hvilken måte den er koblet til PC'n (USB eller PS2). Jeg har ei Logitech MX510 mus. Veldig bra. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Denne forsinkelsen som dere snakker om kan ha andre årsaker en selve skjermen. har dere forsøkt å feilsøkt, da tenker jeg på å bytte ut forskjellige komponenter og eventuelle andre software/firmware? Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Denne forsinkelsen som dere snakker om kan ha andre årsaker en selve skjermen. har dere forsøkt å feilsøkt, da tenker jeg på å bytte ut forskjellige komponenter og eventuelle andre software/firmware? 6014719[/snapback] Ja jeg håper det er som du sier, er vanskelig å spille quake osv når man har den forsinkelsen. Får tråle google for noen svar tror jeg. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Har du muligheten til få tatt film eller vet om en film som viser dette problemet? Skjer det samme når du ser på filmer, dvs du kan godt se at det er forsinkelse? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Prøv å rør musa ca 3 - 4 cm til hver side, du kan tilogmed se at hånda di rører seg før musa på skjermen reagerer. Denne skjermen er ubrukelig i fps spill 6014622[/snapback] Hmm, det der høres litt for ekstremt ut. Jeg tror du kanskje har et annet problem likevel. Endret 30. april 2006 av EasyRaider Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Prøv å rør musa ca 3 - 4 cm til hver side, du kan tilogmed se at hånda di rører seg før musa på skjermen reagerer. Denne skjermen er ubrukelig i fps spill 6014622[/snapback] Hmm, det der høres litt for ekstremt ut. Jeg tror du kanskje har et annet problem likevel. 6016907[/snapback] Enig, her må det være noe annet en skjermen som er treg. Han har jo ikke svart meg ennå på det jeg spurte om lengre oppe. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Denne forsinkelsen som dere snakker om kan ha andre årsaker en selve skjermen. har dere forsøkt å feilsøkt, da tenker jeg på å bytte ut forskjellige komponenter og eventuelle andre software/firmware? 6014719[/snapback] Nei jeg har ikke fått byttet ut noe hardware eller software enda, men jeg merker klar forskjell fra CRT skjermen som står på den andre utgangen på skjermkortet og LCD skjermen. Noen som har noen smarte idêer til hvordan jeg skal få filmet dette? Bare ta Clone picture og filme begge musepilene? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Prøv å koble vekk CRT skjermen og så tester du om dette fenomenet er både på DVI og VGA utgangene på ditt skjermkort. Spent på resultatet. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Har bare DVI utganger, bruker sånn overgang til CRT skjermen. LCDen står rett i DVI nå. Har koblet ut CRTen, men har ikke merket noe forskjell. Skal sjekke om det hjelper med VGA kabel nå. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Hmmm..... Så du har et skjermkort med 2 stk DVI utganger. Har du prøvd og koble 215TW skjermen i den andre DVI utgangen? Før du dømmer ut skjermen så har jeg villet prøvd den på en annen PC for å se om du får samme symtomene der. Du har sikkert en kamerat eller en nabo med en god PC. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Nei jeg gir ikke opp på skjermen helt med en gang, jeg skal teste den på pcn til brodern osv, prøve å formatere en gang for å se om det er noe driverkrøll osv. Dette er jo en utrooooooolig deilig skjerm ellers, hvis jeg får fikset denne rare laggen så er den perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå