spillan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hei Dette er første gang jeg skriver i et forum. Trenger litt hjelp med et minne problem. Kjøpte to gb ram på komplett for ikke så lenge siden: "http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306537" (det var to stk av desse) Til dette hovedkortet: "http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=608" Det som er det rare er at jeg har innstallert rammen i riktig spor "dimm 2" og "dimm 4" som dere kansje ser på hovedkort sida. Og så når jeg hadde innstallert rammene (merk: begge to) så kom ikke skjermen på og tastaturet eller datamusen lyste ikke sann som de gladelig gjorde før og maskina oppførte seg enda rarere enn før Men så prøvde jeg med berre en ram brikke Og da virket det og så prøvde jeg den andre også og det var likedan virket altså Men det dumme er at jeg får jo bare brukt en ram brikke har en liten følelse av att kansje "dimm 4" ikke virker Men jeg har rett og slett ikke peiling lenger Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg hadde et lignende problem med et ASUS kort, men etter at jeg fikk et tips om å flashe biosen med en BETA versjon så funka det. Men prøv med den siste biosen først om du ikke har prøvd det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg ville prøvd andre posisjoner av brikkene. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
kriskjer Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 hvordan flasher man bios? jeg har samme problemet selv med mitt asus hovedkort. jeg har en 1gb og ett 512mb ram kort. fungerer bare ett om gangen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 hvordan flasher man bios?jeg har samme problemet selv med mitt asus hovedkort. jeg har en 1gb og ett 512mb ram kort. fungerer bare ett om gangen 5852626[/snapback] Du laster ned nyeste BIOS fra produsenten til hovedkortet sin hjemmeside, legger det på en boot-diskett/-cd og starter pcen med den. Så starter du den nedlastede pakken og den skal legge inn ny BIOS. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
kriskjer Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 okay. dette kan ikke ødelgge noe på hovedkortet? takkfor hjelpen:) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 okay.dette kan ikke ødelgge noe på hovedkortet? takkfor hjelpen:) 5852669[/snapback] Om du feilflasher BIOSen eller noe annet skjer feil i prosessen, så kan du risikére at du må bytte BIOS-brikka på hovedkortet, men det er lite sannsynlig at det skjer. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 i have done it. Har hatt problemer etter flashing. flashing som har gått galt et par ganger. men bios har som regel en eller annen form for sikkerhets funksjon som gjør at selv om biosen blir feilflashet så hvil den prøve å aksessere floppy for bios.rom. Det reddet hovedkortet mitt for et par år siden. Bruk windows flashing programm. lettere kan det ikke bli. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 i have done it. Har hatt problemer etter flashing. flashing som har gått galt et par ganger. men bios har som regel en eller annen form for sikkerhets funksjon som gjør at selv om biosen blir feilflashet så hvil den prøve å aksessere floppy for bios.rom. Det reddet hovedkortet mitt for et par år siden. Bruk windows flashing programm. lettere kan det ikke bli. 5854439[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå