Gjest Slettet+65132 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hei! Eg lure på om det gjer noke å bruke den samme xp cden på to pcar. Xp cden følgte med pcen som eg kjøpe hos komplett. Så skulle eg reinstalere ein anna pc for ein kamerat. Han kjøpte pcen hos Elkøp. Xp var instalert på pcen når han fekk den, men det følgte ikkje med noke cd. Det var berre lisensnøkkelen som fulgte med. Derfor instalerte eg med min xp cd og hans lisensøkkel. Det gjekk fint. Heilt til eg skulle aktivere xp over internett. Det kom opp at eg måtte skrive inn lisensnøkkelen ein gong til, men det funka ikkje. Derfor lure eg på om det om det lov å bruke ein anna xp cd, men at du bruka den eigen lisensnøkkel? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Så lenge begge har lovlig kopi så ser jeg ingenting galt i det. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hva slags PC har kameraten din? Jeg trodde nemlig også at det var samme hvilken CD man brukte til å installere Windows XP med, så lenge man brukte forskjellig produktnøkkel. Men det gikk ikke når jeg nylig installerte på en Medion/Cybercom PC. Uansett hva jeg gjorde, ville ikke Windows aktiveres (med produktnøkkelen som var klistret på kabinettet). Søkte litt rundt på nettet, og fant ut at enkelte OEM-lisenser er låst til BIOS'en i den PC'en de er installert på (elns). En rask repair-inst. med recovery-CD'en som fulgte med, løste det problemet. (Grunnen til at denne ikke blei benytta i utgangspunktet, var at den ikke var slipstreama med SP2.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Han har en bærbar packardbel pc. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå