Baba2 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Hei! Det har kommet ut en downgrader for 2.5/2.6 firmware til firmware 1.5!! Today marks a new Day in History. Team 25K, working with no other than AlonEtriO from the original WAB Team have been working Day and Night, in order to bring you all a Working 2.6/2.5 to 1.5 Downgrader. The SonyDG 0.01a[beta] is pretty complicated for a n00b, but any one who is familiar with the GTA exploit on 2.5 and 2.6 should not have a problem at all... Read Me: ======================================= Thats right f*ck heads. 2.6 / 2.5 Downgrader is here! Took days, but manage to sort sh*t out. We would like to thank all who stuck behind my man AlonEtriO, through all this shit with SxT How to work. Un-zip files to desktop [should be 9 total] Place Folder .DG FILES is ms/:root Place GTA game save file in psp/savedata folder Place update [1.5 FW] in Game section Start up GTA as normal. When it has loaded, select "Load Game", select the DG_0.1a[beta] savegame and confirm the load as normal. After a short delay, the Downloader should start. Follow on screen instruction and MAKE SURE your power cord is plugged in and your battery is 99-100% The Downgradr will fail at 99% and then restart, congrats now you have a 1.5! tested 11 and all downgraded great! TEAM 25K and AlonEtriO [only] Sikkert april snar Men flere på forumet der har bekreftet at det virker i hvertfall Edit: Fant ut at det var april snar Endret 1. april 2006 av Baba2 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 2.01pluss har ikke adgang til flash... lol paa deg. Lenke til kommentar
enreinan Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Sjekk datoen du, Baba2 :] 1. april er en generellt dårlig dag å lese nyheter på! Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Sjekk datoen du, Baba2 :] 1. april er en generellt dårlig dag å lese nyheter på! 6351451[/snapback] drit i å ta opp gamle poster a! Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) http://www.pspnett.com/filarkiv.php?do=Loaders/Launchers eLoader v0.9.7 Fanjita og Ditlew har nå sluppet enda en eLoader for FW2.0-2.6! eLoader ”Bock” har det vi alle har ventet på med FW 2.01+ psp’er, WI-FI, ja du leste rett, nå har alle med FW 2.01-2.6 fått homebrew med wi-fi støtte! --- Har ikke testa, men ser ut til at det skal være mulig. Endret 26. juni 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Noen som vet hva for versjon som er de fleste PSPer som selges i dag? Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 http://www.pspnett.com/filarkiv.php?do=Loaders/Launchers eLoader v0.9.7 Fanjita og Ditlew har nå sluppet enda en eLoader for FW2.0-2.6! eLoader ”Bock” har det vi alle har ventet på med FW 2.01+ psp’er, WI-FI, ja du leste rett, nå har alle med FW 2.01-2.6 fått homebrew med wi-fi støtte! --- Har ikke testa, men ser ut til at det skal være mulig. 6385136[/snapback] det er dritt gammel nyhet, men hva har det med dette å gjøre? er sikkert iso loader trådstarter er ute etter. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 http://www.pspnett.com/filarkiv.php?do=Loaders/Launchers eLoader v0.9.7 Fanjita og Ditlew har nå sluppet enda en eLoader for FW2.0-2.6! eLoader ”Bock” har det vi alle har ventet på med FW 2.01+ psp’er, WI-FI, ja du leste rett, nå har alle med FW 2.01-2.6 fått homebrew med wi-fi støtte! --- Har ikke testa, men ser ut til at det skal være mulig. 6385136[/snapback] Det er forskjell paa downgrader og homebrews, OG det der er eldre enn bestemoren min. Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 http://www.pspnett.com/filarkiv.php?do=Loaders/Launchers eLoader v0.9.7 Fanjita og Ditlew har nå sluppet enda en eLoader for FW2.0-2.6! eLoader ”Bock” har det vi alle har ventet på med FW 2.01+ psp’er, WI-FI, ja du leste rett, nå har alle med FW 2.01-2.6 fått homebrew med wi-fi støtte! --- Har ikke testa, men ser ut til at det skal være mulig. 6385136[/snapback] Det er forskjell paa downgrader og homebrews, OG det der er eldre enn bestemoren min. 6393304[/snapback] se min post over før du poster a.. Lenke til kommentar
sniK Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 En fyr har funnet en ny exploit nå Break out your calendars folks, because this may be a day that you want to mark as a pivotal day in the history of PSP homebrew. A developer known as hitchhikr of "hitchhikr SoftWorks" has come out with a Proof of Concept of a 2.50/2.60 Firmware Exploit! Once implemented and fine tuned for "normal user" use, this will bring 2.50 and 2.60 Firmware up to the same homebrew capability that 1.50 PSP owners enjoy with FULL kernel mode access - although Grand Theft Auto: Liberty City Stories will still be required, just like with eLoader. Speaking of eLoader, Fanjita is already working with hitchhikr on incorporating this new exploit into an easily executable means via eLoader. After a brief chat with Fanjita, he's told us that you can expect some generic application for developers to hopefully be released in the next 24 hours. It will take a bit longer before something useable for non-devs will be released. The exploit takes advantage of an added security check in 2.50/2.60 Firmware for sceKernelLoadExec, which is responsible for loading EBOOTs, but also accidentally added an overflow bug, which means this exploit will not work with 2.0 and 2.01 Firmware. Below you will find a download of hitchhikr's Proof of Concept - this is not intended for the casual user. It created dump files containing kernel memory dumps in the root of the memstick (boot.bin, kmem.bin, klib.bin). It also creates writeaccess.bin which contains just the hex (12 34 56 78) to prove that kmem CAN be written to. But don't start upgrading those PSP's yet until a viable means of implementation is released! Also, this breakthrough is not on a path to a downgrader, at least that does not seem like an option at this moment. Although speculation has already begun that this will open the door to the decrypting of 2.70+ Firmware, allowing it to be emulated a la Devhook. We will stay on top of this breaking news all day long and be constantly updating this news post with information as soon as we get it! Stay with QJ.NET and PSPUpdates for all the latest! Lenk: http://pspupdates.qj.net/Breaking-News-2-6...pg/49/aid/57216 Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Berre eit par kommentarar: 1. Der er mange ting som har firmware, det hadde vore greit å skrive kva maskin det var snakk om i emnetittelen. 2. "April snar" -> "aprilsnarr" (satt saman av orda "april" og "narr") Kay Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 En fyr har funnet en ny exploit nå Break out your calendars folks, because this may be a day that you want to mark as a pivotal day in the history of PSP homebrew. A developer known as hitchhikr of "hitchhikr SoftWorks" has come out with a Proof of Concept of a 2.50/2.60 Firmware Exploit! Once implemented and fine tuned for "normal user" use, this will bring 2.50 and 2.60 Firmware up to the same homebrew capability that 1.50 PSP owners enjoy with FULL kernel mode access - although Grand Theft Auto: Liberty City Stories will still be required, just like with eLoader. Speaking of eLoader, Fanjita is already working with hitchhikr on incorporating this new exploit into an easily executable means via eLoader. After a brief chat with Fanjita, he's told us that you can expect some generic application for developers to hopefully be released in the next 24 hours. It will take a bit longer before something useable for non-devs will be released. The exploit takes advantage of an added security check in 2.50/2.60 Firmware for sceKernelLoadExec, which is responsible for loading EBOOTs, but also accidentally added an overflow bug, which means this exploit will not work with 2.0 and 2.01 Firmware. Below you will find a download of hitchhikr's Proof of Concept - this is not intended for the casual user. It created dump files containing kernel memory dumps in the root of the memstick (boot.bin, kmem.bin, klib.bin). It also creates writeaccess.bin which contains just the hex (12 34 56 78) to prove that kmem CAN be written to. But don't start upgrading those PSP's yet until a viable means of implementation is released! Also, this breakthrough is not on a path to a downgrader, at least that does not seem like an option at this moment. Although speculation has already begun that this will open the door to the decrypting of 2.70+ Firmware, allowing it to be emulated a la Devhook. We will stay on top of this breaking news all day long and be constantly updating this news post with information as soon as we get it! Stay with QJ.NET and PSPUpdates for all the latest! Lenk: http://pspupdates.qj.net/Breaking-News-2-6...pg/49/aid/57216 6397149[/snapback] Takker, var mye interesant lesestoff der, kan jo da være muligheter for at man ikke trenger chipen. Berre eit par kommentarar: 1. Der er mange ting som har firmware, det hadde vore greit å skrive kva maskin det var snakk om i emnetittelen. 2. "April snar" -> "aprilsnarr" (satt saman av orda "april" og "narr") Kay 6397393[/snapback] 1. Skjønner du ikke hvilken konsoll det er, så har ikke du så mye å gjøre i denne tråden heller. 2. hvem bryr seg? Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Berre eit par kommentarar: 1. Der er mange ting som har firmware, det hadde vore greit å skrive kva maskin det var snakk om i emnetittelen. 2. "April snar" -> "aprilsnarr" (satt saman av orda "april" og "narr") Kay 6397393[/snapback] 1. Skjønner du ikke hvilken konsoll det er, så har ikke du så mye å gjøre i denne tråden heller. 2. hvem bryr seg? 6397751[/snapback] 1. Eg forstod kva konsoll det var, men først etter å ha lest ein del i tråden. Eg synest berre det er betre å ha ein emnetittel som forklarar akkurat kva det er snakk om, slik at ein kan vurdere om det er ein interessant tråd utan å måtte gå inn i han. Det er berre meir praktisk slik. Trur det står noko om det i retningslinjene òg. 2. Eg bryr meg, tydlegvis? Igjen, eg synest berre det er betre å skrive rett enn feil, og tok det med når eg først skreiv her. Det er ikkje meint som eit angrep på trådstartar på nokon måte. Eg synest dei to punkta mine klart kom inn under kategorien "konstruktiv kritikk", og var både rimelege og høfleg formulerte. Kay Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hmm, mange som sier det ikke blir en downgrader. Men gjoer ikke meg noe saa lenge 2.6 blir som 1.5 Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 1.50 Downgrader for 2.50/2.60 PSPs Released "PSP owners rejoice! Hot on the heels of the recent exploit discovery & bricking that resulted from early test versions comes a confirmed working downgrader. The method uses a GTA eLoader that will turn any version 2.50/2.60 PSP, with the exception of those with a TA-082 motherboard (how to check without opening/voiding warranty), into a version 1.50 capable of playing all forms of homebrew. One thing that may not be mentioned specifically in the article: it is recommended you NOT use the 32mb Memory Stick that came with the PSP, as the process creates alot of log files that can fill it up, possibly causing a brick." Jeg har ingen interesse for verken PSP eller downgradere til denne, men denne nyhetet poppet opp på Google.com/ig nyhetssida mi, og jeg husket å ha lest emnetittelen til dette emnet, så jeg tenkte at jeg kunne like godt legge inn en link her Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 1.50 Downgrader for 2.50/2.60 PSPs Released "PSP owners rejoice! Hot on the heels of the recent exploit discovery & bricking that resulted from early test versions comes a confirmed working downgrader. The method uses a GTA eLoader that will turn any version 2.50/2.60 PSP, with the exception of those with a TA-082 motherboard (how to check without opening/voiding warranty), into a version 1.50 capable of playing all forms of homebrew. One thing that may not be mentioned specifically in the article: it is recommended you NOT use the 32mb Memory Stick that came with the PSP, as the process creates alot of log files that can fill it up, possibly causing a brick." Jeg har ingen interesse for verken PSP eller downgradere til denne, men denne nyhetet poppet opp på Google.com/ig nyhetssida mi, og jeg husket å ha lest emnetittelen til dette emnet, så jeg tenkte at jeg kunne like godt legge inn en link her 6420643[/snapback] Jepp jepp, nedgraderte i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå