neander Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hei. Fikk nye pc-deler i dag, og skulle sette sammen pc-en. Satte den sammen, opplevde at maskinen ikke ville starte (hadde satt noen kontakter feil). Da Pc-en Endelig startet, var skjermen svart. Dette var etter noen times arbeid og jeg begynte å gå lei (mildt sagt). For noen uker siden, drev jeg med feilsøking på en tidligere maskin. Maskinen lagde en kontinuerlige pipelyd med jevne mellomrom ved oppstart. (pluss svart skjerm). Det viste seg at CPU-en var svidd. Vel, i dag støtte jeg på det samme problemet. En pipelyd som fortsetter med jevne mellomrom og svart skjerm. Hovedkortet er Asus A8N-E. Noen som har peiling/erfaring med dette kortet og som vet hva pipelyden betyr? I manualen stod det hvilke RAM-brikker kortet "fungerte" best med. Brikkene mine, som er 2X 1 GB GEIL, stod ikke på denne listen. Kan problemet skyldes at kortet ikke fungerer sammen med rammen? Hvis noe annen info trenges om komponenter, si i fra. Jeg tar gjerne i mot alle råd og tips som kan hjelpe meg ut av denne situasjonen. -Neander Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hei! Generellt skal alle brikker av typen som er støttet av hovedkortet gå fint. Kan du liste opp alle komponentene i pcen? Ofte piper pcer om det er feil med minne. Sjekk om brikkene står i korrekt sport, om de står ordentlig i og prøv med ei brikke om gangen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå