Gå til innhold

Jeg skal kjøpe nettverkskort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for SMC... De leverer meget gode kort med god driverstøtte både for windows og linux/unix. 3Com-kortene er så overpriset at det er helt vannvittig. Til deg med overføringsproblemer... jeg ville sjekket den kabelen din....

 

Jeg bruker selv kun SMC-kort og har aldri hatt noen problemer med de. Det lengste kabelstrekket er 25m, og det går helt fint.

Lenke til kommentar

Har brukt 3com i alle år, både privat og på jobb. Kort og godt fordi jeg tror at kvalitet lønner seg i lengden. Men... plutselig fikk jeg et problem. Kjøpte nytt hovedkort til min PIII 1GHz (MSI 815EP PRO). Dette hovedkortet tålte ikke trynet på 3com kortet mitt. Maskinen låste seg under oppstart. Prøvde mange reinstallasjoner, mange forskjellige drivere og flere forskjellige operativsystem. Ingenting hjalp. Når jeg tok ut 3com kortet funket alt 100%. Reiste til Expert og kjøpte et billig Jensen kort (Realtek) til kr 300,-. Nå har alt funket 100% i flere måneder. 3com kortet har jeg lagt i skapet frem til jeg får mitt neste hovedkort. Da vil jeg prøve igjen.

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-07 18:14, Geir.s.o skrev:

Hadde SMC kort, men de takla ikke kabel på over 10m.. Med 3Com er det null problem, kabelen er vell ca 18m.


3Com er dyrt, men også best, eller ihvertfall meget bra.


[ Denne Melding var redigert av: Geir.s.o på 2001-12-07 18:15 ]


 

Dette har ingenting med nettverksklortet å gjøre. Kat 5 støtter opp til 100Meter lang kabel. Siden kat 5 er overdimensjonert, går det greit med enda lengre i praksis...

Lenke til kommentar

Jeg har et problem som jeg skulle fått svar på:

 

Jeg har en hub med bare 100Mbits og en med bare 10

 

Kan jeg koble disse sammen på en eller annen måte uten å kjøpe en 10/100 Hub.

 

Det går ikke å bruke vanlig krysset kabel.

 

Alle svar er gode svar!!

 

THB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...