Gå til innhold

6680 kobler selv opp 3G. Virus?

Anbefalte innlegg

Min 6680 har en merkelig tendens til selv å koble seg opp mot 3G-nettet.

Dette skjer med ujevne mellomrom. Det eneste "mønsteret" jeg finner, er at dette skjer hver gang jeg slår på mobilen.

Den kobler seg ikke ned automatisk. Jeg må gjøre dette manuelt via menyene.

Har noen andre 3G-brukere opplevd dette, enten med andre merker, eller 6680?

Mvh

Allan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det står "3G" under dekningslogoen er helt som det skal. Hvis den derimot åpner nettleseren og åpner en nettside, så har du nok et virus. Har hatt flere kunder innom de siste dagene med Nokia 6680 som åpner nettleseren av seg selv. For å bli kvitt dette må du formatere minnekortet og nullstille telefonen. Nullstilling kan du gjøre ved å taste *#7370# etterfulgt av sikkerhetskoden din. Standard sikkerhetskode er 12345.

-snubbel

Lenke til kommentar

Joda, jeg vet at 3G betyr at nettverket er der... ;-)

Men poenget er at med jevne mellomrom forsvinner tegnene "3G", og erstattes med antennesignalet som symboliserer trafikk (to parallelle, vannrette linjer under signalindikatoren). Og dette uten at jeg har bedt om det. Den kobler ikke opp mot en webside.

Deretter må jeg (som sagt) manuelt koble ned forbindelsen via Meny->Tilkobling->Tilk.beh.

En gang skjedde dette ved midnattstider, noe som resulterte at telefonen var påkoblet til neste morgen når jeg skulle på jobb. Svært irriterende..

Lenke til kommentar

At 3G-symbolet forsvinner, er helt normalt. Da hverken Telenor eller NetCom har fått et godt utbygd 3G-nettverk. Du er derfor mest sansynlig inne i en sone der det ikke er 3G-nettverk. Derfor er det lite sannsynlig at det er telefonen som er problemet.

Lenke til kommentar

Pologutt: Der tror jeg nok du tar feil. Når 3G-symbolet erstattes av to horisontale piler, betyr dette at det er en aktiv datatilkobling. Når 3G-symbolet forsvinner helt, betyr det at 3G-dekningen er borte.

Til BetaCam: Nullstill telefonen med *#7370# + sikkerhetskode, formatér minnekortet. Da blir du kvitt det programmet/viruset/feilinnstillingen som gjør at telefonen din kobler seg opp av seg selv.

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...