ashwa Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Hei, jeg skal oppgradere nå fra min eldgamle 17 tommers skjerm, og da blir det nok noe med LCD. Men jeg er en spiller, så derfor lurer jeg på hva maksimal responstid jeg skal sette på mitt valg av skjerm. for å få 4 ms så må jeg ta en 19" men jeg hører de er låste til lavere oppløsninger så derfor tenkte jeg på skaffing av 20" og da var Samsung SyncMaster 204B en alternativ. men jeg lurer på om jeg kan slippe billigere unna men høyere responstid. Den skjermen står det at har 5ms så det lover jo bra men hva er merkbart etc? Endret 1. april 2006 av ashwa Lenke til kommentar
ashwa Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Lurte og å hvor viktig det er å ha hdtv støtte Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg har 8ms responstid på min BenQ FP937s+. Merker ikke noe etterslep, men skjermen sliter med panorering. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Du merker jo såklart ikke noen forskjell på 2ms og 16ms... hvis du ikke har vannvittig bra syn da. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Jeg vil si det er en overdrivelse å si at man ikke merker forskjell. Men å diskutere dette er som å diskutere øyets evne til å se forskjell på 200fps og 100fps. Men jeg mener selv at jeg hadde merket forskjell. Sitter på en 4ms nå, hadde 16 før og syns det flyter litt bedre med 4ms! Endret 1. april 2006 av Chris_LoX Lenke til kommentar
ashwa Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Vil noen forklare meg hva panorering er da? er det andre ting jeg bør være obs på ved skjermen? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) saken er den, at øyet merker forskjell, men det er ikke så lett å merke dette siden overgangene alltid er myke på lcd. med en crt, eller sed når det kommer, så vil overgangene være mye bråere, og da vil man merke forskjell. men da er det såpass fort at det er fps man merker forskjell på, ikke responstiden til skjermen *edit* panoreringer er når du ser på film, og kameraet går fra en side av en fjord, og "sveiper" over fjorden til andre siden. andre ting du bør passe på kommer jo an på hva du vil ha, for noen så er jo fargene viktigere enn for andre. det er også en av grunnene til at jeg ønsker meg en spyder (et eller annet) for å kalibrere skjermene mine. Endret 1. april 2006 av tha stoffi Lenke til kommentar
ashwa Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Når ventes SED teknologien da? og blir dette grusome priser? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Selv har jeg "kalibrert" skjermen min med diverse programmer og syns jeg får gode farger (930bf), mange klager jo på at fargene på denne skjermen er blasse og diverse. Det eneste jeg savner er mer dybde og litt mindre gjennomskinn fra baklyset. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Har selv en NEC 1770NX er vel 2-3 år gammel nå(17 tommers lcd skjerm) denne har 16ms i respons tid, og jeg merker ikke noe etterslep i spill værtfall. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Flyttes fra Skjermkort til Skjermer. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Når ventes SED teknologien da? og blir dette grusome priser? 5851214[/snapback] Siste jeg leste var at TVene var utsatt til slutten av 2007, og ingen planer for PC-skjermer. Når det gjelder responstid må du ikke se deg blind på produsentenes tall. En skjerm med 6 ms kan oppleves raskere enn en annen med 5 ms. Spesielt TN-paneler (som i den Samsungen) er kjent som dårligere enn responstiden tilsier. Jeg anbefaler på det varmeste en 20" widescreen (16:10). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå