asad Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Skal gjøre dette kort, siden jeg må dra hjemfra om 5 min. Vel, jeg har kjøpt en ny pc. X2 4400, X1900Xt, 2gb ram. Samt tagan psu. Nå har jeg satt sammen alt og når jeg starter maskina, kommer ikke bildet på skjermen opp. Alt annet høres greit ut ( utenom x1900xt som bråker som FY ). Peiling på hva som er galt her?`Har koblet til pci-e kontakten på skjermkortet. Psu`en skal være bra nok den. kosta jo 1100kr... Trenger hjelp her. Brukt så mye penger, så funker ikke maskina. skal sjekke tråden imorgen. skal "feste"... men i humøret jeg er i nå blir ikke dette helt 100 %... Lenke til kommentar
zinnix- Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Sikker på du har plugga i ATX pluggen? Vist, kan det vært typisk defekt strømforsyning. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hei! Sjekk at hovedkortet og skjermkortet har nok strøm. (sjekk alle kontakter). Prøv med annen skjerm (om du kan). Sjekk om minnet står korrekt og om det passer. God helg! Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 hadde samme problem med min pc etter at jeg flytta den fra et kabinett til et anna...... da var det hk som var gåent men jeg ville prøvd litt anna før jeg kjøpte nytt var jeg deg..... har du prøvd clear cmos f.eks?(vet at den er ny men det er et forsøk verdt.....) Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jaja... kunne fått fet pc for en tredjedel av prisen som i tillegg hadde funka... lykke til. Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Da var jeg hjemme igjen. Zinnix: Ja, kontakten sitter i. Den heter visst pci-express , det er hvertfall det som står på den. Effikan: Hvordan skal jeg sjekke om hk`et og andre komponenter har nok strøm?Det er jo en 580W psu, så det burde holde i lange baner!Jeg skal sjekke minne strax. CsVirus: Hm, håper det ikke er noen komponenter som er defekte her. tar jo så lang tid å sende i retur Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 ahh! Der funka det! Viste seg jeg hadde koblet litt feil her. Tulla litt med P4 kontakten, men nå får jeg opp bildet og hele pakka. takker for support! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå