Even. Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Har nå laget et designutkast til en side for familien min. Har et domene som vi tidligere kun har brukt til å få kule emailer av typen [email protected] Men, nå tenkte jeg å lage en slags startside med linker, googlesøk og innlogging til mailen. Har foreløpig kun fått lagd den som .psd , men den ferdige skal lages i xhtml, php og css. Hva synes dere? Edit: bilde er en fin ting Endret 1. april 2006 av EvoZ Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Konstruktivt, MC2. Syns det ble litt flatt med den gråfargen i hovedfeltet. Teksten var vanskelig å lese, iom. at den også er grå. Menyen var lite gjennomtenkt, litt for simpel nå bakgrunnen av siden er så grafisk. Likte bakgrunnen godt, uten om 'lens flare'-effekten på siden. Men ser virkelig for meg hovedfeltet som hvitt, med sort eller mørkeblå tekst. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Takker Skal prøve meg litt frem med farger både på tekst og bakgrunn. Hadde glemt å lagre .psd filen så jeg må nesten begynne på nytt. Må lage bakgrunnen på nytt osv. Litt surt. Menyen skal få en kul a:hover og a:active slik den blir litt mer spennede. Skal se hva jeg finner på. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Må si det var nydelig bakgrunn (alt rundt innholdet) Teksten bør være litt mer leselig. Det er mulig det ikke blir så veldig fint med svartere tekst, men du burde prøve å få større kontrast mellom bakgrunn og tekst så det er lettere/mer behagelig å lese. Du kunne også hatt litt bilder som frisker opp siden litt. Det er litt kjedelig å bare se på tekst. Overskriften og firkanten var heller ikke så veldig fin og kunne jobbes litt mer med. Du kunne brukt noen av rundingene du har i bakgrunnen i overskriften/logoen. Bunnen på overskriften og bunnen på logoen (regner med at firkanten er logo) bør også være på linje. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Driver å koder nå Heldigvis er det et relativt enkelt design å sette opp, så jeg regner med at jeg har et ferdig kodet innholder (med litt bugs og lite innhold) utover kvelden. Bakgrunnen er gjort hvit, jeg har lagd en "logo", jeg har lagd mouseover på menyen og lagd ny .psd fil. Legger selvfølgelig ut link Lenke til kommentar
Even. Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Da er kodingen omtrent ferdig. Siden validerer i XHTML 1.0 Strict og CSS validerer. Innholdet er ganske magert, men det blir mer til uka. Jeg er rimelig kjørt i hodet etter å ha sittet å knote i notepad med laptopen min. Ble ganske frustrert over hvor streng xhtml er på former. Foreløpig er kun hovedsiden oppe. Det kommer også flere søkemotorer. [link] Endret 1. april 2006 av EvoZ Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Ble riktig pent dette! Annen font i brødteksten kanskje? Ellers sier jeg til meg selv inn i meg at det mangler et slags "skille" mellom menyen og innholdet. Kanskje bare jeg som synes det bør være det? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Noen forslag til font? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Trebuchet MS for eksempel. Synes den er fin som brødtekst jeg. Prøv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå