soccet Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Lurte på om jeg kunne koble meg til et lokalt nettverk hjemmen fra?? Det sitter en bøling å spiller Bf2 på lokalt nettverk, de er koblet til en switch som igjen er koblet til en router. De har ikke fast ip. Er det noen mulighet for at jeg kan åpne en linje gjennom routeren, slik at jeg kan koble meg til?? Eller er det noen andre gode løsning på dette? Takker for svar Lenke til kommentar
chemical Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Lurte på om jeg kunne koble meg til et lokalt nettverk hjemmen fra??Det sitter en bøling å spiller Bf2 på lokalt nettverk, de er koblet til en switch som igjen er koblet til en router. De har ikke fast ip. Er det noen mulighet for at jeg kan åpne en linje gjennom routeren, slik at jeg kan koble meg til?? Eller er det noen andre gode løsning på dette? Takker for svar 5849935[/snapback] Dette er en løsning som blir brukt veldig mye rundt i bedrifter. Om det finnes en billig løsning til dette er jeg ikke helt sikker på, men jeg vet at det finnes mange "VPN" løsninger. Cisco har foreksempel en. Denne synes jeg funker veldig bra, og vet at mange brukere også er fornøyde med denne løsningen. Fungerer fint til hjemmekontor Men som sakt, det finnes sikkert noen billigere løsninger en cisco sin. Lenke til kommentar
dib Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Om jeg kjønner rett har din venn adsl eller noe og er koblet til internett? Du sitter i et annet hus med det samme... og du vil nå serveren til din venn? problemet er at ingen av dere har fast ip og dermed kan du ikke finne ip'en hans (som er lokal)? alså om han/hun som har serveren har fast internet tilgang (adsl eller annen oppkobling som er permanet). da kan vedkmmende legge inn en gratis dynamisk dns... for eksempel dyndns.org sin løsning brude funke.. så kobler du til gjennom den istede for ip, det vill virke akkratt som om du har fast ip. og er gratis. Da vil du kunne koble til serveren i bf2 ved å skrive "navn".dyndns.org istede for ip.. og dere vil slippe ekstra kostnader som fast ip medbringer Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 hva med et program som hetter Hamachi da? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg er nå for en gangs skyld en stor tilhenger av OpenVPN, og med denne geniale softwarepakken kan du gjøre så og si alt. Si at du setter opp en server for ethernet bridge på din maskin, så får du bare en av vennene dine til å benytte seg av en klient. Videre bridger du den virtuelle TAP-devicen og et lokalt nettverkskort hos vennen din, og voila; du er på akkurat det samme LAN'et som de andre. Du kan også velge om du skal benytte deg av din egen internett videre, eller "deres" Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg er nå for en gangs skyld en stor tilhenger av OpenVPN, og med denne genialesoftwarepakken kan du gjøre så og si alt. Si at du setter opp en server for ethernet bridge på din maskin, så får du bare en av vennene dine til å benytte seg av en klient. Videre bridger du den virtuelle TAP-devicen og et lokalt nettverkskort hos vennen din, og voila; du er på akkurat det samme LAN'et som de andre. Du kan også velge om du skal benytte deg av din egen internett videre, eller "deres" 5906850[/snapback] Hmmm. Lurer på om jeg får lurt det inn på skolen, når de får 100mbit. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Vel, det vil jo uansett ikke gå raskere enn den minste flaskehalsen på veien fra deg og til serveren og omvendt:) Samtidig så krypterer OpenVPN alt med blowfish som default, så da kreves det også litt cpu i hver ende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå