inaktiv000 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg vurderer å gå over til Linux på "serveren" min, som i dag kjører XP Pro. Den brukes til å dele filer over Windows-nettverk (SMB), samt fildeling via Torrent-nettverket. Til det bruker jeg µTorrent, ettersom den har de funksjonene jeg trenger, og samtidig er svært lett mtp systemressurser (det må være et geni som lagde programmet ). Har Linux noe tilsvarende? Har tidligere vært borti mlDonkey, men det fikk Linux-maskinen til å låse seg etter hvert (kjørte riktignok på en P166). Programmet kan med fordel støtte andre protokoller, men det er ikke noe problem å kjøre egne programmer for hvert nettverk. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Jeg har testet ut utorrent gjennom wine, og det fungerte strålende sist jeg prøvde. Endret 1. april 2006 av Svendheim Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Hehe, hadde ikke tenkt å kjøre GUI... Men kan nesten tenke meg at µTorrent gjennom Windows-emulator kan kjøre bedre enn en renskrevet klient i f.eks. java Kunne tenke meg noe slikt: - P2P-program som kjører som en daemon - Åpner .torrents automagisk fra en mappe, slik at jeg kan lagre direkte fra arbeidsstasjonen min - Styres via Web-interface Vet at mlDonkey passer "perfekt" her, men sist jeg testet var det svært ressurskrevende. Dette var dog en god stund siden, så det kan ha bedret seg i det siste - noen som vet? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Torrentflux - http://www.torrentflux.com/ - er ganske sweet og gjør vel akkurat det du spør om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå