Gå til innhold

Erstatning for µTorrent i Linux

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå over til Linux på "serveren" min, som i dag kjører XP Pro. Den brukes til å dele filer over Windows-nettverk (SMB), samt fildeling via Torrent-nettverket. Til det bruker jeg µTorrent, ettersom den har de funksjonene jeg trenger, og samtidig er svært lett mtp systemressurser (det må være et geni som lagde programmet :) ).

Har Linux noe tilsvarende? Har tidligere vært borti mlDonkey, men det fikk Linux-maskinen til å låse seg etter hvert (kjørte riktignok på en P166). Programmet kan med fordel støtte andre protokoller, men det er ikke noe problem å kjøre egne programmer for hvert nettverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, hadde ikke tenkt å kjøre GUI... Men kan nesten tenke meg at µTorrent gjennom Windows-emulator kan kjøre bedre enn en renskrevet klient i f.eks. java ;)

Kunne tenke meg noe slikt:

- P2P-program som kjører som en daemon

- Åpner .torrents automagisk fra en mappe, slik at jeg kan lagre direkte fra arbeidsstasjonen min

- Styres via Web-interface

Vet at mlDonkey passer "perfekt" her, men sist jeg testet var det svært ressurskrevende. Dette var dog en god stund siden, så det kan ha bedret seg i det siste - noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...