inaktiv000 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Som dere ser i denne tråden, ønsker jeg å kunne dele noen shares med passord, og noen uten. Er dette gjennomførbart i Samba? Alle som skal koble seg til kjører vel XP, og ønsket er at dersom man går inn på de "åpne" delte mappene skal man komme rett inn, men dersom man prøver på de andre skal man bli bedt om passord. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Jeg fikk dette til i Samba, ved å bruke security = share. Fikk imidlertid ikke til å laste opp noe, men det får jeg tukle med en annen gang Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg fikk dette til i Samba, ved å bruke security = share. Fikk imidlertid ikke til å laste opp noe, men det får jeg tukle med en annen gang 5853650[/snapback] I den enkelte share hvor du vil ha skriverettigheter, setter du følgende parameter: read only = no Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Gjorde det, uten hell Men så har jeg ikke brukt så mye tid på det, da jeg vet at det går... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ubuntuguide har noen fine guider på hvordan, både med og uten passord: http://ubuntuguide.org/#sambaserver Regner med at de fungerer uansett distro. Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Gjorde det, uten hell Men så har jeg ikke brukt så mye tid på det, da jeg vet at det går... 5854333[/snapback] Er ikke noen samba ekspert men litt har jeg fiklet med det. Hvis du ikke får lastet opp er det mulig at det ikke er satt riktig rettigheter på sharet. kjør ls -l for å sjekke hvilken bruker og gruppe som eier sharet og hvilke rettigheter som er satt. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Etter en reboot funket det faktisk Da blir neste spørsmål: Hvordan kan jeg tillate kun opplasting (altså ikke sletting av eksisterende filer)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå