Fakeor Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Heisann! Jeg har vel vært ganske idiotisk; Jeg og kompien min hadde tenkt til å klokke opp pcn, så fant vi ingen "normal" oppklokkings greie i BIOS-Systemet! Bare en "Overclock CPU(MHZ)" elns, som var paa 200, max var 250, saa da tenkte vi, "Kan den bare klokkes opp 50mhz til?, det er da lite" så tok vi den opp der, men saa var det en annen Overclock dings under, som var paa 50 eller 100, som vi klokket opp til max, som var 50 mere! Og frequency var paa 4x, som vi satt paa 5x! Ante ikke helt hva det betydde! Og etter at vi hadde lagret, og trykket ok, så funka ikke noe, skjermen kom ikke på, og vi har prøvd alle metoder! Er det mulig å fikse dette? Er det CPU'n eller RAM'n som kan være ødelagt fordi vi skiftet disse instillingene? Det er en AMD Semphron 3000+! Jeg har nettopp kjøpt den, og bygd den opp, funka helt fint til jeg skiftet på disse tinga =7 HJELP! DESPERAT! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Bare å resette BIOS. Det står i instruksjonsmanualen til hovedkortet ditt hvor jumperen er. Ellers er det bare å røske ut batteriet til BIOS. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Høres såpass dumt ut at det nesten virker som en aprilsnarr.. Man leker ikke med innstillinger når man ikke vet hva de gjør, det kan raskt bli mye penger ut av vinduet. Har du prøvd å resette bios? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Ja, om dette ikkje er en apirlsnarr, så har dere kanskje lært av dummskapen? Lenke til kommentar
Fakeor Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Ikke aprilsnarr nei, men jeg har alltid vært vandt til normal bios ett, men jeg hadde et helt anderledes ett her, så 50mhz vil ikke være mye når det står mhz? EDIT: YAA! Det funka =) Tusen takk! Var redd jeg måtte kjøpe nytt av noe xD Endret 1. april 2006 av Fakeor Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hmm.. vær forsiktig i bios.. dersom du stiller opp AGP frekvenser og PCI frekvenser kan du ta knekken på det meste av kort og disker i pc'n din.. Ye be warned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå