perkh Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hei, Etter at jeg ikke kunne boote min Windows, skulle jeg via Windows-CD reparere eksisterende installasjon. Dette gikk ikke så bra. Kortversjonen av historien er at jeg måtte installere en ny Windows i en annen mappe på disken og da ble jeg automatisk en ny bruker. Situasjonen er nå at jeg behøver to ting SÅRT fra min "gamle" installasjon: Bookmarks fra Firefox og mailboksene mine fra Outlook. Alt annet er uvesentlig. Under den nye installsjonen kan jeg via Utforsker se at alle programmer jeg tidligere hadde (+ all annen data) fremdeles er der (og jeg har tilgang til de). Men hvis jeg åpner Firefox så behandler den meg som en totalt ny bruker - mao ingen Bookmarks. Ingen av programmene er under Start>Programmer, de er kun under Programmer på Utforsker. Når jeg booter maskinen får jeg to valg: kjøre den gamle eller nye Windows. Problemet er at hvis jeg velger den gamle Windows, så skjer ikke annet enn at jeg blir bedt om reparere eller installere Windows på nytt i den gamle mappa. Den sier samtidig at jeg da vil miste alt av programmer og innstillinger. Da vil jo Bookmarks fra Firefox og mailboksene mine bli borte. Tenker i min optimisme at når all annen data ikke ble borte når jeg kjøre en ny insyallajon på disken, så må vel det disse også finnes et sted. Problemet er kanskje at jeg ikke er den gamle brukeren, og tilgangen sperres. Jeg er kommet så langt at jeg vil fjerne disken fra PC, og kjøre recovery via en annen pc. Men altså: hvordan skal jeg berge Bookmarks og mailboksene mine? Hvis jeg kjører recovery: hva skal jeg be den se etter? Forslag til gode programmer (uansett pris!)? Vil et recoveryprogram søke uavhengig av brukerkonto på maskinen? Håper på hjelp, og gjerne på recoverybiten (nøyaktig hvordan jeg går frem). Hilsen en desperat!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå