Gå til innhold

Problemer med data-anlegg

gpr_racing

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med mitt data/musikk anlegg. Den høyre høytaleren går på og av av seg selv. Den volum-knappen er ødlagt også, men funker å høre med anlegget.

Kor kan eg få tak i ny slik ledning som går fra subben og til pcen?

Er Creative Inspire G380 det gjelder.

Og viss eg ikkje får tak i ny ledning, går det da ann å koble 2 slike anlegg sammen? slik at eg kjøper meg et nytt anlegg, og kobler disse 2 sammen?

På forhånd takk for hjelpa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 2 slike plugg-ledninger som du trenger. hehe.

Jo, du kan selfølgelig koble alt sammen. Har gjort det selv. Men du MÅ passe på at du har den ene høyttaleren som har som du sier "volum knappen" - tilkoblet. Ikke begge.

Slik gjør du det:

Vi tar den nye data-anlegg som du skal kjøpe.

Du skjærer den dobbel ledning (ikke vær redd) som går fra den ene høyttaleren til den andre - etterpå renser du ender, så tar du noen sub eller nokka som du vil tilkoble sammen med den nye data-anlegget, men du må passe på at du ikke bare kobler sammen hele mainsjit, du ma ha en slik krets, at alle høyttalere får signal. Så teiper du over dette.

OG VÆR OBS PÅ at disse to ledninger skal ikke vær borti hverandre, når anlegget er på!

Og, hvis du har en kasettspiller på anlegget ditt, så kan du kjøpe en "kasett-adapter" som mann bruker i bilen, og koble den til pc, sånn som jeg gjorde. ;)

Think this'll help :)

Endret av Leasch
Lenke til kommentar
Jeg har 2 slike plugg-ledninger som du trenger. hehe.

Jo, du kan selfølgelig koble alt sammen. Har gjort det selv. Men du MÅ passe på at du har den ene høyttaleren som har som du sier "volum knappen" - tilkoblet. Ikke begge.

Slik gjør du det:

Vi tar den nye data-anlegg som du skal kjøpe.

Du skjærer den dobbel ledning (ikke vær redd) som går fra den ene høyttaleren til den andre - etterpå renser du ender, så tar du noen sub eller nokka som du vil tilkoble sammen med den nye data-anlegget, men du må passe på at du ikke bare kobler sammen hele mainsjit, du ma ha en slik krets, at alle høyttalere får signal. Så teiper du over dette.

OG VÆR OBS PÅ at disse to ledninger skal ikke vær borti hverandre, når anlegget er på!

Og, hvis du har en kasettspiller på anlegget ditt, så kan du kjøpe en "kasett-adapter" som mann bruker i bilen, og koble den til pc, sånn som jeg gjorde. ;)

Think this'll help  :)

5850319[/snapback]

takker :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...