HPh Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hei, jeg har laga en liten ski film i adobe premier pro, og nå lurer jeg på hvordan jeg lagrer filmen som en divX eller Xvid film. Jeg har prøvd å lagre filmen som en SVCD film, men synes kvaliteten var altfor dårlig og at filstørrelsen var altfor stor. Filmen er på ca 10 min og filen ble på ca 250 mb. Brukte da adobe media encoder. Har også brøvd å bruke TMPenc, men det falt heller ikke i smak. Mvh Håvard Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Om du ikkje har installert DivX eller XviD-codecen, må du fyrst gjere det. I PPro går du so til File --> Export --> Movie, og klikker på Settings. I feltet der det står "File type" vel du DivX/Xvid frå menyen. For å endre innstillingar går du til "Video" i menyen til venstre, og trykker på Configure. Lenke til kommentar
HPh Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Hmm, Det virka ikke helt som det skulle. JEg fant DivX og Xvid pluss en masse nadre codecer, men når jeg prøver å bruke den, blir kvaliteten mildt sagt horribel. Jeg her drevet å testa litt med ett råklipp fra et DV kamera. Det er på 83 mb og 23 sekunder. Men når jeg prøver å lage en DivX film ut av det kan blir kvaliteten helt på tryne. Fargene har endra seg og pixlene er store som elefanter. Er det noen instillinger jeg må endre får på fikse på resultatet? Når jeg prøvde å Xvid codecen hang bare maskina seg. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ja, det er mange innstillingar du kan endre på. Kan ikkje so mykje om det sjølv, men om du søker på Google kan det vere du finn nokre guider. Det finst kanskje nokre på http://www.divx.com eller http://www.doom9.org/, men skal ikkje garantere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå