Gå til innhold

Tar du proteiner?


Sensurert

Anbefalte innlegg

jeg tar min 4 ganger daglig. 1 frokost, 1før trening 1 etter trening 1 til kvelds. Dette blir ca 180-220g proteiner.

5853667[/snapback]

 

Så du får i deg ca 50gram proteiner per shake? Etter hva jeg vet er det maks 30gram proteiner i et måltid som er fordelaktig. For mye proteiner er rein sløsing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei.

 

Blir man sterkere av proteiner, eller vil det bare se sånn ut? :green:

5849615[/snapback]

 

Må jo seff trene også, men feks Kreatin gjør at du får bedre utbytte av treningen, klarer mer, det øker muskelmassen.

5849841[/snapback]

 

Kreatin samler vann i muskulaturen. Men det er ikke eneste grunnen til at du blir sterkere av kreatin. Kreatin øker de lagrene i kroppen som gir energi til muskulaturen under trening, og dette gir hovedeffekten fordi du da greier flere repetisjoner og holder ut lenger på trening. Du kommer deg også rasker til neste trening. Du bør ikke ta vanndrivende midler. Vannsamlingen forsvinner med en gang du slutter på kreatinkuren.

5854789[/snapback]

 

Når du slutter å ta kreatin, det blir jo nokka igjen? De musklene du har trent med kreatin, de forsvinner vell ikke i lag med den vannet? :ohmy:

Lenke til kommentar

Nytter ikke å pøse på med proteiner. Kroppen tar det den trenger og skiller resten ut via urin eller svette. Kroppen kan behandle en vis mengde med proteiner, er et tall men jeg er ikke sikker på det. Tar man mere enn det kroppen trenger så går de proteinene til spille, det blir ikke brukt. Så nei, å ta 50 gram protein fremfor 30 har lite for seg, da kroppen bare skiller ut mer proteiner via urin eller svette. Ta en anbefalt dose og thats it. Om du er ute etter å bygge muskler og bli sterk fort, ta boler. Men da ødelegger du nå kroppen i samme slengen. Og trening var for å få kroppen sunn. Yeah right.

 

Jeg for min del tar ingen proteiner. For det første synes jeg det er dyrt og for det andre finner jeg det unødvendig. Får nok proteiner i meg gjennom kosten, trenger ikke pøse på med flere proteiner som kroppen ikke trenger. Er heller ikke ute etter arnold muskler, men en helt normal kropp. Å se ut som byens største boletryne er ikke akkurat inn lengere.

Lenke til kommentar
Jeg for min del tar ingen proteiner. For det første synes jeg det er dyrt og for det andre finner jeg det unødvendig. Får nok proteiner i meg gjennom kosten, trenger ikke pøse på med flere proteiner som kroppen ikke trenger. Er heller ikke ute etter arnold muskler, men en helt normal kropp. Å se ut som byens største boletryne er ikke akkurat inn lengere.

5856806[/snapback]

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Nytter ikke å pøse på med proteiner. Kroppen tar det den trenger og skiller resten ut via urin eller svette. Kroppen kan behandle en vis mengde med proteiner, er et tall men jeg er ikke sikker på det. Tar man mere enn det kroppen trenger så går de proteinene til spille, det blir ikke brukt. Så nei, å ta 50 gram protein fremfor 30 har lite for seg, da kroppen bare skiller ut mer proteiner via urin eller svette. Ta en anbefalt dose og thats it. Om du er ute etter å bygge muskler og bli sterk fort, ta boler. Men da ødelegger du nå kroppen i samme slengen. Og trening var for å få kroppen sunn. Yeah right.

 

Jeg for min del tar ingen proteiner. For det første synes jeg det er dyrt og for det andre finner jeg det unødvendig. Får nok proteiner i meg gjennom kosten, trenger ikke pøse på med flere proteiner som kroppen ikke trenger. Er heller ikke ute etter arnold muskler, men en helt normal kropp. Å se ut som byens største boletryne er ikke akkurat inn lengere.

5856806[/snapback]

Den visse mengden er helt individuell, å bedre og ta for mye enn for lite proteiner sier nå jeg. Du får nok proteiner gjennom kosten, til hva? De fleste trener for og få resultater, at du rakker ned på det som unødvendig og tull liker jeg dårlig.

 

Nei gå tilbake til kvikklunsjen og grovbrødet ditt.

Lenke til kommentar

Kjære vene Hyrlen, jeg rakker ikke ned på det, men sier hva jeg mener. Om du ikke tåler det så simpelt henn ikke les innlegge mitt. Jeg har lov til å ha mine egene meninger vet du. Om jeg synes at det er noe tull så må jeg få lov til det.

 

Det at jeg siterte med arnold og boletryne, er fordi jeg har sett så alt for mange begynne med proteiner, finne prosessen for sakte, og endt opp med sterkere saker som ødela kroppen totalt. Effektiv trening og sunt kosthold skulle holde i lange baner for å få en sunn kropp.

 

Men som sakt Hyrlen, ikke les innleggene mine om du ikke liker hva jeg sier. Og når du snakker om å rakke ned, ikke kast stein når du sitter i glasshus, lille venn.

Lenke til kommentar
Nytter ikke å pøse på med proteiner. Kroppen tar det den trenger og skiller resten ut via urin eller svette. Kroppen kan behandle en vis mengde med proteiner, er et tall men jeg er ikke sikker på det. Tar man mere enn det kroppen trenger så går de proteinene til spille, det blir ikke brukt. Så nei, å ta 50 gram protein fremfor 30 har lite for seg, da kroppen bare skiller ut mer proteiner via urin eller svette.

5856806[/snapback]

 

Her har vi peiling ser jeg.. Jasså så de som har i seg mye proteiner bare pisser de ut.. Akkurat.. Stakkars urinveien deres sier nå bare jeg... :roll:

 

Nytter ikke hvor mange ganger du repeterer det heller. Du verken svetter eller pisser ut proteiner! Da hadde en følt seg rimelig skitten etter en dag med overskudd av protein... er du ikke enig?

Får du i deg for mye i forhold til hva kroppen klarer å bruke til muskelbygging og reperasjon blir de som alt annet omgjort og lagret. Som fett.

 

Og å ha 50 gram proteiner i en shake kan være for lite for noen, og for mye for andre. Det avhenger om hvor ofte de tar det, og så klart deres proteinopptak.

 

 

Jeg for min del tar ingen proteiner. For det første synes jeg det er dyrt og for det andre finner jeg det unødvendig. Får nok proteiner i meg gjennom kosten, trenger ikke pøse på med flere proteiner som kroppen ikke trenger.

5856806[/snapback]

 

Snakk om selvmotsigelse da. Du sier du ikke "tar" proteiner.. Er det noen som "tar" proteiner da? Kjøper de jeg.. (i form av mat) Og jeg TAR proteinTILSKUDD. De fleste i dette landet får IKKE nok proteiner gjennom kosten. Virker som du ikke har nok kunnskaper om proteiner til å vite hva som er nok eller ikke.. Og du snakker om at det er dyrt med tilskudd? Det er faktisk den billigste måten å få i seg nok proteiner..

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar

Si nå hva du vil og men nå for all del hva du vil. Jeg siterer nå bare det jeg har lært både i biologi og av en del venner ved Friskhuset (ansatte vel og merke).

 

Og hvordan du kan si at jeg selvmotsier meg selv vet ikke jeg. At de fleste i landet ikke får i seg nok proteiner vil jo ikke si at jeg ikke får i meg nok proteiner via kosten. Når du sier fleste, mener du nesten alle, men ikke alle. Jeg er vel en av de som da får i meg nok proteiner via kosten.

 

Jeg finner det dyrt for protein pulveret og shakene og de greiene der. Har behov for andre ting enn proteiner. Normal mat f.eks. Jeg trener for å holde meg i form og for å ha det litt morro (og være litt sosial en gang i blant) og trener ikke for å bygge musklene til uante dimensjoner. Jeg vektlegger trening uten tilskud. Det er måten jeg trener på. Jeg spiser normalt og variert og får i meg det jeg trenger av proteiner.

 

Og nå regner jeg med at en eller annen "luring" blir å quote dette. Jaja.

Lenke til kommentar

Hvis man vil trene for å få litt store muskler. Så er det veldig mye billigere å kjøpe proteintilskudd, enn å få i seg nok gjennom kosten som mange her sier. Proteintilskudd er billig i forhold til hvor mye kvalitetsproteiner du faktisk får i deg. Proteintilskudd kom delvis for at folk ikke skulle bruke så mye cash på annen mat. Og ikke kom med "natural way"; dere som sier det spiser samtlige masse mat som er trikset og mikset med av matvareprodusentene uansett.... Med mindre dere utelukkende spiser økologisk mat, eller driver deres egen lille åker :p

 

Hvorfor, som Hyrlen tidligere sa bruke lange tider på å oppnå noe som man egentlig kunne gjort mye kjappere?

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Kjære vene Hyrlen, jeg rakker ikke ned på det, men sier hva jeg mener. Om du ikke tåler det så simpelt henn ikke les innlegge mitt. Jeg har lov til å ha mine egene meninger vet du. Om jeg synes at det er noe tull så må jeg få lov til det.

5857371[/snapback]

Egne meninger er en ting, men du bryter det ut av deg som det er fakta. Noe det absolutt ikke er. Å du er nedlatende mot personer som bruker det med og si at det er tull og unødvendig.

Det at jeg siterte med arnold og boletryne, er fordi jeg har sett så alt for mange begynne med proteiner, finne prosessen for sakte, og endt opp med sterkere saker som ødela kroppen totalt.

Generalisering, kult ja.

Effektiv trening og sunt kosthold skulle holde i lange baner for å få en sunn kropp.

Definer sunn kropp?

Men som sakt Hyrlen, ikke les innleggene mine om du ikke liker hva jeg sier. Og når du snakker om å rakke ned, ikke kast stein når du sitter i glasshus, store venn.

Hva i all verden har jeg rakket ned på nå? :hmm:

 

Å btw, hvis du trener er vel det optimale rundt 2.5g per kg kroppsvekt. Hvis du får dette fra ditt vanlige kosthold så er jeg imponert, å jeg vil gjerne se før og etter bilder.

 

Hvorfor, som Hyrlen tidligere sa bruke lange tider på å oppnå noe som man egentlig kunne gjort mye kjappere?

Skummel setning det der geir. Er ikke snakk om å gjøre ting kjapt, men å få resultater av treningen.

Lenke til kommentar
Nytter ikke å pøse på med proteiner. Kroppen tar det den trenger og skiller resten ut via urin eller svette. Kroppen kan behandle en vis mengde med proteiner, er et tall men jeg er ikke sikker på det. Tar man mere enn det kroppen trenger så går de proteinene til spille, det blir ikke brukt. Så nei, å ta 50 gram protein fremfor 30 har lite for seg, da kroppen bare skiller ut mer proteiner via urin eller svette.

5856806[/snapback]

 

Her har vi peiling ser jeg.. Jasså så de som har i seg mye proteiner bare pisser de ut.. Akkurat.. Stakkars urinveien deres sier nå bare jeg... :roll:

 

Nytter ikke hvor mange ganger du repeterer det heller. Du verken svetter eller pisser ut proteiner! Da hadde en følt seg rimelig skitten etter en dag med overskudd av protein... er du ikke enig?

Får du i deg for mye i forhold til hva kroppen klarer å bruke til muskelbygging og reperasjon blir de som alt annet omgjort og lagret. Som fett.

 

Og å ha 50 gram proteiner i en shake kan være for lite for noen, og for mye for andre. Det avhenger om hvor ofte de tar det, og så klart deres proteinopptak.

 

 

Jeg for min del tar ingen proteiner. For det første synes jeg det er dyrt og for det andre finner jeg det unødvendig. Får nok proteiner i meg gjennom kosten, trenger ikke pøse på med flere proteiner som kroppen ikke trenger.

5856806[/snapback]

 

Snakk om selvmotsigelse da. Du sier du ikke "tar" proteiner.. Er det noen som "tar" proteiner da? Kjøper de jeg.. (i form av mat) Og jeg TAR proteinTILSKUDD. De fleste i dette landet får IKKE nok proteiner gjennom kosten. Virker som du ikke har nok kunnskaper om proteiner til å vite hva som er nok eller ikke.. Og du snakker om at det er dyrt med tilskudd? Det er faktisk den billigste måten å få i seg nok proteiner..

5857406[/snapback]

 

Sier meg fullstendig enig, TorgeirS.

Kunnskap om emnet er i det minste en fordel...

 

M out.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...