Gå til innhold

Tar du proteiner?


Sensurert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ta proteiner? Mer enn nok av proteiner i kosten fra før av. Dessuten har jeg det ikke travelt. Vil gjøre ting "the natural way". Kanskje er jeg en av de få igjen i Norge som trener for å få brukbare muskler, og ikke estetisk pene?

5854260[/snapback]

 

Spørsmålet er hva som er "the natural way". Proteiner finnes jo i kosten, det er ikke no unaturlig ved å ta proteiner. Nesten alle spiser mat som matvareindustrien har trikset og mikset med uansett; er det så mye mer naturlig?

Lenke til kommentar
Hvorfor ta proteiner? Mer enn nok av proteiner i kosten fra før av. Dessuten har jeg det ikke travelt. Vil gjøre ting "the natural way". Kanskje er jeg en av de få igjen i Norge som trener for å få brukbare muskler, og ikke estetisk pene?

5854260[/snapback]

Hva er vitsen med og trene i 2 år, for å ha like mye fremgang som en med et halvt års trening? Brukbare muskler? :ermm:

Lenke til kommentar
Hvorfor ta proteiner? Mer enn nok av proteiner i kosten fra før av. Dessuten har jeg det ikke travelt. Vil gjøre ting "the natural way". Kanskje er jeg en av de få igjen i Norge som trener for å få brukbare muskler, og ikke estetisk pene?

5854260[/snapback]

Hva er vitsen med og trene i 2 år, for å ha like mye fremgang som en med et halvt års trening? Brukbare muskler? :ermm:

5854570[/snapback]

 

Jeg visste at du kom til å si det der :)

Lenke til kommentar
Nei.

 

Blir man sterkere av proteiner, eller vil det bare se sånn ut? :green:

5849615[/snapback]

 

Må jo seff trene også, men feks Kreatin gjør at du får bedre utbytte av treningen, klarer mer, det øker muskelmassen.

5849841[/snapback]

 

Kreatin samler vann i muskulaturen. Men det er ikke eneste grunnen til at du blir sterkere av kreatin. Kreatin øker de lagrene i kroppen som gir energi til muskulaturen under trening, og dette gir hovedeffekten fordi du da greier flere repetisjoner og holder ut lenger på trening. Du kommer deg også rasker til neste trening. Du bør ikke ta vanndrivende midler. Vannsamlingen forsvinner med en gang du slutter på kreatinkuren.

Lenke til kommentar

Hei. Det Patience sier her, er riktig. Kreatin Monohydrat bidrar til at ATP-lagrene i muskulaturen din holder mer væske, derfor vil man oftest oppnå en vektøkning på 3-5kg, samtidig som man vil oppleve en liten "boost" styrke og utholdenhetsmessig. Kreatin er IKKE protein.

 

For å oppnå effekt av Kreatin, bør man trene hardt, slik at det ikke er bortkastet, og så man merker at man faktisk presser seg mer enn det man normalt ville ha gjort. Når det gjelder proteininntak, er det vanligste prinsippet å ligge på 2g/kg kroppsvekt, dvs at veier man 80kg, burde man ligge på rundt 160g proteiner pr dag. Det er stor forskjell på kvaliteten i de forskjellige proteinsortene (melkeprotein, kasein etc.), og opptakstiden på disse. Anbefaler noe med så høy biologisk verdi som overhode mulig. Har selv benyttet en rekke proteinholdige produkter så lenge jeg har trent, og gjør det den dag i dag. Kan anbefale Dahlblads-produkter.

 

www.proteinfabrikken.no

www.norkost.no

www.ej-shop.no

 

Ha en god dag.

Lenke til kommentar
Hei. Det Patience sier her, er riktig. Kreatin Monohydrat bidrar til at ATP-lagrene i muskulaturen din holder mer væske, derfor vil man oftest oppnå en vektøkning på 3-5kg, samtidig som man vil oppleve en liten "boost" styrke og utholdenhetsmessig. Kreatin er IKKE protein.

 

For å oppnå effekt av Kreatin, bør man trene hardt, slik at det ikke er bortkastet, og så man merker at man faktisk presser seg mer enn det man normalt ville ha gjort. Når det gjelder proteininntak, er det vanligste prinsippet å ligge på 2g/kg kroppsvekt, dvs at veier man 80kg, burde man ligge på rundt 160g proteiner pr dag. Det er stor forskjell på kvaliteten i de forskjellige proteinsortene (melkeprotein, kasein etc.), og opptakstiden på disse. Anbefaler noe med så høy biologisk verdi som overhode mulig. Har selv benyttet en rekke proteinholdige produkter så lenge jeg har trent, og gjør det den dag i dag. Kan anbefale Dahlblads-produkter.

 

www.proteinfabrikken.no

www.norkost.no

www.ej-shop.no

 

Ha en god dag.

5854826[/snapback]

 

Takk for støtten :-)

 

Dahlblads-produkter? Hvor finner man dem?

Lenke til kommentar
tar som i "spiser": ja.

tar som i "stjeler": nei.

5854876[/snapback]

 

Hæ?? Nå er jeg ikke helt med her he he :-)

5854890[/snapback]

tenkte på det samme som Vt-iversen jeg også.

 

Det er dårlig formulering av trådstarter bare. Å ta proteiner kan jo tolkes som at man stjeler (tar) dem fra noen. "å ta proteiner" høres jo nesten ut som om man går på noe ulovlig også forresten.

 

Men trådstarter referer jo selvsagt til det å bruke/spise proteintilskudd.

 

Hadde kanskje vært bedre dersom topic var "Bruker du proteiner som kosttilskudd?".

 

men dette er jo bare flisespikkeri som jeg ikke hadde giddet å kommentere med mindre jeg virkelig kjedet meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...