Gå til innhold

Tar du proteiner?


Sensurert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei.

 

Blir man sterkere av proteiner, eller vil det bare se sånn ut? :green:

5849615[/snapback]

 

Man blir sterkere av å trene hardt. Proteiner kan hjelpe fremgangen, men det er ikke noe poeng i å fokusere så mye på det i startfasen av treningen.

Lenke til kommentar
Nei.

 

Blir man sterkere av proteiner, eller vil det bare se sånn ut? :green:

5849615[/snapback]

 

Man blir sterkere av å trene hardt. Proteiner kan hjelpe fremgangen, men det er ikke noe poeng i å fokusere så mye på det i startfasen av treningen.

5849637[/snapback]

 

Enig der!

 

 

Først burde man tenke på hva man spiser, og spise til riktig tider osv..

Lenke til kommentar

For det første; rene proteiner gjør IKKE at du blir sterkere. Da jeg brukte proteiner trente jeg også beinhardt, og brukte en proteinshake med kreatin i som et mellommåltid to ganger om dagen.

 

Kreatin øker heller IKKE muskelmassen. Det kreatin gjør er at det øker musklenes evne til å ta opp vann. Som oftest vil du legge på deg litt når du begynner med kreatin. Etter noen uker med kreatin vil du kanskje kjenne en marginal økning i treningen, siden du får litt mer "trøkk" i musklene.

 

Nå strides mange om kreatin virkelig er så bra som man skal ha det til, men så lenge man får en liten økning er det vel egentlig samme om det er fysiske eller psykiske effekter som spiller inn.

 

Som espennyh sier er det MYE viktigere å ha et skikkelig kosthold, regelmessige måltider og alt det der. Uten det er grunnlaget for effektiv trening så godt som ødelagt mener nå jeg.

 

Uten beinhard trening er det forøvrig ikke noe særlig poeng å bruke kreatin. Det er ikke noe vidundermiddel, og når jeg ser at du er 16, vil jeg vel egentlig heller anbefale deg å trene skikkelig uten noe særlig med tilskudd, siden du garantert har MYE å gå på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

mye bad i det Complexion sier, men altså protein er jo BYGGESTEINENE! man må jo ha prots for å komme noen vei. på samme måte må man trene for å bryte ned, for så å bygge opp igjen musklene enda sterkere.

 

personlig syns jeg kreatin er mye placebo. som nevnt tar du opp mer vann i musklene, kan få litt ekstra kraft, men om du får med deg den videre når du er ferdig med kreatin og 'vannet renner ut' det gjenstår å se. er ikke sikkert du får effekten engang. og hvis du får den kanskje det bare er placebo. kreatin er litt 'sneaky'. protein vet du hva du har med å gjøre. du må ha det, bare må ha det. 2g prot pr kg kroppsvekt pr dag er gode greier.

Lenke til kommentar

Tar du proteiner?

Ja, jeg bruker Whey Tech fra proteinfabrikken. Mesteparten er, som navnet tilsier Whey proteiner (hurtig nedbrytbare proteiner, tar ca. 3 timer) og litt casein proteiner (sakte nedbrytbare proteiner, tar ca. 8 timer).

 

Jeg bruker proteintilskudd fordi det er vanskelig å få i meg nok proteiner i kosten ellers. Bor foreløpig hjemme. Kan derfor ikke bygge kostholdet kun etter mine egne behov. Dessuten er proteintilskudd ganske billig i forhold til hvor mye kvalitetsproteiner det inneholder. Nå er det faktisk sånn at jeg må passe på å få i meg nok carb. Selv om det ikke akkurat er så vanskelig.

 

Tar ikke kreatin, d-ribose eller andre tilskudd. Delvis fordi jeg ikke har orket å ta meg rå til det. Delvis fordi jeg ikke helt vet hvilken effekt det vil ha og ikke minst delvis fordi jeg er ganske tidlig i treningen og har derfor fortsatt mye å gå på.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Bruker "Whey 100% proteiner". Blander det med melk. Noen sier at det er bedre med vann. Men det suger med vann, eller får mann bedre effekt da?

Bruker den før trening. Mens på pakken står det, "Bruk gjerne etter trening", så når er det best å spis proteiner? Før eller etter? Eller før OG etter? (ville ikke få formye)

Kreatin? hmm. En kompis bruker dem, det hjelper han litt, det ser jeg selv, men jeg spekulerer på om alle musklene jeg har trent blir på plass etterpå, om hvis jeg skal bruke kreatin? :hmm:

Lenke til kommentar
Bruker "Whey 100% proteiner". Blander det med melk. Noen sier at det er bedre med vann. Men det suger med vann, eller får mann bedre effekt da?

Bruker den før trening. Mens på pakken står det, "Bruk gjerne etter trening", så når er det best å spis proteiner? Før eller etter? Eller før OG etter? (ville ikke få formye)

Kreatin? hmm. En kompis bruker dem, det hjelper han litt, det ser jeg selv, men jeg spekulerer på om alle musklene jeg har trent blir på plass etterpå, om hvis jeg skal bruke kreatin?  :hmm:

5853207[/snapback]

Får vel ikke bedre effekt med vann, er bare mindre fett. Spis halve shaken før trening og resten etter + karb. Kreatin er ikke et vidundermiddel, eneste du mister når du går av kreatin er litt av vannet du har lagt på deg. Musklene som kom av den lille styrkeøkningen forsvinner ikke.

Lenke til kommentar
jeg har hørt at skal man bruke kreatin eller boler så må man ha hatt et godt treningsprogram i minst ett halvt år fram til ett år med god rutine.

5853418[/snapback]

Hoho... Du har hørt totalt feil. Skal man ha effekt av bol så må man ja ha trent hardt lenge ja. Kreatin kan man ta fra dag en, vil faktisk tro at man har bedre effekt av kreatin da.

 

Bare så det er sagt, bol og kreatin er TOTALT forskjellig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...