Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC vil ikke starte etter spill-kræsj.

Anbefalte innlegg

Hei hei

Satt her i går kveld og koste meg med The Elder Scrolls 4: Oblivion. Hadde nettopp snoket rundt i et hus og skulle gå ut til byen igjen. Loading-skjermbildet kommer opp, og stopper opp på rundt 50%.

Jeg tenkte at dette bare var et standard kræsj, men det var det visst ikke. Jeg prøver CTRL+ALT+DEL, ALT-F4 osv, uten noe respons fra maskinen i det hele tatt.

Så kommer problemet: Trykker så på restartknappen. Vifter og harddisk starter opp, men det kommer ikke noe skjermbilde. Prøver deretter å resette BIOS (ta ut batteri, vente og så sette det inn igjen) uten hell. Har også prøvd å ta ut harddisken før oppstart, men jeg vet ikke om dette hjelper..

Min PC er snart 2 år gammel og består av følgende komponenter:

Epox 8rda3i hovedkort

AMD Athlon XP2800+ 2 ghz

Kingston 512 MB Ram

Maxtor Diamondmax 160GB

Connect3d ATI Radeon 9600xt 265mb

EDIT: Har aldri hatt noe problem med varme i PC`en. Ca 30 grader i kabinettet og rundt 50 grader på CPU.

Håper det er noen som kanskje vet hva som er feil :)

Endret av mompen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

Har du fått noen løsning på problemet?? Har nøyaktig samme problem.

Hvordan Strømforsyning har du??

Sjekk Denne posten på dette forumet der dette problemet er tatt opp.

har sent epost til Epox, og de anbefaler meg å oppdatere biosen )men dit kommer jeg jo ikke, maskina låser seg før dette), de anbefaler også å resette bios (har jeg gjordt, uten resultat), og så sier de at problemet med Antec PSU er kjent, og at de (antec) har løst problemet i en ny revisjon av PSU.

De nevner at de har testet endel forskjellige PSU, og at de ikke får de problemene med disse PSU`ene..

Jeg har bestillt denne strømforskyninga som Epox anbefalte: OCZ 450W

Forøvrig sa de i mail fra Epox at blandt annet disse PSU er testet, og funnet i orden: Enermax, OCZ, Tagan (med flere)...

Jeg sitter å venter på min PSU, kommer i posten fra Netshop, og er forhåpentligvis her i morgen, kan legge inn post for fortelle hvordan det gikk :)

men hadde vært interresant å vite hvilken PSU du har.

og på hovedkortet står en LED, hos meg stoppet den på 7F, som skal bety noe om noe logoer..... har du noe tilsvarende??

Lenke til kommentar
Hei..

Har du fått noen løsning på problemet?? Har nøyaktig samme problem.

Hvordan Strømforsyning har du??

Sjekk Denne posten på dette forumet der dette problemet er tatt opp.

har sent epost til Epox, og de anbefaler meg å oppdatere biosen )men dit kommer jeg jo ikke, maskina låser seg før dette), de anbefaler også å resette bios (har jeg gjordt, uten resultat), og så sier de at problemet med Antec PSU er kjent, og at de (antec) har løst problemet i en ny revisjon av PSU.

De nevner at de har testet endel forskjellige PSU, og at de ikke får de problemene med disse PSU`ene..

Jeg har bestillt denne strømforskyninga som Epox anbefalte: OCZ 450W

Forøvrig sa de i mail fra Epox at blandt annet disse PSU er testet, og funnet i orden: Enermax, OCZ, Tagan (med flere)...

Jeg sitter å venter på min PSU, kommer i posten fra Netshop, og er forhåpentligvis her i morgen, kan legge inn post for fortelle hvordan det gikk :)

men hadde vært interresant å vite hvilken PSU du har.

og på hovedkortet står en LED, hos meg stoppet den på 7F, som skal bety noe om noe logoer..... har du noe tilsvarende??

5861768[/snapback]

PSU - det er en Vikings 300W

Ja, på hovedkortet mitt er det et lite display, det har alltid vist "FF". Viste også "FF" når hovedkortet tok kvelden. (Litt rart egentlig)

Tingen er at jeg fikk testet alle delene mine på et gammelt hovedkort som en kamerat av meg har (ram, cpu, gpu, hdd)! Og da fungerte alt helt fint! Brukte forøvrig min egen strømforskyning da.

EDIT: Prøvde også etterpå å flytte delene mine over på hovedkortet mitt og da fungerte ingenting..

EDIT2: Før jeg testet alle delene mine på min kamerats hovedkort, testet jeg hver del hver for seg i en annen pc, alt fungerte der. Tok også deler fra den og satte på mitt hovedkort, men det fungerte heller ikke..

Så nå er jeg 100% sikker på at det er hovedkortet mitt som har røket. Nytt er bestilt + harddisk :)

Endret av mompen
Lenke til kommentar

ok. Det er jo bra å få vite helt sikker hva problemet er.. vet ikke det selv.satser på at det er strømforsyninga.. hvis det ikke er det, så kan du banne på at jeg skal reklamere på HK.. kjøpte det i nov 2005..

Fikk ikke PSU i dag.. :( ser på pakkesporinga at den ligger på en videresendingsterminal.. har vært der i to dager nå :( skikkelig kjipt.

Håper de får ut fingern, og får sendt den snart. Men lykke til med ditt nye HK.

Edit: FF skal visstnok bety at BOOT gikk bra (Fully Functionable) eller at boot gikk skikkelig på ræva... litt teit å ha samme på både feil, og ok...

Endret av j_hammer
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte forresten mitt hovedkort sommeren 2004.. (Bestilte helt ny pc da og det var det som fulgte med)

Og vi får satse på at de får sendt din PSU snart ;)

(Hovedkortet og harddisken min ligger på en omlastningsterminal i Oslo og koser seg :( )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...