Gå til innhold

Verd å kjøpe GeForce 7800GS 256MB agp til xp 3000+

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe nytt skjermkort har lyst på det beste men er det verd pengene til min prosesor

amd atholon xp 3000+ og 1024 mb ram

jeg er en gamer men pcen min er 3 år

Det gamle skjermkortet mit er Geforce fx 5700 ultra 128 ram

det er lol får 840 poeng i 3D mark 05 med det

takk ? :hmm:

Endret av ynny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er mulig cpu kan være på begynnelsen av å være en flaskehals. men ikke nødvendigvis, gjetter. Også så tror jeg for å utnytte et slikt kort kan det være en fordel med mer en 1gb ram.

men tror det skulle gå greit med en 7800gs

jeg tror ikke det er vits å oppgradere enda.

du kan jo prøve litt OC i verste fall på den cpuen, hvis det er noe du kunne tenkt å gjøre.

uansett så gjør det ikke om du har noe for bra kort, selv om cpu henger 5% igjen. sånn er det alltid, noe diffusjon mellom komponenter.

Lenke til kommentar

hvis du kjører spill i dag med fin flyt i 800x600 medium, så kan du forvente at du kan kjøre de spillene i høy oppløsning med AA etc.

Hvis det er spill som ikke funker på 640x480...så er CPU/ram etc begrensa, og nytt skjermkort vil ikke duge.

Generelt vil du kunne skru på mer eye-candy, og høyere oppløsning, og alle spill skulle vel kjøres bra på en 3000+... hastigheten med athlon 64 har jo ikke økt såååå mye...?

Gikk nettopp opp fra radeon9800 til point of view 7800gs selv jeg... på en barton2500+ (klokka til 3200+), funker fett det! Litt luksus oppgradering... da radeon9800 dro jo alle spill greit nok... men men.. :)

Lenke til kommentar
hvis du kjører spill i dag med fin flyt i 800x600 medium, så kan du forvente at du kan kjøre de spillene i høy oppløsning med AA etc.

Hvis det er spill som ikke funker på 640x480...så er CPU/ram etc begrensa, og nytt skjermkort vil ikke duge.

Generelt vil du kunne skru på mer eye-candy, og høyere oppløsning, og alle spill skulle vel kjøres bra på en 3000+... hastigheten med athlon 64 har jo ikke økt såååå mye...?

Gikk nettopp opp fra radeon9800 til point of view 7800gs selv jeg... på en barton2500+ (klokka til 3200+), funker fett det! Litt luksus oppgradering... da radeon9800 dro jo alle spill greit nok... men men.. :)

5849648[/snapback]

Takk for opplysningen ;D men å sen klarte du å klokke prossesoren så mye ?

for det hadde vert gøy å klokka min cpu au ^:^

Endret av ynny
Lenke til kommentar
Har akkurat oppgradert til 7800GS jeg og. Hadde 9800xxl(pro med xt kjerne). Var absolutt verdt pengene. Har forøvrig en 3000+ og 1GB ram.

5849745[/snapback]

takk for opplysningen jeg går antaglig vis for XFX GeForce 7800GS 256MB ;D

Endret av ynny
Lenke til kommentar
Du får nok ikke optimal ytelse med den cpu´n din .. som cfg sier - men det blir likevel et hopp i ytelse som er verdt det kortet koster.

Jeg planlegger nemlig samme kjøp.

5859215[/snapback]

hei åsen prossesor har du ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...