gamerman Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hei Jeg er interessert i en Dvd-Opptaker siden jeg ikke har noe dvd spiller for tiden. Prisen er fint om den ikke overstiger 4000 og jeg tror jeg har funnet en "ok" dvd spiller/opptaker. Pioneer DVR-433H-S Kan noen si meg negative og positive sider ved denne spilleren ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg har tenkt på samme spilleren, og den virker bra nok den. Den har blandt annet en imponerende komprimering. Merk dog at på max blir resultatet nokså ubrukelig. Så de 227 timene de skyter av i reklamen (med 80GB harddisk) kan du bare glemme. Men et sted mellom 11 timer (på aller beste kvalitet) og 34 timer (på litt lavere kvalitet) går greit. Skal du bare ta opp Dagsrevyen kan du klare deg med enda litt dårligere kvalitet og få enda flere timer. Folk i USA klager litt over TV-Guide funksjonen, men den er ikke implementert i Norge uansett, så den kan du bare ignorere. Merk også at det bare(?) er kopiering fra harddisk til DVD og omvendt som skjer i høy hastighet, kopiering av en musikk-CD til harddisken for eksempel skjer i sanntid. (Om jeg har skjønt det riktig.) Du finner en meget nyttig FAQ her: Pioneer DVR-630H FAQ Den tar utgangspunkt i 630'en, men har tabeller for alle tre, og det for alle praktiske formål bare harddiskstørrelsen som er forskjellig. Geir Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Jeg har tenkt på samme spilleren, og den virker bra nok den. Den har blandt annet en imponerende komprimering. Merk dog at på max blir resultatet nokså ubrukelig. Så de 227 timene de skyter av i reklamen (med 80GB harddisk) kan du bare glemme. Men et sted mellom 11 timer (på aller beste kvalitet) og 34 timer (på litt lavere kvalitet) går greit. Skal du bare ta opp Dagsrevyen kan du klare deg med enda litt dårligere kvalitet og få enda flere timer. Folk i USA klager litt over TV-Guide funksjonen, men den er ikke implementert i Norge uansett, så den kan du bare ignorere. Merk også at det bare(?) er kopiering fra harddisk til DVD og omvendt som skjer i høy hastighet, kopiering av en musikk-CD til harddisken for eksempel skjer i sanntid. (Om jeg har skjønt det riktig.) Du finner en meget nyttig FAQ her: Pioneer DVR-630H FAQ Den tar utgangspunkt i 630'en, men har tabeller for alle tre, og det for alle praktiske formål bare harddiskstørrelsen som er forskjellig. Geir 5850076[/snapback] Skal lese denne , hva mener du med ubrukelig på max resultat ? Bildekvaliteten eller at det ikke er noe vits kontra til antall timer du kan få inn ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Skal lese denne , hva mener du med ubrukelig på max resultat ? Bildekvaliteten eller at det ikke er noe vits kontra til antall timer du kan få inn ? 5850231[/snapback] Billedkvaliteten. Merk at jeg har ikke sett den, jeg baserer meg på hva jeg har hørt hos forhandler og hva jeg har lest. Geir Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Men er det bra bildekvalitet eller ikke ? to modeller over som har 200 gb til 6700 fikk veldig bra på Tv2 hjelper deg. Og de har ikke noe annet forskjell en gb per harddisk ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Forhandleren hevder at det er bra billedkvalitet, og det sier de omtalene jeg har lest også. Men altså avhengig av komprimeringsnivået. Jo sterkere komprimering, jo dårligere bilde. Men jeg har ikke sett den selv. Når/hvis jeg kjøper en kan jeg uttale meg med mer autoritet. Den står først på listen her, jeg trenger ikke mer enn 80GB disk. Vi tar sjelden opp ting for å ta vare på dem, og er det noe man skal ta vare på så kan man brenne det til en DVD. Geir Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Forhandleren hevder at det er bra billedkvalitet, og det sier de omtalene jeg har lest også. Men altså avhengig av komprimeringsnivået. Jo sterkere komprimering, jo dårligere bilde. Men jeg har ikke sett den selv. Når/hvis jeg kjøper en kan jeg uttale meg med mer autoritet. Den står først på listen her, jeg trenger ikke mer enn 80GB disk. Vi tar sjelden opp ting for å ta vare på dem, og er det noe man skal ta vare på så kan man brenne det til en DVD. Geir 5862587[/snapback] Blir også watch en delete lissom på beste kvalitet om du "misser" et program på tv Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hva med en EH60? Panasonic that is. OT: Stero? Vil det si at den spiller Ikke av 5.1 filmer? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hva med en EH60? Panasonic that is. OT: Stero? Vil det si at den spiller Ikke av 5.1 filmer? 5885721[/snapback] Joda, den har en digital (optisk) utgang for flerkanals lyd, og en vanlig analog utgang for stereo. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå