ryggemann Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hei! Får ikke den nybygga pc'en til å starte. Kan det være feil på minnet? Har dette hovedkortet: Abit ni8 sli. På komplett sin side for dette kortet er "Crcial balistix 1 gb pc 6400 (800 mhz)" på tilbehørslisten, så jeg kjøpte det... Men på selve beskrivelsen for kortet ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311335&view=detailed ) står det "Støttet ram hastighet : PC2-5300" Altså mindre hastighet en det jeg kjøpte... Er dette grunnen til at jeg inne får startet opp maskinen? Alt annet skal være riktig montert og kompatibelt... som sakt, skjermen slår deg ikke på, og det er pipelyd. Takk for svar!! Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Nei, i 99% av tilfellene så klokker rammen seg bare ned til max støttet hastighet. Men ang pipelydene, sjekk i manualen for hovedkortet, der skal det stå pipekoder og hva de betyr Mvh Sweet™ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hei! Det er stor mulighet for at feilen er minnet, men jeg tror ikke at det skal være noe problem at den er for rask, siden hastigheten skal justéres ned. (normalt sett) Sjekk at brikkene står ordentlig i sporene, at posisjonene er korrekt og prøv gjerne ei brikke om gangen. God helg! Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Hei! Har bare en minnebrikke. 1 gb crucial ballistix 6400. Har prøvd alle slottene, men det samme skjer uansett. hyler i 5 sekund pause i 2 sekund, holder på slik i 2 min før den slår seg av... Vet at denne brikken skal fungere til hovedkortet. Og feilkoden på displayet i hovedkortet "C1" betyr "Detecting memory"... Kan det være noe annet en feilprodusert minne? Takk for svar! Hei! Det er stor mulighet for at feilen er minnet, men jeg tror ikke at det skal være noe problem at den er for rask, siden hastigheten skal justéres ned. (normalt sett) Sjekk at brikkene står ordentlig i sporene, at posisjonene er korrekt og prøv gjerne ei brikke om gangen. God helg! Hilsen, efikkan. 5851598[/snapback] Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 har du noe annet ddr2 mninne og teste med? det kan være det at minnet ikke klokker seg ned på dette hovedkortet.. ta og ring komplett. jeg er sikker på at de er villige til å hjelpe deg Mvh Sweet Lenke til kommentar
kallenor Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hva slags CPU, og hovedkort har du? mvh Kalle Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har "Abit ni8 sli 6xsata" og "pentium d 3.0 ghz 2x1 mb" og "Power color radeon x1800xt 512 mb" Alt er nytt. Kan det være noe annet en minne?, tar sikkert en uke å returnere det og evt få et nytt.... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Har du koblet riktig da? Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Har du koblet riktig da? 5861173[/snapback] Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå