Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm og pipelyder

Anbefalte innlegg

Hei! Får ikke den nybygga pc'en til å starte. Kan det være feil på minnet? Har dette hovedkortet: Abit ni8 sli. På komplett sin side for dette kortet er "Crcial balistix 1 gb pc 6400 (800 mhz)" på tilbehørslisten, så jeg kjøpte det... Men på selve beskrivelsen for kortet ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311335&view=detailed ) står det "Støttet ram hastighet : PC2-5300" Altså mindre hastighet en det jeg kjøpte... Er dette grunnen til at jeg inne får startet opp maskinen? Alt annet skal være riktig montert og kompatibelt... som sakt, skjermen slår deg ikke på, og det er pipelyd.

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er stor mulighet for at feilen er minnet, men jeg tror ikke at det skal være noe problem at den er for rask, siden hastigheten skal justéres ned. (normalt sett) Sjekk at brikkene står ordentlig i sporene, at posisjonene er korrekt og prøv gjerne ei brikke om gangen.

God helg!

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Hei! Har bare en minnebrikke. 1 gb crucial ballistix 6400. Har prøvd alle slottene, men det samme skjer uansett. hyler i 5 sekund pause i 2 sekund, holder på slik i 2 min før den slår seg av... Vet at denne brikken skal fungere til hovedkortet. Og feilkoden på displayet i hovedkortet "C1" betyr "Detecting memory"... Kan det være noe annet en feilprodusert minne?

Takk for svar!

Hei!

Det er stor mulighet for at feilen er minnet, men jeg tror ikke at det skal være noe problem at den er for rask, siden hastigheten skal justéres ned. (normalt sett) Sjekk at brikkene står ordentlig i sporene, at posisjonene er korrekt og prøv gjerne ei brikke om gangen.

God helg!

Hilsen,

efikkan.

5851598[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...