stalin Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) hvordan får jeg passord på hjemmesiden? f.eks vis jeg skal inn på "bildegalleri" og da skal det komme et passordfelt som man må skrive et riktig passord (f.eks 123456) for og komme inn på bildegalleri Endret 1. april 2006 av stalin Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) hvordan får jeg passord på hjemmesiden? f.eks vis jeg skal inn på "bildegalleri" og da skal det komme et passordfelt som man må skrive et riktig passord (f.eks 123456) for og komme inn på bildegalleri 5849046[/snapback] Hvis serveren din er en apache server kan du ha en .htaccessfil som regulerer adgang.. Du lager en fil som hete .htaccess, og den kan se slik ut: AuthUserFile sti/til/mappene/du/vil/beskytte/.htpasswd AuthName "Mine hemmelige sider" AuthType Basic require valid-user legg merke til . (punktum) først i filnavnet. så lager du en .htpasswd fil, den kan se slik ut: brukernavn:passord Da vil det poppe opp en liten boks som spør etter brukernavn og passord. Endret 1. april 2006 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
Arne Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) <?php if(isset($_POST['name']) AND $_POST['name'] = "per" AND $_POST['password']="1234" AND isset($_POST['password'])){ echo' Her er mine bilder:'; } else{ echo" <form action="" method='POST'> <p>Brukernavn:</p> <input name='name' type='text'> <p>Passord:</p> <input name='password' type='password'> <input type='submit' value='Logg inn!'> ";} ?> Dette kan du bruke til å logge inn. EDIT: Kan vere litt skriveleifar der... EDIT2: Det er eit php-script som du kan laste opp på ein server som støttar PHP. Filendinga må bør vere .php eller .php3 Endret 1. april 2006 av Fjott Lenke til kommentar
stalin Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 jeg skal ikke ha bruker,navn bare en popup boks som kommer og spør etter passord ikke brukernavn. bare dem jeg sier passordet til, eller leser koden får se på den siden jeg beskytter! Lenke til kommentar
sqitfire Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 jeg skal ikke ha bruker,navn bare en popup boks som kommer og spør etter passord ikke brukernavn. bare dem jeg sier passordet til, eller leser koden får se på den siden jeg beskytter! 5864829[/snapback] Har du cPanel X på serveren din eller plesk? Da kan du lete etter protected page og sette opp passord for mappen Lenke til kommentar
Espen_k Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 <!--Plasser scriptet mellom head taggene --> <script language="JavaScript"> var username = window.prompt("Skriv inn brukernavn:","") var password = window.prompt("Skriv inn passord:","") if ((username !=="BRUKERNAVN HER") || (password !=="PASSORD HER")) { top.location="about:<b>Feil brukernavn og / eller passord!</b>"} </script> Lenke til kommentar
Amento Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 <!--Plasser scriptet mellom head taggene --> <script language="JavaScript"> var username = window.prompt("Skriv inn brukernavn:","") var password = window.prompt("Skriv inn passord:","") if ((username !=="BRUKERNAVN HER") || (password !=="PASSORD HER")) { top.location="about:<b>Feil brukernavn og / eller passord!</b>"} </script> 5866853[/snapback] Hvordan lager man da at man går til en viss side når man har slått inn riktig brukernavn og passord? Er det mulig å lage dette på selve siden istedet for i et pop-up vindu? Er dette en skikker løsning? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 javaScript er ikke en sikker løsning! Her blir også brukernavn/passord lagret i html-dokumentet som sendes til den besøkende. Han/hun kan mao titte på kildekoden for å få ut riktig brukernavn/passord. Bruk heller en .htaccessfil eller et php-script til å kontrollere brukernavn/passord. Du bør finne mange gode forklaringer vha google Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 <!--Plasser scriptet mellom head taggene --> <script language="JavaScript"> var username = window.prompt("Skriv inn brukernavn:","") var password = window.prompt("Skriv inn passord:","") if ((username !=="BRUKERNAVN HER") || (password !=="PASSORD HER")) { top.location="about:<b>Feil brukernavn og / eller passord!</b>"} </script> 5866853[/snapback] Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Er ikke det sånn man lekte seg med i det "hacke-spillet"? EDIT: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=366539 Endret 5. april 2006 av Zythius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå