shrek_2 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Det jeg lurer på er om Alle DX9 kort blir ubrukelig når DX10 kommer till sommeren? OG hva som eventuelt ikke fungerer/blir dårligere med DX9 kort. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Ubrukelig er jo et sterkt ord. DX 10 gir utviklere mer å "leke" med...men alle DX 9 spill idag funker fint på DX 8, 7..osv. Man får bare ikke den samme opplevelsen. Og fra en ny standard er introdusert til den blir markedsdominerende tar det gjerne ett år eller så. Så DX 9 kort vil være høyst attraktive minst frem til høsten 2007. Og da tror jeg du allerede har byttet kort. AKIRA Lenke til kommentar
nutcase Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Det jeg lurer på er om Alle DX9 kort blir ubrukelig når DX10 kommer till sommeren? OG hva som eventuelt ikke fungerer/blir dårligere med DX9 kort. 5849003[/snapback] klart dem vil fungere, men husk at DX10 er ikke bakoverkompatibel med DX9C-kort (eller eldre). hva skjer når noen med slike kort vil kjøre et spill med kun dx10? jo, da blir DX10 SOFTWARE-EMULERT. dvs masse ressurser på maskinen vil bli brukt til å emulere dx10. det betyr at spillene vil starte men man taper nok ytelse så det suser etter. jeg hadde ikke svidd av en krone på noe skjermkort nå, når det kun er få måneder igjen til DX10 kortene vil oversvømme markedet. det er bortkasta penger. en annen ting ang. DX10: DX10 er bare EN DEL av WGF2.0 som er navnet på hele grafikksystemet til Vista. om DX10 også gis ut for XP, så vil man fremdeles ikke få alle "bells and whistles" i spillene som Vista brukerne vil få SELV om man måtte ha et DX10 grafikkort. XP har WGF 1.0 uansett. Det er derfor man bør bytte til Vista for å få maks utbytte av et DX10 kort og de nye spillene for DX10 som kommer til å komme ut rundt Vista's release og i fremtiden. mvh nutcase Endret 1. april 2006 av nutcase Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) klart dem vil fungere, men husk at DX10 er ikke bakoverkompatibel med DX9C-kort (eller eldre). hva skjer når noen med slike kort vil kjøre et spill med kun dx10? jo, da blir DX10 SOFTWARE-EMULERT. dvs masse ressurser på maskinen vil bli brukt til å emulere dx10. det betyr at spillene vil starte men man taper nok ytelse så det suser etter. Det vil heller utvikles forskjellige codepaths i spillet, der DX9 kort går glipp av grafikk/effekter hvis da ikke D3D10 kun blir brukt for ytelse forbedringer. jeg hadde ikke svidd av en krone på noe skjermkort nå, når det kun er få måneder igjen til DX10 kortene vil oversvømme markedet. det er bortkasta penger. Jeg tviler vi vil se noe før til høsten-vinteren og det vil nok ta lang tid før D3D10 vil bli utnyttet til noe stor grad. DX10 er bare EN DEL av WGF2.0 som er navnet på hele grafikksystemet til Vista.om DX10 også gis ut for XP, så vil man fremdeles ikke få alle "bells and whistles" i spillene som Vista brukerne vil få SELV om man måtte ha et DX10 grafikkort. XP har WGF 1.0 uansett. Det er derfor man bør bytte til Vista for å få maks utbytte av et DX10 kort og de nye spillene for DX10 som kommer til å komme ut rundt Vista's release og i fremtiden. Det er faktisk ikke noe som heter WGF eller DirectX 10 lenger, disse navnene har blitt skrapet. Navnet på den nye grafikk API'en blir Direct3D 10 (hvis nå ikke dette også endrer seg). Endret 1. april 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå