King-Nothing Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Jeg har bestilt meg nytt lydkort og ny mic. Skal ta opp litt vokal samt kassegitar, men for å legge på soloer er det vel best å holde seg til el-gitar. Siden jeg hverken har råd til en gitarforsterker som låter bra, eller plass til det, leter jeg nå etter det beste programmet til å simulere gitarforsterkere. Har prøvd POD`s Guitar Port, og syntes den låter knall, men hadde håpet å finne et program som gjør dette alene, uten at jeg trenger å kjøpe en boks til nesten 2000,- Endret 2. april 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Synes egentlig du skal avbestille lydkortet ditt og heller kjøpe en Line6 TonePort. Med den kan du ta opp både vokal, gitar og bass med godt resultat, pluss at den funker med guitarport og har en haug med gode amp-simuleringer alà Pod og GuitarPort. Se www.line6.com for mer info. Dette er nok den beste løsningen, siden du uansett ikke burde ta opp vokal fra mikk direkte uten en skikkelig pre-amp (og mulighet til kompressor og reverb). Det er veldig viktig at du har god USB-kobling, så en ny USB-kontroller kan være en god idè dersom du bare har hovedkort-USB (spesielt om det er nForce 2, uten at jeg skal gå nærmere inn på det), det blir uansett ikke særlig dyrere enn drøye 250 kroner. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Det sitter preamp i integrert i lydkortet, og kompressor og reverb fikser vi i opptaksprogrammet. Dette er et USB 2 basert lydkort. Hovedkortet (og forsåvidt resten av pc`n) er 2mnd gammelt, så den USB kontrolleren som sitter på hovedortet burde vel være bra nok? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 I så fall ser det ut som du er godt utrustet. Av software utenom Line6 sine løsninger kan du se på Amplitube 2 eller Guitar Rig 2, sistnevnte er nok den beste løsningen. Vær klar over at du må ha godt med maskinkraft for å drive slik porgramvare tilstrekkelig, men siden du har ny maskin er vel det kanskje ikke noe problem. Angående USB'en så får du prøve deg fram, forhåpentligvis går det bra, men dersom du får latency-problemer kan det være pga. USB-kontrolleren. Er det en ekstern M-audio (eller lignende) løsning du har kjøpt deg? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg synes det er litt skralle effekter på amplitube, mulig det er bedre på guitar rig som du sier.. har ikke prøvd det Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 I så fall ser det ut som du er godt utrustet. Av software utenom Line6 sine løsninger kan du se på Amplitube 2 eller Guitar Rig 2, sistnevnte er nok den beste løsningen. Vær klar over at du må ha godt med maskinkraft for å drive slik porgramvare tilstrekkelig, men siden du har ny maskin er vel det kanskje ikke noe problem. Angående USB'en så får du prøve deg fram, forhåpentligvis går det bra, men dersom du får latency-problemer kan det være pga. USB-kontrolleren. Er det en ekstern M-audio (eller lignende) løsning du har kjøpt deg? 5850356[/snapback] Jepp. M-Audio MobilePre heter det... Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Har du noen erfaringer med det HalTan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå