TA-Millman Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Jeg var i ferd med å bestille "dyre" Geil One BH-5 brikker fra USA men så hørte jeg noe om at nyere Ultra-X hadde Brainpower PCB med Rebranded BH-5/UTT chips. Har flere sett Ultra-X liggende men de har aldri virket noe bra i den nye maskinen og nå vet jeg årsaken. (Bare masse blåskjerm og krasj under drift.) Jeg har alltid trodd de hadde TCCD chips og det hadde jo de første Ultra-X men Geil skiftet chips lit ut i produksjonen til BH-5/UTT. Ikke rart jeg har hatt trøbbel da BH-5 vil ha >=2.8V på 200 MHz og jeg har prøvd de på ca 2.6 på 200 2 2 5 1T og litt høyere på 250 3 4 4 8 1T i tro om at det var TCCD. 250MHz ville aldri starte og enhver TCCD burde greie iallefall 260-270 og kanskje mer. Hadde lagt disse ned i en skuff, men det hele var ikke som det så ut. Brikkene er faktisk meget knall viser det seg nå i ettertid. Bestemte meg for å teste brikkene og da de ikke ville kjøre 250 MHz med 3 4 4 8 som timings og 3 volt var de neppe TCCD men nyere BH-5/UTT fra rundt uke 20 2005, så da var det bare å kjøre på med 3,4 volt og 250MHz 2 2 2 5 1T Kom ikke Stort lenger enn til 250MHz men en gullruve for ca 1000 kr per 1GB dual channel kit. Hadde kanskje greid 10-20 MHz mer om jeg hadde kjøpt nye Geil One BH fra USA, men synes ikke 400 scores mer i minnetesten er verd 2000 kr. Sparte meg 2000kr nå. Det er jo bra. Får bare 29 på Super Pi 1M mot 28 med det andre settet mitt med 2x256MB, men jeg trenger 1 GB og da får 1 sekund bare våge seg. Endret 1. april 2006 av TA-Millman Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Høres bra ut. Jeg òg hadde planer om å kjøpe GeIL Ultra-X brikker, men valget falt på OCZ Platinum PC3200 Rev. 2. Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Høres bra ut. Jeg òg hadde planer om å kjøpe GeIL Ultra-X brikker, men valget falt på OCZ Platinum PC3200 Rev. 2. 5857643[/snapback] OK. Håper du var heldig med det. Jeg tror det gjelder Geil Ultra X produsert i 2005 at de har BH-5 chips og Brainpower PCB. Jeg aner ikke hva som er i Ultra-X nFORCE 4 edition. Posten var ment for de som allerede har Ultra-X-brikker som en opplysning om at brikkene kanskje er god for mer enn hva en tror. Nå greier jeg knapt 250 på cl 2 2 5 1T @ 3.4 Volt, men jeg er likevel fornøyd da disse kostet kun 1000 kr for settet. Det er mange flere minnebrikker som har potensiale men det er litt vanskelig å finne de da de er dårlig merket og chipene ofte er rebrandet. Husk å være forsiktig med spenning på andre brikker enn BH-5. TCCD skal helst ikke ha så mye over 2.7 Volt. Endret 2. april 2006 av TA-Millman Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 tipper jeg kan telle på finga hvor mange dager det går før brikkene streiker. geil dør så jævla fort. Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 tipper jeg kan telle på finga hvor mange dager det går før brikkene streiker. geil dør så jævla fort. 5858187[/snapback] Denne påstanden du kommer med er bare tull. Brainpower PCB og BH-5 chip er Brainpower PCB og BH-5 chip uavhengig av hvilket firma som har sin logo på varmesprederen. Det er mange tilverkere av minne, men det er ikke mange produsenter av chips og PCB. Det er omtrent samme innmat i alle minnebrikker basert på samme chip, kun noen små variasjoner. Hvorfor tror du minneprisene går skyhøyt dersom en produsent av chips blir satt ut av spill? Jo fordi det er 2-3 store produsenter av chips. Jeg synes du kan skaffe deg litt mer innsikt før du uttaler deg så bastant, eller i det minste begrunne påstanden. Jeg har mange sett minne fra GeIL og det har aldri vært feil med noen av de. I verste fall så er det livstidsgaranti på brikkene, så jeg ser ikke helt problemet. Du dummer deg bare ut når du kommer med slike frekke innspill. Feil på hardware utover det som er vanlig (et par enheter per 1000 som har gått gjennom Quality Control) skyldes stort sett brukerfeil. Jeg har hatt mye hardware de siste 15 årene men bare et tilfelle der det har oppstått feil. Teksturminnet på dobbeltdekkeren Hercules Stringray 128/3D tok kvelden i 1997, men det var også et problemfylt kort som senere kom som et enkelt kort isteden for 2 skjøtet med en kontakt på midten. Dekket av garanti. Null problem. I tillegg har det vært noen tilfeller av Dead on Arrival. Hvorfor har GeIL så bra omdømme om de er så dårlige som du sier? Ultra, Ultra-X og One-serien til GeIL er anerkjent verden over for høy kvalitet. Jeg synes du kan argumentere for deg neste gang du kommer med frekkheter. Lenke til kommentar
benz Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Litt på siden: noen som har erfaring med hvordan det fungerer å bestille fra USA? Så en annonse hvor man fikk tak i OCZ for ca halve prisen i forhold til hva det koster her. Hva blir merkostnadene m.h.t. moms/fortolling osv? Noen erfaringer med leveringstid? Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Litt på siden: noen som har erfaring med hvordan det fungerer å bestille fra USA? Så en annonse hvor man fikk tak i OCZ for ca halve prisen i forhold til hva det koster her. Hva blir merkostnadene m.h.t. moms/fortolling osv? Noen erfaringer med leveringstid? 5860841[/snapback] (Pris_vare + porto) * 1.25 Levering ca 4-14 dager. Kommer litt an på hva du betaler i porto. Dersom firmaet ikke sender til Norge kan handle gjennom http://www.magnum.no/ Endret 3. april 2006 av TA-Millman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå