Mr. ve Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 har delt opp harddisken i 3 partisjoner, og vil nå ha dem sammen igjen. Jeg har en ekstra harddisk som OS og sånt ligger på, så jeg kan formatere den(/de 3) andre. Jeg har ikke partition magic eller noe.. kan jeg bruke fdisk? Isåfall, how? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Dersom harddisken kan formateres og du ikke vil beholde noe på den, kan Fdisk benyttes... Slett alt i synkende rekkefølge: utvidet dos partisjon, dos partisjon, og primær partisjon. Dette kan du også gjøre innen Windows XP, høyreklikk min datamaskin, behandle, diskbehandling. Her kan du slette de 3 partisjonene og lage en stor ny partisjon. Endret 1. april 2006 av Ulkesh Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Gjør det Ulkesh foreslår sist. Slett alle partisjoner via diskbehandling, og opprett på nytt slik du ønsker det skal være. Diskene vil så bli formatert med ønsket filsystem. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Prøver det jeg! Takker for svar! Men bør jeg ta NTFS-system? Hva er forskjellen nå igjen? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 NTSF støtter filer over 4 GiB, men en disk med NTSF vil for eksempel ikke dukke opp dersom du må benytte Fdisk eller bootdisk. Win 98 vil heller ikke se en NTSF disk. Spørs litt på behovet ditt... Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 så om alt krasjer, vil jeg slite med å få igang maskinen igjen då? MTP at bootdisken ikke finner noen harddisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå