Evakb Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg skal kjøpe en laptop til hjemmebruk. Bruksområder er stort sett Internet og billedbehandling. Ønsker en støysvak maskin som ikke blir varm. Vil bli benyttet hjemme, og av og til på tur. Diskstørrelse >60 GB, minne 1GB, trådløst nettverk. Vurderer HP Pavilion VD5054EA eller DV4276EA. Kan noen gi meg råd om hva som er det beste kjøpet av disse to (har ikke peiling på prosessorer) eller evt. foreslå andre modeller. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg skal kjøpe en laptop til hjemmebruk. Bruksområder er stort sett Internet og billedbehandling. Ønsker en støysvak maskin som ikke blir varm. Vil bli benyttet hjemme, og av og til på tur. Diskstørrelse >60 GB, minne 1GB, trådløst nettverk. Vurderer HP Pavilion VD5054EA eller DV4276EA. Kan noen gi meg råd om hva som er det beste kjøpet av disse to (har ikke peiling på prosessorer) eller evt. foreslå andre modeller. 5848196[/snapback] Jeg ville sett på Dell Inspiron 6400. Den er grisebillig akkurat nå, og relativt kraftig. For rett 9090,- får du alle dine krav oppfyllt med meget god margin. Om du tenker å bruke mer penger kan du evt lukte på noen oppgraderinger som feks større batteri, bedre skjermkort (overhodet ikke nødvendig dersom du ikke har tenkt å spille, det som er forvalgt er ganske bra), og/eller større harddisk. Da hvner du på rundt 10000. Jeg vil påstå at akkurat nå er det ikke mulig å finne noen bedre pc til prisen. Printer får du med og Se her For den angitte prisen må du sette service til 1 år. Noe annet er unødvendig. Olav Lenke til kommentar
fose Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Netshop selger noen veldig billige Toshibaer i helga. Ville sett på disse. Blant annet kr. 7 995,- for en Toshiba Satellite M40-239 PM-760 2GHz, med 80 gb. harddisk og 512 minne. Kjøp ekstra 512 minne, og du har fortsatt mye å gå på. Så lenge du ikke skal spille avanserte spill er grafikken også helt grei. Lenke til kommentar
fose Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Siden du sier at du ikke har peiling på prosessorer kan jeg legge til at Pentium M oftest gir maskiner som er stillegående og gir liten varmeutvikling i forhold til ytelse. PM 760 vil etter det jeg har forstått tilsvare en stasjonær maskin med ca. 3 ghz prosessor. Lenke til kommentar
Evakb Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Jeg skal kjøpe en laptop til hjemmebruk. Bruksområder er stort sett Internet og billedbehandling. Ønsker en støysvak maskin som ikke blir varm. Vil bli benyttet hjemme, og av og til på tur. Diskstørrelse >60 GB, minne 1GB, trådløst nettverk. Vurderer HP Pavilion VD5054EA eller DV4276EA. Kan noen gi meg råd om hva som er det beste kjøpet av disse to (har ikke peiling på prosessorer) eller evt. foreslå andre modeller. 5848196[/snapback] Jeg ville sett på Dell Inspiron 6400. Den er grisebillig akkurat nå, og relativt kraftig. For rett 9090,- får du alle dine krav oppfyllt med meget god margin. Om du tenker å bruke mer penger kan du evt lukte på noen oppgraderinger som feks større batteri, bedre skjermkort (overhodet ikke nødvendig dersom du ikke har tenkt å spille, det som er forvalgt er ganske bra), og/eller større harddisk. Da hvner du på rundt 10000. Jeg vil påstå at akkurat nå er det ikke mulig å finne noen bedre pc til prisen. Printer får du med og Se her For den angitte prisen må du sette service til 1 år. Noe annet er unødvendig. Olav 5850668[/snapback] Har litt dårlig erfaring med Dell, har en Latitude D600 (jobb) som blir glovarm etter kort tids bruk. Den støyer ikke noe særlig, men går varm med en gang. Men det er vel forskjellig fra modell til modell. Men for en som ikke har så mye peiling, er det vanskelig å ikke kjøpe "over disk". Men tusen takk for tipset ! Endret 2. april 2006 av ekbno Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Har litt dårlig erfaring med Dell, har en Latitude D600 (jobb) som blir glovarm etter kort tids bruk. Den støyer ikke noe særlig, men går varm med en gang. Men det er vel forskjellig fra modell til modell. Men for en som ikke har så mye peiling, er det vanskelig å ikke kjøpe "over disk". Men tusen takk for tipset ! 5853844[/snapback] Synes ikke din ene erfaring skal gjøre at du avskriver Dell fullstendig. Nå vet ikke jeg hvor mange laptops du har prøvd, men de fleste kan nok for mange virke ganske varme. Det at den ikke bråker noe særlig tilsier også at den ikke er for varm, da vill vifta gått for fullt i ett. Å kjøpe via nettbutikk er litt skummelt for mange. Man har imidlertig 2 uker angrerett på kjøp via postordre og web. Så lenge en holder seg til seriøse aktører så er det veldig trygt (komplett.no, psdata.no, netshop.no og dell.no er i alle fall relativt trygge valg), og oftest veldig mange tusen å spare. 99% av de som henger her på forumet har nok valgt å kjøpe en maskin over net, så det blir fort til at du får anbefalinger som går på dette også Vet ikke hvilken pris du har fått på 5054, men vær klar over at denne koster rundt 8000,- på webshops. Det er en grei maskin, men blir veldig mye svakere enn de to andre nevnte i denne tråden (Dell og Toshiba). Den har etter det jeg kan se heller ikke DVD-brenner om det skulle være noe problem, det er ellers stort sett standard i dag. Den andre fant jeg ikke i farta... Du får ha lykke til uansett hvor du havner Olav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå