TBJ Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg har en eldre maskin (PIII 600) jeg skal installere XP på, men av en eller annen grunn vil den ikke boote. BIOS'en er satt riktig opp, så det er ikke noe der. Er det mulig å boote fra diskett og så få den til å installere fra CD (eller HD)? Finnet det et triks for å fikse det? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 lag en boot diskett. det skal vere en fil på xpplata som heter ntinstall eller noke sånn, kjør den etter boot fra diskett sikker på at plata er boot bar? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Du kan også laste ned noe fra MS sine sider Du trenger 5-6 disketter though Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Er vel bare lage en bootdisk med Windows 98 og kopiere i386 mappa over på harddisken og så starte installasjonen med en av filene i den mappen. Gjort det slik på skolen men husker ikke hvilken fil det var vi kjørte for å starte installasjonen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Følgende disketter brukte jeg: her God helg! Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Er vel bare lage en bootdisk med Windows 98 og kopiere i386 mappa over på harddisken og så starte installasjonen med en av filene i den mappen. Gjort det slik på skolen men husker ikke hvilken fil det var vi kjørte for å starte installasjonen. 5851298[/snapback] winnt(.exe) og winnt32(.exe) fra Windows Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Takker. Da ble det fikset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå