Gå til innhold

Link spørsmål i html koding?

Anbefalte innlegg

Driver å lager en hjemme side og lurer litt på html. Skal lage en link som er laget slik at når den blir trykket på kommer linken opp i et nytt vindu og ikke i samme. den koden som jeg bruker nå er slik: " href="Chat.html" Hva må jeg ha inn får å få den til å komme i et nytt vindu??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den funket ikke helt kan line inn hele koden som er det nå så er det lettere. Siden er laget i iweb men må redigere html koden selv for å endre den linken..

<a style="display: block; height: 32px; left: 478px; position: absolute; top: -6px; width: 56px; z-index: 2; " onmouseout="NBmouseout('3');" href="Chat.html" onmouseover="NBmouseover('3');"></a></div>div>

</div>

Lenke til kommentar

Ai, for en kode. Bare legg til target-parameteret med verdien "_new" slik som tsg1zzn sier, altså

<a style="display: block; height: 32px; left: 478px; position: absolute; top: -6px; width: 56px; z-index: 2; " onmouseout="NBmouseout('3');" href="Chat.html" onmouseover="NBmouseover('3');" target="_new"></a>

Lenke til kommentar

Hva med å bruke target="_blank":

<a href="http://www.google.com" target="_blank">Google</a>

Den fungerer helt utmerket på min side til å åpne i nytt vindu.

Om du har mange linker som skal åpnes i nytt vindu, for eksempel en link-side. Så kan du bruke

<base target="_blank">

Da vil alle linker under den setningen åpnes i nytt vindu.

Håper dette var til hjelp :)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet åpnes linker alltid i et nytt vindu så lenge du starter targetverdien med "_".

Det må forresten også føyes til at det å tvinge linker til å åpnes i nytt vindu er å frarøve brukeren valget. Hvis en bruker vil åpne en vanlig link i et nytt vindu, er ikke dette noe problem. Du bør ha en god grunn før du lager slike linker.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet åpnes linker alltid i et nytt vindu så lenge du starter targetverdien med "_".

Det må forresten også føyes til at det å tvinge linker til å åpnes i nytt vindu er å frarøve brukeren valget. Hvis en bruker vil åpne en vanlig link i et nytt vindu, er ikke dette noe problem. Du bør ha en god grunn før du  lager slike linker.

5850078[/snapback]

Til trådstarter: Herlig kode :D

______ __________ ___

På en linkside vil jeg påstå at det å åpne siden i et nytt vindu er en fordel. Glemmer alltid det når jeg er innpå google. Så lukker jeg vinduet fordi jeg glemmer at google ikke ligger i et annet vindu og må begynne på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...