pannelars Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Driver å lager en hjemme side og lurer litt på html. Skal lage en link som er laget slik at når den blir trykket på kommer linken opp i et nytt vindu og ikke i samme. den koden som jeg bruker nå er slik: " href="Chat.html" Hva må jeg ha inn får å få den til å komme i et nytt vindu?? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 <a href="http://www.google.com" target="_new">Google</a> Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 den funket ikke helt kan line inn hele koden som er det nå så er det lettere. Siden er laget i iweb men må redigere html koden selv for å endre den linken.. <a style="display: block; height: 32px; left: 478px; position: absolute; top: -6px; width: 56px; z-index: 2; " onmouseout="NBmouseout('3');" href="Chat.html" onmouseover="NBmouseover('3');"></a></div>div> </div> Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Ai, for en kode. Bare legg til target-parameteret med verdien "_new" slik som tsg1zzn sier, altså <a style="display: block; height: 32px; left: 478px; position: absolute; top: -6px; width: 56px; z-index: 2; " onmouseout="NBmouseout('3');" href="Chat.html" onmouseover="NBmouseover('3');" target="_new"></a> Lenke til kommentar
janingar Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hva med å bruke target="_blank": <a href="http://www.google.com" target="_blank">Google</a> Den fungerer helt utmerket på min side til å åpne i nytt vindu. Om du har mange linker som skal åpnes i nytt vindu, for eksempel en link-side. Så kan du bruke <base target="_blank"> Da vil alle linker under den setningen åpnes i nytt vindu. Håper dette var til hjelp Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Såvidt jeg vet åpnes linker alltid i et nytt vindu så lenge du starter targetverdien med "_". Det må forresten også føyes til at det å tvinge linker til å åpnes i nytt vindu er å frarøve brukeren valget. Hvis en bruker vil åpne en vanlig link i et nytt vindu, er ikke dette noe problem. Du bør ha en god grunn før du lager slike linker. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Såvidt jeg vet åpnes linker alltid i et nytt vindu så lenge du starter targetverdien med "_". 5850078[/snapback] Linker som starter med _top fjerner alle rammer og åpnes i hele vinduet (ikke nytt vindu). Lenke til kommentar
Even. Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Såvidt jeg vet åpnes linker alltid i et nytt vindu så lenge du starter targetverdien med "_". Det må forresten også føyes til at det å tvinge linker til å åpnes i nytt vindu er å frarøve brukeren valget. Hvis en bruker vil åpne en vanlig link i et nytt vindu, er ikke dette noe problem. Du bør ha en god grunn før du lager slike linker. 5850078[/snapback] Til trådstarter: Herlig kode ______ __________ ___ På en linkside vil jeg påstå at det å åpne siden i et nytt vindu er en fordel. Glemmer alltid det når jeg er innpå google. Så lukker jeg vinduet fordi jeg glemmer at google ikke ligger i et annet vindu og må begynne på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå