christian232 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 hahaha Denne artikkelen var en dårlig aprilspøk. Forresten: Sjekk www.aprilspok.no Lenke til kommentar
krroold Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hehe :!: Aaaaaaprilsnarr!! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) raffegutten: Der ble jammen jeg lurt også :!: Simen1 var delaktig i fjorårets 1. april-spøk på forumet, om jeg ikke husker helt feil ... 5847990[/snapback] Jeg var ikke med på den offisielle spøken i fjor, men hadde min egen spøk. Endret 1. april 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Ideen var god. Helt til jeg fant ut at: "Nå er det på tide å lete etter aprillsnarrer på alle nettavisene" likte jo ideen.... Lenke til kommentar
simes Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Haha, jeg leste hele artikkelen og tenkte "Dette virker for enkelt til å være sant", men tenkte ikke på 1. april før jeg kom til forumet. Jaja, jeg ble lurt. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 se på The Gathering siden sikkert mange som sender mail til dem Lenke til kommentar
eXa Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 hehe ble lurt ett lite sekund. tenkte at dette var ett skikkelig dårlig tidspunkt å komme med noe slikt! kommer garantert til å floppe maksimalt. men så leste jeg litt om "teknologien" og husket hvilken dag det var..... Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 faen for ein newb eg er.... eg trudde på det. Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Det var vel spøk nummer 2 i dag som jeg gikk på, av tre mulige Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Denne spøken er ulovlig og kan medføre bøter og fengsel ifølge kursmanipulasjonsbestemmelsen til Oslo Børs. Oslo Børs avlyste "fusjon" mellom Aker Seafoods og Domstein 5848310[/snapback] børsen er stengt i dag... 5848318[/snapback] Hentet fra artikkelen: For sikkerhets skyld snakket Olsen både med børsens jurister og de som overvåker aktiviteten på markedsplassen Oslo Børs. Svaret var det samme: Det er straffbart selv å spøke med at børsnoterte selskaper skal fusjonere. - Selv om børsen er stengt lørdag og vi dementerer søndag i god tid før børsen åpner mandag? - Ja, det drives aksjehandel også utenom børsens åpningstid. Noen kunne komme til å tro på den gale informasjonen og handle deretter, sa Olsen. 5848332[/snapback] Dette sier vel mer om intelligensen til næringslivet enn det gjør om første april. I journalistikken har vi noe som heter kildekritikk. (Det er faktisk en del av pensum i norsk undervisningen.) Det burde kanskje forretningsmennesker lære av.? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hadde vært mer plausibelt hvis dere ikke hadde brukt papirtigeren Opticom, som aldri har prestert å produsere et eneste konkret produkt. 5848024[/snapback] Synes det er mer plausibelt med opticom egentlig, de sier jo så mye rart. Synes egentlig det var en veldig plasusibel aprilspøk, og hadde den kommet på en "vanlig dag" hadde jeg antakelig ikke tenkt tanken at det var en spøk. AtW 5848075[/snapback] Second that Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Denne spøken er ulovlig og kan medføre bøter og fengsel ifølge kursmanipulasjonsbestemmelsen til Oslo Børs. Oslo Børs avlyste "fusjon" mellom Aker Seafoods og Domstein 5848310[/snapback] børsen er stengt i dag... 5848318[/snapback] Hentet fra artikkelen: For sikkerhets skyld snakket Olsen både med børsens jurister og de som overvåker aktiviteten på markedsplassen Oslo Børs. Svaret var det samme: Det er straffbart selv å spøke med at børsnoterte selskaper skal fusjonere. - Selv om børsen er stengt lørdag og vi dementerer søndag i god tid før børsen åpner mandag? - Ja, det drives aksjehandel også utenom børsens åpningstid. Noen kunne komme til å tro på den gale informasjonen og handle deretter, sa Olsen. 5848332[/snapback] Dette sier vel mer om intelligensen til næringslivet enn det gjør om første april. I journalistikken har vi noe som heter kildekritikk. (Det er faktisk en del av pensum i norsk undervisningen.) Det burde kanskje forretningsmennesker lære av.? 5849520[/snapback] Problemet til børsmennesker er at skal de bedrive kildekritikk risikerer man å gå glipp av enorme fortjenester. En aksje kan gå mange 10-talls prosent på sekunder. Ikke mye kildekritikk man rekker å begå på den tiden. En annen ting er at enkelte aksjer kan gå enormt mye bare på rykter som ikke har noe rot i virkligheten. Dette er for de fleste kalkulert risiko, men mange baserer sine investeringer på "rykter" og tjener bra på det. Forøvrig er det ikke sikkert man ser dementiet før det er forsent hvis man ser det i det hele tatt. Til slutt, de som skal ta en bit av aprilsnarren må kjøpe aksjer i FAST siden de har kjøpt opp OPC og OPC ikke lenger omsettes på Oslo Børs. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Sjekk denne. Endret 1. april 2006 av Lord_Linus Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg satt i spenning på hva dere ville finne på i år. :!: Men det hadde vært supert da. Men var det ikke Opticom som for en del år tilbake hadde laget ei lita brikke som "kunne romme hele internett"? (det er mange år siden, så kanskje det også var en spøk, det var ivertfall mye på nyhetene) Men uansett, god spøk. I dag tar jeg ingenting seriøst. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Sjekk denne. 5849739[/snapback] Den var ikke verst! Jeg lurerp å hvor mange som går på den. Lenke til kommentar
Kubrick Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Hva skjer om man prøver å kjøpe den a? Må nesten prøves! :!: Edit: Funka dårlig OT: Noen som har noen ideer til en god aprilspøk? Endret 1. april 2006 av Kubrick Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 HAHA, første april ja. 16 lag dvd my ass. Ingen referanser heller. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hva skjer om man prøver å kjøpe den a? Må nesten prøves! :!:Edit: Funka dårlig OT: Noen som har noen ideer til en god aprilspøk? 5849941[/snapback] "Microsoft har gått konkurs" eller noe lignende? HAHA, første april ja. 16 lag dvd my ass. Ingen referanser heller. 5849950[/snapback] Jepp, det er avslørenede. Jeg så bevisst etter det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Leste halve overskrifta...1.April FTW :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå