Fjøslukt Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hey.. Har sammen med Dings, mekket et kabinett i tre/laminat. Det er ikke helt ferdig enda, men bildene kommer snart;) Det jeg lurer på, er om det er vits å jorde komponentene inni pc'en... Mange har sagt at vi monterer en kabel fra komponentene til en skrue på PSU.. Samme hvilken skrue! Men er dette riktig, og/eller nødvendig? Lenke til kommentar
EC Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hvorfor jorde? Alle de svarte ledningene fra PSU er jo jord... (tror jeg da) Ergo får alle komponentene jord derfra. -Y- PS: du har jo allerede laget en tråd om kabbiset ditt. Prøv å bruke den til ting som angår det... (hilsen moderator yummy. :wink: ) Lenke til kommentar
*T* Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg har ikkejorda mitt tre-kabinett noe ekstra. Så lenge kontakten i veggen er jorda så går det meste greit. Alt funker nok uten jord, men det kan jo bygges opp statisk elektrisitet, som etterhvert vil ta livet av komponentene. Jeg har hatt mitt tre kabinett i nesten ett år uten noen problemer :smile: Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Er det nødvendig...nei Kan det forhundre problemer...ja spørsmålet er vel hvor paranoid du er... Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Heisann!! Jeg er elektriker, og det eneste du trenger å gjøre er å feste en ledning i chassiet på PSU (helst 2,5 kvadrat) og la den kobles til på hovedhortramma di ett sted du finner passende... Dette vil forhindre eventuelle feilstrømmer hvis det skulle skje noe.. Lenke til kommentar
Cornelius Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 11:47, skrev Civilix:Er det nødvendig...neiKan det forhundre problemer...jaspørsmålet er vel hvor paranoid du er... ------------------ Nå er jeg mektig lei den krasse personkritikken fra Civilix, han ødlegger en hver form for seriøs diskusjon med den obsternasige holdningen og alle halv-sannhetene han presterer å ytre, her i plenum. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cornelius på 2002-09-27 13:12 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: cornelius på 2002-09-27 14:16 ] Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Det her her snakk om noe som heter virtuell jording. Denne kommer hovedsaklig gjennom den "fete" kabelen fra psu til hovedkortet. Du trenger ikke noe ekstra kabel til psu. -s Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Fra molex kontakten fra psu kommer det 0v ikke jord! Og jeg er vel egentlig enig med Civilix ,det skal ikke være nødvendig med jord, det er noe som kun er til for å beskytte mennesker/komponenter ved feil, men som sagt skader det ikke! Oppstår det statisk elektrisitet i f.eks en HD og den er jorda gjør det ikkeno. Men hvis det ikke går bort er det stor sjangs for å få bug med den. Det er ikke stort bry å legge opp en liten kabel fra chassiet til psu og til hd/cd/hk ramme, så jeg ville gjort det. Lenke til kommentar
zacon Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Kabinettet deres er allerede jordet til en viss grad, da psuet etter all sannsynlighet er i kontakt med kabinettet. Supplyet er selvsagt jordet, men dersom dere ønsker full jording på resten av metallet i kabinettet er det som andre har sagt godt nok med en ledning fra psuet til metallplaten. Når det gjelder jord, så er faktisk jorden bare en nulleder med 0V. Når det gjelder vanlige strømkabler, så er + polen på +12V, og - polen (svart ledning) på -12V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå