Gå til innhold

kjøpe MSI K8n NEO2 Platinum brukt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har ett system med K8N Neo2..

..alt av minne har fungert OK.. (Twinmos, Corsair, Crusial..mm).. *uklokket*.

Når du skal klokke vil det lønne seg/være påkrevd med litt mer kvalitetsminne.

Dette HK skal visstnok like TCCD-chipper veldig godt. Har også god erfaring selv med BH5.

Det er viktig å bruke en "moddet" Bios som gir litt slappere "hidden" timings dersom du skal klokke lengst mulig. (alternativt A64Tweaker i Windows).

MSI hk har (dessverre vil noen si) ofte en litt "agressiv" standard Bios som er bra for å score bra i "default" (ref. test av hovedkort som ikke klokkes), men ikke så bra med tanke på OC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva er problemet med å bruke IDE-port(ene)?

Hva er den utrolige fordelen med å bruke SATA? (det er defintivt ikke hastigheten ihvertfall. En god IDE-disk er ikke mye tregere enn SATA).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det første løses med å bruke "runde" kabler.. Det andre er irrasjonelt, men ikke uvesentlig for den som tenker i de baner.. :)

Når du skal *klokke* må du derimot sørge for å bruke hw som gir mest mulig klokk..

Derfor bruker man IDE-disker i slike tilfelle.

Å "fylle" kabinettet med x antall "download-disker" er heller ikke forenlig med mest mulig klokk.., men en kraftig PSU vil jo hjelpe i så måte..

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
huff, da går overklokkings ide'ene mine i dass.

 

jeg må bruke en av 1 eller 2 portene, og får jeg råd, så blir den siste brukt opp i løpet av TG også :(

 

jaja, får bare spare til enda et kontrollerkort..

5891776[/snapback]

 

Kontrollerkort hjelper ikke så mye, da PCI-bussen klokkes i takt med prosessorhastigheten(FSB, eller HTT, eller hva det nå heter... :blush: ), slik jeg har forstått det...

Noen andre som kan bekrefte/avkrefte dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
huff, da går overklokkings ide'ene mine i dass.

 

jeg må bruke en av 1 eller 2 portene, og får jeg råd, så blir den siste brukt opp i løpet av TG også :(

 

jaja, får bare spare til enda et kontrollerkort..

5891776[/snapback]

 

Kontrollerkort hjelper ikke så mye, da PCI-bussen klokkes i takt med prosessorhastigheten(FSB, eller HTT, eller hva det nå heter... :blush: ), slik jeg har forstått det...

Noen andre som kan bekrefte/avkrefte dette? :hmm:

5895267[/snapback]

 

Feil..

PCI-bussen låses helt greit på 33Mhz.

Det er kun 2 av SATA-kontaktene som ikke "holder klokken".. ett "vanlig" problem på disse nForce3-korta såvidt jeg har forstått..

En gang til:

"Hardcore clockers".. kjører *en* IDE-disk.. færrest mulig RAM-slots..

Skal du *bruke* PC'n så er det andre "regler".. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...