gEnEsis_AiX Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 er dette noe å ta vare på, eller? leste litt at det var litt nemt for div. minne...? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Kommer an på hva slags minne det er snakk om da. Jeg har testet corsair,patriot minnebrikker..funker helt fint... Endret 31. mars 2006 av Scortech Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Har ett system med K8N Neo2.. ..alt av minne har fungert OK.. (Twinmos, Corsair, Crusial..mm).. *uklokket*. Når du skal klokke vil det lønne seg/være påkrevd med litt mer kvalitetsminne. Dette HK skal visstnok like TCCD-chipper veldig godt. Har også god erfaring selv med BH5. Det er viktig å bruke en "moddet" Bios som gir litt slappere "hidden" timings dersom du skal klokke lengst mulig. (alternativt A64Tweaker i Windows). MSI hk har (dessverre vil noen si) ofte en litt "agressiv" standard Bios som er bra for å score bra i "default" (ref. test av hovedkort som ikke klokkes), men ikke så bra med tanke på OC. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Skal du klokke med det hk og bruker kun sata disker så bruk sata3 og sata4 Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 hmm, for 2-300 spenn kan jeg leke med det... å kjøpe noe bedre og nyere litt senere... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Skal du klokke med det hk og bruker kun sata disker så bruk sata3 og sata4 5847602[/snapback] hvorfor det? og hva om man bruker alle 4 sata portene? Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 hvorfor det?og hva om man bruker alle 4 sata portene? 5891747[/snapback] Er ikke lås på sata 1 og 2, derfor blir det ustabilt når du øker HTT. sata 3 og 4 går derimot fint. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 huff, da går overklokkings ide'ene mine i dass. jeg må bruke en av 1 eller 2 portene, og får jeg råd, så blir den siste brukt opp i løpet av TG også jaja, får bare spare til enda et kontrollerkort.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hva er problemet med å bruke IDE-port(ene)? Hva er den utrolige fordelen med å bruke SATA? (det er defintivt ikke hastigheten ihvertfall. En god IDE-disk er ikke mye tregere enn SATA). Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 for meg, så er det to klare fordeler, den ene er kablene, den andre er det at det er mer fremtidsrettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Det første løses med å bruke "runde" kabler.. Det andre er irrasjonelt, men ikke uvesentlig for den som tenker i de baner.. Når du skal *klokke* må du derimot sørge for å bruke hw som gir mest mulig klokk.. Derfor bruker man IDE-disker i slike tilfelle. Å "fylle" kabinettet med x antall "download-disker" er heller ikke forenlig med mest mulig klokk.., men en kraftig PSU vil jo hjelpe i så måte.. Endret 9. april 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 huff, da går overklokkings ide'ene mine i dass. jeg må bruke en av 1 eller 2 portene, og får jeg råd, så blir den siste brukt opp i løpet av TG også jaja, får bare spare til enda et kontrollerkort.. 5891776[/snapback] Kontrollerkort hjelper ikke så mye, da PCI-bussen klokkes i takt med prosessorhastigheten(FSB, eller HTT, eller hva det nå heter... ), slik jeg har forstått det... Noen andre som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 huff, da går overklokkings ide'ene mine i dass. jeg må bruke en av 1 eller 2 portene, og får jeg råd, så blir den siste brukt opp i løpet av TG også jaja, får bare spare til enda et kontrollerkort.. 5891776[/snapback] Kontrollerkort hjelper ikke så mye, da PCI-bussen klokkes i takt med prosessorhastigheten(FSB, eller HTT, eller hva det nå heter... ), slik jeg har forstått det... Noen andre som kan bekrefte/avkrefte dette? 5895267[/snapback] Feil.. PCI-bussen låses helt greit på 33Mhz. Det er kun 2 av SATA-kontaktene som ikke "holder klokken".. ett "vanlig" problem på disse nForce3-korta såvidt jeg har forstått.. En gang til: "Hardcore clockers".. kjører *en* IDE-disk.. færrest mulig RAM-slots.. Skal du *bruke* PC'n så er det andre "regler".. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 jeg er nå ikke en riktig harcore overklokker enda... får se når jeg får råd, om jeg får laget meg en server pc, og så har jeg denne til normal bruk (overklokking osv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå