Gå til innhold

TES: hvordan få en npc til å spise/drikke noe?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en quest som ber meg drepe en fyr. Det tipses også om at han er svært allergisk mot mead, noe som får meg til å tro at jeg skal fore han med dette. Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg får en person til å drikke mead jeg har i inventory. Prøver jeg å legge det på bordet foran han så skjer det ingenting.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pickpocket fyren (gå i sneak-modus, og så får du den røde hånden når du er nær han), så kjem ein sånn meny akuratt som du kjøper noko. Men istedenfor å ta frå han, så tar på gje (akuratt som sell) og "gjer" han mead'en. Etter ein stund legg han nok merke til han har noko saftig kosedrikke i lomma og begynner å gulpe det i etter ein stund.

Men eg er ikkje heilt sikker på om at dette er det som skal til. Har ikkje tatt den questen du snakker om men prøv! Det var sånn eg pleide å drepe folk med giftige mat iallefall!

Lenke til kommentar
Pickpocket fyren (gå i sneak-modus, og så får du den røde hånden når du er nær han), så kjem ein sånn meny akuratt som du kjøper noko. Men istedenfor å ta frå han, så tar på gje (akuratt som sell) og "gjer" han mead'en. Etter ein stund legg han nok merke til han har noko saftig kosedrikke i lomma og begynner å gulpe det i etter ein stund.

Men eg er ikkje heilt sikker på om at dette er det som skal til. Har ikkje tatt den questen du snakker om men prøv! Det var sånn eg pleide å drepe folk med giftige mat iallefall!

5847396[/snapback]

Prøvde det, men fikk beskjed om at han ikke var en container ellerno slik...

Lenke til kommentar

I og med at han karen går rundt, må du vente til han sitter i ro et sted, så fjerne all drikke i umiddelbar nærhet før du bytter den ut med mjødet (eller hva det nå er). RAI tar seg av resten, da han etter alt å dømme vil drikke det som er lettest tilgjengelig.

Personlig løste jeg det hele med en pil fra skogens mørke mens han vandret gjennom natten. Og det var omtrent så lyrisk som det høres ut.

Lenke til kommentar
Personlig løste jeg det hele med en pil fra skogens mørke mens han vandret gjennom natten. Og det var omtrent så lyrisk som det høres ut.

5847631[/snapback]

EN pil!? jøss da er pilene mine svake i forhold fordi jeg må ratt bruke 10 stk for å få drept en fyr...selv da jeg er i sneaking modus.

Lenke til kommentar
...

Sikker på at det er en bue, og ikke en sprettert? Altså, ti piler, fra stealth? :|

5847677[/snapback]

Eneste pilen som kommer fra stealth er jo første. Den tar kanskje 1/4 av helsen, og etter det er hver pil alt for svak da han kommer løpende mot meg. Jeg synes jeg generelt er for svak da jeg stabba ei dame i kjole som sov med dagger fra stealth og alikevel mistet hun knapt nok 1/4 for så å reise seg opp og denge meg.

Utrolig teit da jeg kjører full assasin character :(

Lenke til kommentar

Hvis du vet å gjemme deg, kan du avfyre så mange piler du bare vil fra stealth, mot samme mål. Uten det hadde jeg blitt lei av Ancient Ghosts og alskens Wraiths for lengst. Det kan også anbefales å holde seg oppdatert på Bue/Piler/Enchantment om du ikke synes du gjør nok skade generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...