netbrain Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Heisann, jeg leter etter produkt som kan brukes til å skjerme elektromagnetisk stråling fra pc, tv og crt skjerm. Er det noen som vet om noen slike produkter? Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Heisann, jeg leter etter produkt som kan brukes til å skjerme elektromagnetisk stråling fra pc, tv og crt skjerm. Er det noen som vet om noen slike produkter? 5847261[/snapback] En spiss hatt laget av aluminiumsfoile.....? :!: Er ikke helt sikker på hva du mener. Men hvis det er det som jeg tror, så er det vel en slags gjennomsiktig skjerm som du plasserer foran pc/crt/tv-skjermen du tenker på, right? I allefall husker jeg dette ble solgt for en del år siden, men jeg har ikke sett dette til salgs i det siste. Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hva er formålet med skjermingen din? Hvis det er deg selv du skal beskytte, kan du bare kjøpe deg en rosa stein (rosenquartz) å plassere i nærheten av strålingskilden - så vil den på magisk vis trekke til seg alle de skumle strålene du ellers ville blitt utsatt for. Jo større, og dyrere stein - jo bedre beskyttelse. Hilsen en som har jobbet på bibliotek sammen med gamle skrullete kjærringer... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Stråling fra PC skjermes ved metallet i kabinettet. Åpne kabinett, plast, pelxi m.m. stopper ikke srålingen. CRT-skjermer (benyttes som PC-skjerm og TV) har størst stråling bak skjermen. lite stråling på siden og minst foran skjermen. Skjermen genererer ladet ioner som for støv til å sette seg på alle flater, inklusive ansikt. LCD-skjermer skal ikke ha stråling eller danne ladete ioner. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg har alltid kabinettet åpent for bedre temperaturer, vil det si at da slipper det ut elektromagnetsik ståling? Og til å ha på skjermen kan man kjøpe sånn drit på clas ohlson, men tviler på at det har noen stor effekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå