Dane Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Vet ikke om det er rett forum å spörre i.. Men har spörsmål om shape tweening.. Det er så at shape tween ikke fungerer på symboler? og jeg har en boks, som jeg shape tweener til å bli större.. men under tweenen så forsvinner stroke jeg har på boksen.. hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Shape Tween mener jeg kun fungerer på vanlig tegning. Dvs. at du ikke må gjøre de om til symbol, grafik eller button. Men det du må gjøre er å velge "shape" nederst til venstre. Når du har gjort det, tegner eller kopierer inn det den skal gjøres om til, for så å velge "shape" på den også. Deretter lager du en motion tween mellom de to punktene. Da er det naturlig at du har noen frames imellom disse to punktene, ellers vil du ikke kunne se forandringen. Håper dette var til hjelp, og hvis ikke, er det bare å spørre igjen, så skal jeg prøve å forklare bedre... - Vegard Melsom Endret 1. april 2006 av VgaR Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Her kan du velge mellom 2 alternativer, Shape & motion. Dvs. i Motion tween kan du definere som f.eks: størrelse, rotasjoner, gruppering, tekst i en punkt og forandre teksten i en annen punkt. Mens i shape tween kan du tegne objekt en gang, forandre det i en annen stage eller tegne ny objekt i det aktuelle stage. Da vil den første objektet forandre til det nye objektet. Husk at det må være timeline for at noe skal fungere i det hele tatt. For å ha motion tween, må du konvertere det til symbol, mens shape tween trenger du ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå