Hexbat Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 På et eller annet hvis så har en partisjon "forsvunnet" Jeg kjørte W2K pro helt til i dag, Tenkte at jeg skulle skjekke ut XP :razz:. Jeg har 3 HD på 80 Giga. Den ene HD er delt i 3 partisjoner. 1 partisjon på 10G, en på 50G og en på 20G. De på 50 og 20 giga er extended. System partisjonene er på en helt annen HD. Jeg Formaterer hele HD som W2K var på. legger inn XP med servicepack 1. Dette gjorde at den partisjonen på 50 giga ble "borte". Jeg kan se partisjonen i Computer management, men jeg kan ikke åpne den. Får en feilmelding som sier at den ikke er "availeble". Hvis jeg H.Klikeker på partisjonen får jeg beskjed om at den er "raw". Dvs ikke formatert :razz:. Men Comp. Management viser at 40 av 50 Giga er brukt og er formatert i NTFS. Jeg har kjørt chckdisk men den finner ingen feil. Har prøvd å se med PM7.0, men blir ikke klokere. Har prøvd å slå sammen den på 10 giga med 50 gigaen (den som er borte), men det lar seg ikke gjøre. Jeg har også skjekket alle kablene. men tror ikke det er det. siden alt var i tip topp stand før jeg formaterte. Jeg har oppdatert BIOS, alle driverne, men begynner å bli tom for ideer. Er det noen som kan komme med noen tips. Ja, jeg et at jeg skulle ha tatt backup, men jeg trodde ikke at filene var så viktige. Ikke før jeg "mistet" de.... BTW kjører ikke i Raid. H. Lenke til kommentar
Ata Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hadde samme problemet selv, og kjenner flere som har hatt det likedan. At ved installasjon av WinXP så "forsvinner" NTFS-partisjoner. Er usikker på hva dette skyldes, men det er mulig at WinXP formaterer bootsectoren til harddisken, slik at informasjon om partisjoner forsvinner. Det jeg gjorde var å bruke GetDataBack (http://www.runtime.org). Jeg kunne da hente data som lå på disken og lagre det på en annen disk. (reddet 50GiB på denne måten :smile: Lenke til kommentar
oceana Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 XP er et *******. hvorfor oppgradere fra det beste MS OS'et ever til noe nytt m0kka OS ? aner ikke hvor mange ganger jeg har ledd av kompiser som har oppgradert fra 2k til XP og blitt missfornøyd med ustabilitet, systemfeil, problemer med harddisken osv...hadde hd problemer selv når jeg prøvde xp. XP har for mange barnesykdommer ennå, 2k er fint og bra i lang tid ennå :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå