Gå til innhold

Hurtigvelger mellom headset/høyttaler?

Anbefalte innlegg

Hallo..

Jeg sitter her med 5.1 surround anlegg og headsett, headsettet jeg har er DETTE.

Der er det med en forsterker til headsettet som også fungerer som en hurtigvelger mellom anlegget og headsettet.

Det jeg lurer på er om det finnes andre bra headsett med dette, eller om det finnes andre metoder å få velge mellom de på en enkel måte?

mvh

-Joakim

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg skjønner problemstillingen din, men er det så at du vil ha en enkel måte å bytte mellom headsett og høyttalere uten å måtte krype ned under PCen?

I så fall kan du kjøpe deg en "splitter" (vet ikke hva de heter, men det er det jeg kaller det), det er en ledning som du plugger i lydkilden, i andre enden er det en liten "boks" med to uttak og en knapp med to plasseringer. Står knappen på venstre side får du lyden på venstre uttak, står den på høyre får du lyd på høyre uttak.

Eller så kan du bruke en forlengningskabel og ha den liggende opp skrivebordet ditt eller et annet lett tilgjengelig sted, og selv sette i enten headsett eller høyttalere, alt ettersom.

Og hvis du skal ha lyd begge steder kjøper du en forgreningskontakt.

Håper jeg forstod deg rett ;)

Lenke til kommentar

problemet med den løsningen er vel at både høytalersettet og headsettet bruker 3 audioplugger?

blir litt tungvindt på den måten... selv kjøpte jeg bare 3 statiske splittere og koblet headsettet på det ene settet og høytalerene på det andre og lot Headsettet spille uansett...

Lenke til kommentar

Gjør følgende:

Kjøp to slike forgreningsplugger på Biltema for til sammen 24kr.

Plugg de inn der headsettet skal plugges inn og sett headsettet inn i et av de to hullene i hver av kontaktene.

Da står du igjen med tre hull du kan plugge høyttalerene i.

Alt du trenger å gjøre er å slå av høyttalerene når du ikke skal bruke de. ;)

Headsettet kan bare stå på, hvis du ikke har ledning som kan løsnes ved headsettet eller volumkontrol.

Kjøpte en slik forgreningskontakt for fem-ti minutter siden, funker fett.

Lydnivået synker _litt_ når duhar begge delene på, men det er veldig lite.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Den koster over 150kr mer og hjelper han ikke.

Siden han har tre plugger til høyttalere og to til headsett og bare tre steder å plugge de i...

Da må han i så fall kjøpe en kabel som samler de tre pluggene til høyttalerene inn i èn "minijack"-plugg.

Da er det mye enklere OG billigere å kjøpe de to forgreningspluggene.

Men godt forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...