Melkemannen Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) hei, er det noen av dere som har knekt kinnbeinet før. jeg hae vært så uheldig å rennt på meg et brudd der, venter på å få time på sykehuset for å utrede skadene... hva måtte gjøres forå rette opp skaden? operasjon, er det omfattende? er det en enkel sak eller er det et helvette? takk for all hjelp:) Endret 31. mars 2006 av Melkemannen Lenke til kommentar
warpig Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Bare ett lite tips: Rett "topic" slik at den ikke bryter med tre-ords-regelen, tråden kunne hete "har du knekt kinnbeinet før", eller noe så sånt, bruk fantasien. Lenke til kommentar
moray Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Vel, ja.. En selvforskylt snowboardskade. Dette er noen år siden. En kompis og jeg lagde stort hopp på et lokalt jorde, for å gjøre en lang historie kort. (siden dette ikke er i fokus her..) Brakk kinnbenet på tre steder og dette resulterte i operasjon og et sykehusopphold på omtrent en uke. Fikk en temmelig heftig hjernerystelse på kjøpet, og husker jeg kom hjem til en forskremt mor. (Hjernerystelse - tilhørende oppkast mm. ) Dagen etter var det til sykehus og innleggelse. Operasjonen gikk visst kortfattet ut på å trekke ut benfragmentene til sin opprinnelige plass. Fikk høre at det ble gjort med en heklenållignende sak. Vet lite om hva som skjedde i og med at jeg ble lagt i full narkose (artig følelse, egentlig). Grønne frakker og det hele. Hadde problemer med nervecellene en god stund etterpå, kvarte leppa, halve nesa og området under det ene øyet. Hvis jeg tok tunga opp i ganen så "kilte" det den første tiden etter uhellet. Hvis du først har brekt kinnbenet så er det vel ingen enkel sak, men heller ikke et helvete. Shit happens. Håper du ikke har vært innom så mange nerver. (Pinlig at folk påpeker at du har verdens største matsmule på leppa i lunsjen og du ikke merker noe på grunn av at du er helt følelsesløs og nervebanene er brutt.) Håper ikke jeg har tatt pusten fra deg med dette innlegget. Det ordner seg. Lykke til! Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Selve inngrepet hos meg var ikke noe spesiellt. De tok, som morcan sa, en hekle-lignende sak og dro kinnbenet på plass. Og så fikk jeg et stk sting som var eneste beviset på skaden min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå