Islanbadsj Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Du holder inne shift mens du trykker på itemet....? Jeg kan nemlig legge fra meg hele inventoryet rundt meg uten problem... Endret 12. april 2006 av Islanbadsj Lenke til kommentar
Juke Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Noe jeg har irritert meg en del over, er at det er så veldig tungvindt å legge fra seg ting. Kommer så ofte "there is not enough room for this item" når man prøver å legge fra seg noe. 5912261[/snapback] Hvis du prøver å legge fra deg noe ved å venstreklikke lenge på et item i inventory-listen (regner med at det er det du gjør siden du får den meldingen), vil det kreve at det er nok ledig plass rett foran deg slik at du får holdt itemet i hånden foran spilleren din. Dette krever til tider ganske mye plass, og i mange tilfeller får man derfor den meldingen du nevner. Bruker du derimot metoden med å holde shift inne mens du venstreklikker, kaster du bare gjenstanden fra deg, noe som ikke krever at du har ledig plass rett foran deg. Jeg har i allefall aldri fått den meldingen du nevner ved å bruke denne siste metoden. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Med et så hypa spill som er så bra, så vil folk legge merke til de små tingene som utviklerne glemmer å legge til. Sånn er det bare, vi er kravstore 5910322[/snapback] Selvfølgelig. Det burde ikke være så lett å se irriterende ting etter 3-4 års utvikling og sikkern mange millioner kroner senere. Som at man selv ikke har en egen skygge når man sitter på hest. Eller at trær og steiner osv ikke synes i refleksjonen av vanne. Eller at ting "popper" opp ikke langt fremme når man beveger seg. At man (etter å ha sett traileren 1000 ganger) ikke kan gå opp i White Gold Tower. At man ikke kan kjøpe sovepose (eller noe slik) til man skal på tur. At alle npcene ser ut som hulemennesker. At den avanserte AIen ikke er så veldig mye vits i, siden den (ca) bare gjør at folk ikke altid er på samme plass. Ikke ofte man ser at det skjer noe gøy som er ene og alene ber fordi AIen er så avansert, faktisk aldri etter 50 timers spilling. At 3 persons synsvinkelen er like ubrukelig som før. At bevegelesene er dårlige serlig når man hopper. At det er sinnsykt irriterende å slåss med andre npcer på laget når de bare går i veien. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 elendig UI, elending savesystem med tanke på å ha flere aktive karakterer blir bare rot..... Lenke til kommentar
Soth Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Tja...er vel bare en ting som jeg plages stort av i Oblivion. Det mangler den unike og interessante stilen som Morrowind hadde. F.eks alle de forskjellige arkitekturiske stilene er tatt fra den virkelig verden. Oblivion minner meg heller om et typisk RPG spill som er i likhet med LOTR, desverre. Alt skal være så fint og vakkert. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 elendig UI, elending savesystem med tanke på å ha flere aktive karakterer blir bare rot..... 5942380[/snapback] Tja...er vel bare en ting som jeg plages stort av i Oblivion. Det mangler den unike og interessante stilen som Morrowind hadde. F.eks alle de forskjellige arkitekturiske stilene er tatt fra den virkelig verden. Oblivion minner meg heller om et typisk RPG spill som er i likhet med LOTR, desverre. Alt skal være så fint og vakkert. 5942958[/snapback] Det er også to ting til listen over unødvendige "mangler". Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Eller at trær og steiner osv ikke synes i refleksjonen av vanne.Eller at ting "popper" opp ikke langt fremme når man beveger seg. Oblivion har mange feil, men dette er ikke to av dem. Slå på water reflections for flere ting og øk LOD/Viewdistance/GridLoad, og begge de problemene er løst. Om du ikke spiller på Xbox, selvsagt. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Eller at trær og steiner osv ikke synes i refleksjonen av vanne.Eller at ting "popper" opp ikke langt fremme når man beveger seg. Oblivion har mange feil, men dette er ikke to av dem. Slå på water reflections for flere ting og øk LOD/Viewdistance/GridLoad, og begge de problemene er løst. Om du ikke spiller på Xbox, selvsagt. 5943500[/snapback] Xbox her du. Rart at de ikke kunne få til det på konsoll versjonen. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hva er gale med savesystemet? åpne konsoll, skriv save "karakter1" og når du spiller på den andre karakteren skriver du save "Karakter 2 ", du får da 2 save gamer som du kan save og loade helt som du vil, og ikke noe rot. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Hva er gale med savesystemet? åpne konsoll, skriv save "karakter1" og når du spiller på den andre karakteren skriver du save "Karakter 2 ", du får da 2 save gamer som du kan save og loade helt som du vil, og ikke noe rot. 5943681[/snapback] For det første er det på pc. For det andre er vel ikke det noe manualen opplyser om, som om det ikke er meningen fra utviklerenes side at man skal bruke den metoden. Å ha profiler i et spill er best! Lenke til kommentar
Endre visningsnavn Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Jeg stor sett fornøyd med spillet, men det noen ting jeg ville forandra på: *Flere "non-random"-items. Greit at småting er random, men armor, våpen og lignende burde ikke være random etter min mening. Det er morsommere å oppdage ting som bare finnes i den ene dungeonen som man kan huske på til senere karakterer, enn at samme ting blir tilfeldig plassert i en hvilken som helst dungeon. *Fast-travel kunne blitt byttet ut med andre måter å reise på (på samme måte som Silt Strider og båt i Morrowind), dette ville gitt en mye bedre feeling til spillet. F.eks båt mellom Imperial City, Bravil, Leyawiin (og kanskje Anvil), og hest og kjærre mellom de fleste byene for en liten slant. Og man må gå\ri fra nærmeste by til dit man skal. *UI'en er grei nok men kunne blitt gjort mere PC-vennlig, og som nevnt i innlegget ovenfor burde det hvert mulighet til å gi savene navn uten og måtte gjøre det i konsollen. *Greit med kompass som viser hvilken retning man går, men de pilene som viser nøyaktig hvor man skal burde blitt fjernet slik at man må følge veibeskrivlesen man har fått til stedet man skal. Har ikke sjekka ut så mange mods enda, men håper det blir laget mods som endrer på noen av de nevnte punktene. Endret 18. april 2006 av FloppyDisk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Synes det var litt rart at de ikke har fått fikset "feilen" fra morrowind om at det regner gjennom takene. Når det regner kan du løpe og stille deg under et tak. Ser du da rett opp så regner det jaggu rett gjennom taket. Det med at fienden blir sterkere ettersom du selv blir det; Betyr det at man kan spille i gjennom hele spillet med level 1 (eller veldig lav level)? Mye av det gøye med Morrowind var jo å øke skills og levels mest mulig så man ble skikkelig "kongen på haugen". Hvis fiendene øker samtidig med deg blir jo hele den morroa vekk. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Det med at fienden blir sterkere ettersom du selv blir det; Betyr det at man kan spille i gjennom hele spillet med level 1 (eller veldig lav level)? Mye av det gøye med Morrowind var jo å øke skills og levels mest mulig så man ble skikkelig "kongen på haugen". Hvis fiendene øker samtidig med deg blir jo hele den morroa vekk. 5975968[/snapback] Det finnes en genial mod som fikser nettopp det problemet der, og jeg bruker den selv. Her er en kjapp beskrivelse av den: This mod takes all the game balancing mods together, improves on them and adds even more features that no other game balancing mods have offered until now. The levels of all the NPCs and creatures have been modified, so now you won’t always know that you’re fighting creatures from the same level as yourself… They could be much weaker, or much stronger.. The main goal of the mod is to make a little more unexpected things happen in the game but on the other hand also make more expected stuff happen. IE: When you attack a guard, you expect him to be very strong, no matter what your own level is. The opposite goes for a simple bandit in the woods. A lot of modifications have been applied to the Vampires in the game, if you are below level 8, steer clear of Vampire hangouts. The Daedra, Dremora and Goblins have also undergone major modifications on their levels of power. You will have to be careful who you attack and where you go exploring, especially at lower levels. I think this mod really makes sense and Bethesda should have released the game like this. The auto level system is not a bad thing per-see, but it was applied to indiscriminately. How realistic is it to become Arena grand champion with a simple level 10 character ? Try that again after downloading this mod! Et eget eksempel: På level 1 forventer man ikke å møte på f. eks Troll. I mitt tilfelle gjorde jeg det når jeg var ute på oppdagelsesferd i villmarken. Sånn skal det jo være! Det kan hende man møter på vanskelige fiender, noen ganger møter man på veldig enkle fiender.. Den kan forresten lastes ned herfra: Oscuros Oblivion Overhaul Endret 24. april 2006 av mompen Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 En haug med bugs i spillet!! Jeg har spilt spillet i ca 20 timer nå, og det må vel ha skjedd at landskapet har fucka seg opp og jeg kan gå gjennom hus minst 10 ganger. Irriterende.. Det bør komme en patch til PC versjonen snart... Lenke til kommentar
stalker. Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hmm...har spillt ganske mange timer nå, og opplevd veldig få bugs. Eneste jeg kommer på i øyeblikket var i arenaen da jeg møtte på tre motstandere. Ble presset tilbake i "tunellen" man starter i, plutselig falt jeg gjennom gulvet og alt ble sort rundt meg, men jeg kunne se opp mot arenaen og fiendene mine som stod og slo i løse lufta. Tok vel 4-5 sekunder så var alt tilbake til det normale igjen. Åja, så var det siste missionet på thieves guild, var på vei tilbake og gikk inn døra til sewer..etter loading screen så ble alt svart. Trodde det skulle være mørkt der først, så drakk en nighteye potion og tente en fakkel, men det hjalp heller lite. Restarta og alt var som det skulle. Og litt fucked up textures i sewer under Imperial City første gang jeg gikk ned der. Har aldri opplevd noe av det du sier, skyhawk, og har spillt en del timer nå. Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Hmm...har spillt ganske mange timer nå, og opplevd veldig få bugs. Eneste jeg kommer på i øyeblikket var i arenaen da jeg møtte på tre motstandere. Ble presset tilbake i "tunellen" man starter i, plutselig falt jeg gjennom gulvet og alt ble sort rundt meg, men jeg kunne se opp mot arenaen og fiendene mine som stod og slo i løse lufta. Tok vel 4-5 sekunder så var alt tilbake til det normale igjen. Åja, så var det siste missionet på thieves guild, var på vei tilbake og gikk inn døra til sewer..etter loading screen så ble alt svart. Trodde det skulle være mørkt der først, så drakk en nighteye potion og tente en fakkel, men det hjalp heller lite. Restarta og alt var som det skulle. Og litt fucked up textures i sewer under Imperial City første gang jeg gikk ned der. Har aldri opplevd noe av det du sier, skyhawk, og har spillt en del timer nå. 5982291[/snapback] Jeg har ikke gjort Thievs Guild enda, men det kan jo hende det bare er tilfeldig også. Noe av det jeg har opplevd: - At man plutselig kan gå gjennom bygninger (skjedde 1 gang) - Når man svømmer, tar man "have synet" over vannet, mens halve under. Da ser man under vannet som om det skulle vært på land. (Skjer hver gang jeg gjør det) - Hesten blir til skygge. Når jeg ble angrepet en gang gikk jeg av hesten min, og da jeg skulle sette meg på den igjen så man bare skyggen av den. Men man kunne fremdeles høre den og gå på den, men da satt man i løse lufta(Skjedd 2-3 ganger) - Landskapet blir helt ødelagt. Textures blir dårlig og man kan havne under jorda. Eksempel: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=68569 (Og dette har skjedd 5-6 ganger) Dette gjør at man må starte spillet på nytt. Håper dette ikke ødelegger noen saves i framtiden! Og alt dette på 20 timer Endret 24. april 2006 av skyhawk Lenke til kommentar
zanti Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Irriterende ting (jeg hører denne setningen minst 10 ganger daglig): "It's... it's YOU! The hero of Kvatch! It is truly an honor!" Greit nok de første 50 gangene, men når du får den ofte når du passerer en vakt, blir blir det nok. Setningen er såpass lang også slik at vakta står og babler fortsatt når du har kommet langt forbi han. Ellers så savner jeg en prikk på kartet som markerer hvor hesten står. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Er kjemefornøyd med Oblivion, men det er en ting som irriterer meg. I mange huler, fort etc. er det alt for lite variasjon på fiendene du møter. Ofte har en hule bare en type fiender å sloss mot. Her kunne jeg tenke meg flere forskjellige fiender å sloss mot. Det har hendt at jeg har skrudd ned vanskelighetsgraden bare for å fort nedkjepe alle fiendene, som er like (så jeg er vel også for at man kan justere vanskelighetsgraden når som helst). Det samme gjelder de forskjellige hulene og fortene som er ganske like. Selv om kartet er forskjellig, så ser de like ut. Skjønner at hvis alle disse skulle ha vært unike, så ville dette spillet kommet ut mye senere, men det trekker litt ned likevel. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Irriterende ting (jeg hører denne setningen minst 10 ganger daglig): "It's... it's YOU! The hero of Kvatch! It is truly an honor!" 5982926[/snapback] Skjønner godt at du blir lei. Selv er jeg passe lei av å høre "You smell of death! Been conjuring up dead things lately?" Jeg antar de sier dette fordi jeg har en ganske høy skill i conjuration, men det er for dumt at de sier dette når jeg tross alt ikke har kastet et eneste conjuration-spell på flere uker i spillet. En annen litt snål ting er at vakter i Imperial City klarer å SE at jeg er god i alteration-magic for så å kommentere dette, lurer på hva som viser dette så tydelig? Kanskje noen i mages guild har klistret en lapp på ryggen min eller noe sånt som en spøk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 ja aien er ikke så smart som jeg fikk inntrykk av før det ble sluppet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå