Gå til innhold

Ønsker kritikk på et par bilder

dot_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, ikke dårlig, men de er kanskje litt.... grå? Tror en liten økning i kontraster og generell "boost" kan gjøre underverker. Det er vanskelig å få bra bilder når det er overskyet, lyset blir veldig flatt. Motivene er det ikke noe galt med, særlig det siste er dekorativt og pent.

Hva med å gjøre noe sånt som dette? Kanskje litt ekstremt og tropisk, men bare et kjapt forslag.

Lenke til kommentar

OK bilder, men som tidligere nevnt, kanskje litt grå og blasse?

Siden SirMaximus tok for seg det andre kan vel jeg ta det første?

Det som er "feil" med det er at toppen av marehalm-tua kommer rett i strandlinja. Tror det ville blitt mye bedre hvis du enten hadde fått denne toppen enten høyere opp ved å holde kamera lavere, eller ved å senke den ned slike at den stopper midt på stranda.

Lenke til kommentar

Jo, jeg kan være enig at de ble noe grå og blasse, ja. Er inne i mine to første uker som eier av et digitalkamera, så man har ennå mye å lære. Som du påpeker SirMaximus; det å ta bilder når det overskyet, er ikke nødvendigvis like lett. Kanskje jeg ikke har muligheter for å forbedre bildene noe særlig med et Nikon Coolpix P2, eller?

Ser frem til lysere tider.. :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan P2 brukes. Det er ikek kameraet som forbedrer bildenedine, men du. Selv de billigste og dårligste kamera kan brukes til å lage gode bilder.

Kameraet ditt har helt sikkert en haug med innstillinger hvor du kan stille kontrast, fargemetning, skjerping osv. Men jeg tror nok de fleste her stiller kameraet ganske nøytralt, og heller justerer på slike ting i "mørkerommet", dvi i Photoshop eller tilsvarende program - som SirMaximus gjorde med det andre bildet ditt.

Bortsett fra det så synes jeg det er mye vanskeligere å få bra bilder i skarpt solskinn enn i overskyet vær...

Lenke til kommentar

Fine bilder, men jeg sitter allikevel med en følelse av at det mangler noe.

Jeg liker best bilder som jeg føler at formidler en stemning, og det føler jeg egentlig ikke at disse bildene gjør.

er klar over at dette er veldig vag og unyansert kritikk, men jeg klarer ikke å sette bedre ord på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...