kriskjer Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 jeg har opplevd ett meget rart problem. jeg har ett consair 512mb ram pc3200 ddr-dimm kort fra før av. jeg fikk dette IKKE til å kjøre ilag med : TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 64M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) tok jeg ut 512mb kortet og satt 1024mb der istden så funket det. men de funket ikke ilag! jeg prøvde alle mulige kombinasjoner, men pc startet ikke med begge to i. jeg har 4 slots(plasser) og pc skal klare opp til 4gb. hadde satt utrolig pris på hjelp fra noen av dere eksperter! Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Hva slags HK og CPU har du? Lenke til kommentar
kriskjer Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 cpu: intel celeron 2.4GHz. hk= skjermkort? sapphire radeon 9250 håper virkelig du kan hjelpe meg. de funker utmerket hver for seg, men ikke ilag. da starter ikke pcn:( Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Navnet på HK står som regel rett rundt den hvite øverste pci slotten din. Radeon 9250 er skjermkortet ditt. Må nesten vite hva slags hk det er først. Har du resatt bios? Lenke til kommentar
kriskjer Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 jeg er litt usikker hva du mener no. men kan det være ASUS P4R800-VM ? resatt bios? har nok ikke de. vet ikke hva deter godt for eller noe. må man gjøre sant når man skal sette inn ett ram kort til? jeg har lite peiling på pc. utenom det mest grunnleggende- Lenke til kommentar
kriskjer Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 jeg kan og nevne i farten at jeg har satt inn ett tv-kort. men dette er ikke innstalert, dajeg venter med det til jeg har fått lagt inn MCE. visst det skulle ha noen betydning...? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 jeg er litt usikker hva du mener no. men kan det være ASUS P4R800-VM ? resatt bios? har nok ikke de. vet ikke hva deter godt for eller noe. må man gjøre sant når man skal sette inn ett ram kort til? 5847509[/snapback] Er nok det som er hovedkortet ja Virker som dette kortet ikke støtter alle mulige konfigurasjoner av minnebrikker. Men jeg tror det skal gå å ha en brikke i den ene sorte som heter A1 (blå), og den andre brikken i den som heter A2 (sort) Er mulig du må inn i bios og justere på noen innstillinger for å få det til å funke. Lenke til kommentar
kriskjer Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 okay. bra jeg traff da:) jeg har prøvd alt mulig. hatt ett kort i a1(sort) hele tiden, og prøvd de 3 andre slottene, en etter en. og pcn vil ikke starte.. kan du guide meg gjennom bios da? hvordan jeg fikset det, slik den tar begge kortene? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Har du prøvd med 1Gb brikken i A1-slotten? Det kan også være at hovedkortet ikke takler blanding av 1Gb og 512Mb brikker. Kan evt. stå noe i HK-manualen du har liggende. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Dette er ikkje rart i det hele tatt, men tvert imot ett helt vanlig problem. Det er nok så enkelt at hovedkortet ikkje klarer å håndtere de to brikkene samtidig, fordi hovedkortet ikkje klarer å finne innstillinger som begge brikkene kan fungere med. Kjøp en maken brikke som den største slik at du får 2gb. Endret 1. april 2006 av Dragavon Lenke til kommentar
kriskjer Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 perb:ja,jeg har 1gb i slot 1 no, og 512mb går ikke i noen av de 3 andre. dragavon:okay. så kjøper jeg ett identisk 1gb kort til, så skal det fungere? hva om jeg bestemmer meg for ett 2gb av samme sort som 1gb kortet? vil det fungere? og tilslutt; er det en bra plass å få lagt ut 512mb kortet mitt eventuellt? en plass hvor en møter mange potensielle kjøpere! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 perb:ja,jeg har 1gb i slot 1 no, og 512mb går ikke i noen av de 3 andre.dragavon:okay. så kjøper jeg ett identisk 1gb kort til, så skal det fungere? hva om jeg bestemmer meg for ett 2gb av samme sort som 1gb kortet? vil det fungere? og tilslutt; er det en bra plass å få lagt ut 512mb kortet mitt eventuellt? en plass hvor en møter mange potensielle kjøpere! 5849282[/snapback] Du bør alltid ha identisk like brikker. Lenke til kommentar
kriskjer Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 okay. så det vil ikke hjelpe å gå inn i bios og gjør noe der, sann som en anna her inne anbefalte? må dette i tilfelle bare være av samme merke, eller også samme størrelse på kortet? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 okay. så det vil ikke hjelpe å gå inn i bios og gjør noe der, sann som en anna her inne anbefalte? må dette i tilfelle bare være av samme merke, eller også samme størrelse på kortet? 5849977[/snapback] Hvilken del av IDENTISK er det du ikkje skjønner? Lenke til kommentar
kriskjer Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 for det første så er det ingen behovfor å være spydig her. ej las hver ett ord av hva du skrev, men enn "ekspert" lenger her opp på tråden nevnte muligens at det gikk med noen bios innstillinger. derfor ville jeg forsikre meg om det, før jeg eventuellt kjøpt meg en ny ram brikke. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Det som er problemet er at du har to typer minne som krever forskjellige innstillinger i BIOS for å virke. Når du setter i begge brikkene så leser BIOS informasjon fra brikke #1 og velger de innstillingene til begge. Brikke #2 klarer ikkje å kjøre med de innstillingene med den konsekvens at PC ikkje virker. Dersom du har en BIOS med muligheter for å sette absolutt alle innstillingene manuelt er det sannsynligvis mulig for deg å finne frem til innstillinger som virker fint med begge brikkene. Men det er slett ikkje sikkert at BIOS på ditt hovedkort gir deg mulighet til å justere akkurat de innstillingene som må forandres på. Det du kan gjøre er å ta kontakt med de to minneprodusentene og gi de alle opplysninger om hovedkort, biosversjon og minnebrikkene du prøver å bruke sammen. Dersom du er heldig så kan de hjelpe deg med innstillinger som virker. Bortsett fra dette er det en helt usannsynlig mengde prøving og feiling som må til. Mitt inntrykk av deg er at du er forholdsvis grønn når det gjelder PC, og ihvertfall bios-innstillinger på minne. Det er veldig mye enklere å bare kjøpe en identisk 1gb brikke til, enn å prøve å finne innstillinger du kan bruke. Eg hadde ikkje giddet å forsøke sjølv Det blir litt som å prøve å justere en bensinmotor til å bruke diesel..... Den brikken du ikkje kan bruke kan du selge på bruktmarkedet som det er link til på forsiden på Hardware.no. Lenke til kommentar
kriskjer Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 tusen takk for alle svar! og ja, jeg er grønn på bios spes. vanlig pc funksjoner har jeg sann passe peil. jeg får nok for en ny,identisk ram brikke. orker ikke styre med det der. takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå