Gå til innhold

Lakk på bilsete. Etikk?

offe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regnestykket virket litt feil for meg også, men jeg synes fremdeles du burde betale.

Til Tonio: Så du mener at vennskapet er dårlig hvis kameraten forventer betaling, så kan du jo prøve å vri litt på det. Vennskapet er dårlig hvis personen som ødelegger noe ikke frivillig betaler for sine skader. Selv om du får dyr mobil av mamma og pappa, så er det faktisk noen av oss som må betale for tingene våre selv. De fleste som kjøper relativt ny bil i dag kjøper den ikke for å ha den til evig tid, fordi biler synker såpass fort i verdi. Man bytter ofte bil for å forhindre å sitte igjen med null og niks.

Lenke til kommentar
Hadde det vært snakk om at ulykken skjedde uten at du kunne ha hjulpet for det, så hadde det vært noe annet. Men hvorfor i alle dager skulle du begynne å tulle med lakk inne i bilen?

Hvorfor er eieren av "ny" bilen så enormt lur at han legger LAKK i baksetet PÅ SIN NYE AUDI A6 TIL 170 000 KR??

Jo, det var ufattelig teit av meg å fikle med lakken, men jeg fiklet ikke så mye... Hmm, bare akkurat nok til at den sprang lekk  (Jeg åpnet pappesken de små lakkboksene var inne i, og da delte klarlakk boksen seg... ) Og da hadde esken blitt flyttet rundt i baksetet en uke. Just my luck

Å da delte klarlakk boksen seg...? Sånn uten videre?!! Vil si at det var en ulykke som skjedde uten at du kunne så mye for det....! :dribble:

Ikke hør så mye på de bilgale fyrene under 25 år du. De har sikkert penisforlengere hele gjengen... :tease:

Lenke til kommentar
Ikke hør så mye på de bilgale fyrene under 25 år du. De har sikkert penisforlengere hele gjengen...  :tease:

5860648[/snapback]

Jeg liker ikke biler, jeg har ikke en gang lappen. Jeg er derimot veldig interessert i rettferdighet og at folk tar ansvar for handlingene sine.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Hadde det vært snakk om at ulykken skjedde uten at du kunne ha hjulpet for det, så hadde det vært noe annet. Men hvorfor i alle dager skulle du begynne å tulle med lakk inne i bilen?

Hvorfor er eieren av "ny" bilen så enormt lur at han legger LAKK i baksetet PÅ SIN NYE AUDI A6 TIL 170 000 KR??

5860648[/snapback]

Hvorfor kan ikke folk slutte å klå på ting?

Skjønner ikke hvordan dere kan starte å skylde på bileier her. Hadde ikke trådstarter fiklet med boksen, hadde ikke lakken spredd seg i setet, enkelt, og jævlig greit...

Lenke til kommentar

Hvis man tar erstatningsjussen, så er spørsmålet om det var et hendig uhell eller om du opprådde med uaktsomhet. Om det var et hendig uhell er du altså ikke erstatningspliktig. Men det er rent juridisk sett.

Endret av Duval
Lenke til kommentar
Og i de fleste av eksemplene i tråden så ville jeg ha betalt(pårygging, kasting av stein osv.) Men der jeg setter skillet er der "fikleren" er gjest.

Nærmeste eksempel som kunne rammet meg er:

Jeg har en ganske ny skinnsofa, kompisen min kommer på besøk, sitter i sofaen og finner en fyllepenn på bordet som han skrur på.... Idiotisk og fikle? Ja. Idiotisk og la en slik fyllepenn ligge på bordet? Ja, faktisk helt utenkelig med 3 unger i huset...

Å ha noen lakkbokser baki bilen når man skal frakte folk på over 30 år... Kanskje ikke like utenkelig? Hadde det vært 3unger som skulle fraktes, så rydder bileieren opp først. Men når man er over 30 bør man ha fiklerinstinktet sitt under kontroll, og ta ansvar for egne handlinger.

Sure penger og vennskap er ikke noe særlig å bygge videre på. Hadde jeg vært deg ville jeg betalt fortest mulig for å slippe tape mer på dette.

Lenke til kommentar

Spar oss...

En lakkboks utgjør ingen fare så lenge den ligger der den skal ligge - I BOKSEN SIN!

At en eller annen fyr begynner å fikle med en lakkboks betyr at feilen IKKE ligger hos bileier, men hos det vedkommende som var så innmari klåfingra/klønete!

Det blir jo som å si at du må fjerne alt du har av maling i garasjen, i tilfelle en eller annen tosk kommer og fikler og søler ut over bilen din...

Jeg ser du er helt fersk på forumet, og jeg ber deg lese retningslinjene og nettikette hva oppførsel og regler angår (På generelt basis, ikke nødvendigvis pga noe du har skrevet i denne tråden).

Lenke til kommentar

For å avslutte denne tråden med min mistanke (som viste seg å være korrekt):

Offe og solvelv har identiske IP'er, de var aktive på samme tidspunkt o.l., så jeg tror han dreit seg loddrett ut.

Offe/Solvelv utestenges permanent fra forumet og denne tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...