octopz Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Vurderer å kjøpe meg ny bærbar pc i nærmeste fremtid; og står nå mellom to maskiner: Tundra 1559x (kr. 11795,-) fra PS Data eller ASUS 15.4" ( kr. 12 080,-) fra CSHOP Maskinen skal hovedsakelig brukes til spill, og grafikkort er derfor særlig viktig. Hvordan er Tundraens 'nVidia 6600 MXM 128MB' vi forhold til 'ATI Mobility™ Radeon™ X1600 256MB VRAM ' i Asusen? Hva med prosessorene? Hvilken av disse pcene gir mest valuta for pengene mener dere; hvilken bør jeg gå for? takker selvfølgelig på forhånd for gode vurderinger! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Asus gir mest for pengene. Den har bedre skjermkort enn Tundra. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Ja, Asusen er best. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
octopz Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 takk skal dere ha; var i grunn det svaret jeg hadde forventet meg... noen erfaringer med cshop forresten? Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Asus gir mest for pengene. Den har bedre skjermkort enn Tundra. 5846581[/snapback] Her oser det over med gode argumenter . Men uansett, jeg er enig. Skjermkortet i Asusen er nyere og kraftigere (yter en GOD del bedre). Den har også en dobbelkjerne-prosessor kontra en som Tundraen har. Operativsystem er også inkludert i prisen på Asusen, men ikke i Tundraen (vet ikke om det har noe å si ). Det eneste jeg synest er minus med Asusen er den lave oppløsningen og 4200 rpms harddisk. Men hvis jeg skulle valgt NÅ, ville jeg gått for Asusen . Mvh, Kjetil. Lenke til kommentar
octopz Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Asus gir mest for pengene. Den har bedre skjermkort enn Tundra. 5846581[/snapback] Her oser det over med gode argumenter . Men uansett, jeg er enig. Skjermkortet i Asusen er nyere og kraftigere (yter en GOD del bedre). Den har også en dobbelkjerne-prosessor kontra en som Tundraen har. Operativsystem er også inkludert i prisen på Asusen, men ikke i Tundraen (vet ikke om det har noe å si ). Det eneste jeg synest er minus med Asusen er den lave oppløsningen og 4200 rpms harddisk. Men hvis jeg skulle valgt NÅ, ville jeg gått for Asusen . Mvh, Kjetil. 5846817[/snapback] Operativsystem er av mindre betydning, men noe minus kan det vel vanskelig være.. Hvor mye har forresten dobbelkjernen i asusen å si i forhold til enkeltkjerneprosessoren i Tundraen? Klarer f.eks spillene å benytte seg av dobbelkjerneteknologien? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Asus gir mest for pengene. Den har bedre skjermkort enn Tundra. 5846581[/snapback] Her oser det over med gode argumenter . Men uansett, jeg er enig. Skjermkortet i Asusen er nyere og kraftigere (yter en GOD del bedre). Den har også en dobbelkjerne-prosessor kontra en som Tundraen har. Operativsystem er også inkludert i prisen på Asusen, men ikke i Tundraen (vet ikke om det har noe å si ). Det eneste jeg synest er minus med Asusen er den lave oppløsningen og 4200 rpms harddisk. Men hvis jeg skulle valgt NÅ, ville jeg gått for Asusen . Mvh, Kjetil. 5846817[/snapback] Hva så? Jeg gjorde det enkelt og greit. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå