Gå til innhold

6-8 ganger bedre grafikkytelse med DirectX10?


O.J

Anbefalte innlegg

Vista vil trolig kastrere OpenGL-ytelsen (hvis jeg har skjønt informasjonen riktig)

 

leste at ytelsen kan droppe med så mye som 50%, men dette bør man ta med en klype salt.

Det eneste Vista vil kasterere er muligheten til å kjøre OpenGL applikasjoner i vindu med Aero på. Full OpenGL ICD vil forsatt kunne kjøres som idag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tviler på at det kommer spill som kunn blir tilgjenglige på Vista, selv om ms reklamerer med dette. Da vil de tape massevis av kroner på dette og det skjønner Gates og gutta.

5928483[/snapback]

Halo 2 er et MS produkt så det er nok tilfelle den blir utgitt kun for Vista/D3D10. Bortsett fra dette vil det garantert ta lang lang tid før spill begynner å bli D3D10 eksklusive.

Lenke til kommentar
Derfor kun Microsoft kan utgi API'en, og ikke tredjepart, dersom MS ville dette..

5925255[/snapback]

MS ville ikke engang gi ut D3D10 til Windows XP. Som hovedgrunn til dels fordi det ville vært en veldig stor jobb og tildels fordi spill utviklerene ville da hatt to forskjellige infrastrukturer å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Pluss at halo 2 har møkkagrafikk i forhold til de nyeste spillene som kommer ut nå.

Sitter et Geforce4 kort i den originale xbox'en, og ingen grunn til at det spillet skal trenge å kjøre i DirectX10.

eller har det ikke noe med DX10 å gjøre? de vil bare gjøre det Vista eksklusivt?

Lenke til kommentar
De vil nok bare gjøre det Vista eksklusivt, om det blir tilfellet.

Jeg har dog mine tvil, da dette er dårlig butikk..

5928842[/snapback]

Jeg vil tro det er mer viktig for MS å å få folk over til Vista enn det er å selge flest mulig eksemplarer av et spill.

5929017[/snapback]

 

Ja, spesielt en middelmådighet som Halo2. På den andre siden, så tror jeg ikke det er så mange som kjøper Vista for hal2, som ikke hadde kjøpt det ellers.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...